oliekeerring av3
oliekeerring av3
hallo
ik heb hier nog een motor blokje staan van een mobylette av3
die ik eens gekocht op internet in Nederland
uit elkaar gedaan, en zie dat er géén oliekeerringen in het blokje zitten. ???????
De kogellagers die zijn stuk. Die zijn langs beide kanten open.
2)kan ik nog aan dichtingen geraken voor deze av 3.
zuigerveren die heb ik al gevonden.
3)of kan ik aan een tekening geraken??
ps er moeten toch keerringen in zitten?? motor blok uit Nederland!!!!!!
ik heb hier nog een motor blokje staan van een mobylette av3
die ik eens gekocht op internet in Nederland
uit elkaar gedaan, en zie dat er géén oliekeerringen in het blokje zitten. ???????
De kogellagers die zijn stuk. Die zijn langs beide kanten open.
2)kan ik nog aan dichtingen geraken voor deze av 3.
zuigerveren die heb ik al gevonden.
3)of kan ik aan een tekening geraken??
ps er moeten toch keerringen in zitten?? motor blok uit Nederland!!!!!!
Laatst gewijzigd door baloe op 07 mei 2015, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: oliekeerring av3
Er zijn er met oliekeerringen maar ook zonder
LEVEN ZONDER MOBYLETTE WIE KAN DAT NOG??????????
Gr Harold
LEVEN ZONDER MOBYLETTE WIE KAN DAT NOG??????????
Gr Harold
Re: oliekeerring av3
ok bedankt.
maar ik heb gezien op de site bij leertouwer ,daar verkopen ze kogellagers/ krukas/ (voor mobylette) die langs de ene kant dicht zijn.
dit is misschien voor een ander blokje.
het is toch raar dat er géén keerringen in zitten??
weet u waar ik aan een dichting set kan geraken??? voor het blokje.
welke dichting gebruikt u voor de cilinderkop???
toch bedankt voor de reactie.
maar ik heb gezien op de site bij leertouwer ,daar verkopen ze kogellagers/ krukas/ (voor mobylette) die langs de ene kant dicht zijn.
dit is misschien voor een ander blokje.
het is toch raar dat er géén keerringen in zitten??
weet u waar ik aan een dichting set kan geraken??? voor het blokje.
welke dichting gebruikt u voor de cilinderkop???
toch bedankt voor de reactie.
Laatst gewijzigd door baloe op 07 mei 2015, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: oliekeerring av3
Dichting cilinderkop aluminium pakking
die.lagers die.leertouwer verkoopt ken ik niet
Geen keerringen nu er zijn moterbloken die.geen keerringen hebben heb er hier ook een er is ook geen ruimte om ze er in te zetten
LEVEN ZONDER MOBYLETTE WIE KAN DAT NOG????????????????
Gr Harold
die.lagers die.leertouwer verkoopt ken ik niet
Geen keerringen nu er zijn moterbloken die.geen keerringen hebben heb er hier ook een er is ook geen ruimte om ze er in te zetten
LEVEN ZONDER MOBYLETTE WIE KAN DAT NOG????????????????
Gr Harold
- Franky
- Berichten: 6198
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: oliekeerring av3
Kan je eens een linkje plaatsen van die lagers? Ik krijg ze niet gevonden. Ik vermoed dat ik je dan zo kan vertellen hoe dat zit (en waarom dat niet werkt)baloe schreef:ok bedankt.
maar ik heb gezien op de site bij leertouwer ,daar verkopen ze rollagers/ krukas/ (voor mobylette) die langs de ene kant dicht zijn.
dit is misschien voor een ander blokje.
-
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: oliekeerring av3
Ja die.av3 dat is er een met een kam zuiger nu dan is er helemaal geen koppakking nodig
LEVEN ZONDER MOBYLETTE WIE KAN DAT NOG?????????????
Gr Harold
LEVEN ZONDER MOBYLETTE WIE KAN DAT NOG?????????????
Gr Harold
Re: oliekeerring av3
Ik vind alleen deze: http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... ken=Zoeken
Prijzig lagertje, overigens. Daar kan ik bijna een Bidalot racelager voor kopen. FAG of SKF is meer dan goed genoeg.
Prijzig lagertje, overigens. Daar kan ik bijna een Bidalot racelager voor kopen. FAG of SKF is meer dan goed genoeg.
Re: oliekeerring av3
Bedankt jongens voor de reactie.
ik heb juist nog een vraagje.
de krukas kogellagers moet dit een c3 waarde zijn??
of gewone lagers 6302 ??
Ik vind het ook wat duur bij leertouwer,heb eens gekeken en zie er al voor een 9 €.
zie ook bij leertouwer de carter dichting maar van eeg zijn deze dezelfde??
ik heb juist nog een vraagje.
de krukas kogellagers moet dit een c3 waarde zijn??
of gewone lagers 6302 ??
Ik vind het ook wat duur bij leertouwer,heb eens gekeken en zie er al voor een 9 €.
zie ook bij leertouwer de carter dichting maar van eeg zijn deze dezelfde??
Re: oliekeerring av3
Nee! De Av3 motor en de AV7 motor zijn compleet verschillend. Niets uitwisselbaar.
Re: oliekeerring av3
zijn dit gewone lagers??
of zijn dit c3 lagers?????,
kan het niet meer lezen wat op de oude lagers staat!!!!!!
of zijn dit c3 lagers?????,
kan het niet meer lezen wat op de oude lagers staat!!!!!!
Re: oliekeerring av3
neem dit eens en kijk eens naar de lagers
http://winkel.born2brom.nl/components/c ... 25x125.jpg
Ga naar mobylette ,dan motor en zie naar de lagers.
Krukaslagers 16x42x13 SKF per 2 Mobylette
Bekijk grote afbeelding
Krukaslagers 16x42x13 SKF per 2 Mobylette
Prijs: €13,45
Stel een vraag over dit product
http://winkel.born2brom.nl/components/c ... 25x125.jpg
Ga naar mobylette ,dan motor en zie naar de lagers.
Krukaslagers 16x42x13 SKF per 2 Mobylette
Bekijk grote afbeelding
Krukaslagers 16x42x13 SKF per 2 Mobylette
Prijs: €13,45
Stel een vraag over dit product
Re: oliekeerring av3
Ga op zoek naar het aluminium carter van een Kaptein S1 uit 1955.
Deze bevat wel ruimte voor keerringen en past ook bij een AV3 en AV31.
Harrie
Deze bevat wel ruimte voor keerringen en past ook bij een AV3 en AV31.
Harrie
-
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: oliekeerring av3
eerste foto blok met keerringen
tweede foto blok zonder keerringen
het is aan de buiten kant te zien dus let er op
LEVEN ZONDER MOBYLETTE WIE KAN DAT NOG ???????????????
gr harold
tweede foto blok zonder keerringen
het is aan de buiten kant te zien dus let er op
LEVEN ZONDER MOBYLETTE WIE KAN DAT NOG ???????????????
gr harold
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: oliekeerring av3
Baloe, de lagers, die je laat zien, van Born2Brom, zijn voor een AV7 motor en dan ook nog van na 1960 (kan er een jaartje naast zitten. Niet geschikt voor jou AV3, helaas.
Re: oliekeerring av3
mogen dit gewone lagers zijn?
heb dit al gevraagd, toch géén c3 waarde???
toch bedankt voor deze uitleg
heb dit al gevraagd, toch géén c3 waarde???
toch bedankt voor deze uitleg
- Franky
- Berichten: 6198
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: oliekeerring av3
Hmm.. nog steeds geen reacties hier. Iemand moet toch wel weten wat voor een lagers er op een av3 blok moeten?
Wederom, ik weet niks van een AV3 blok. Maar wel van werktuigbouwkunde.
Gezien het feit dat ze bij mijn tandwielkast overal c3 lagers gebruiken is het een "educated guess" dat ze bij de krukas er ook zeker in moeten. Dit i.v.m. de sterke perspassing op de krukas en nog eens een krimpassing naar het carter. Een normaal lager zou toch klem moeten lopen in deze situatie.
Bij AV7 blokken is het lager trouwens vreemd van vorm. Daar past geen standaard lager in. Geen idee of dit ook het geval is bij de AV3 motor, maar kijk voor de zekerheid goed naar de vormgeving.
Wederom, ik weet niks van een AV3 blok. Maar wel van werktuigbouwkunde.
Gezien het feit dat ze bij mijn tandwielkast overal c3 lagers gebruiken is het een "educated guess" dat ze bij de krukas er ook zeker in moeten. Dit i.v.m. de sterke perspassing op de krukas en nog eens een krimpassing naar het carter. Een normaal lager zou toch klem moeten lopen in deze situatie.
Bij AV7 blokken is het lager trouwens vreemd van vorm. Daar past geen standaard lager in. Geen idee of dit ook het geval is bij de AV3 motor, maar kijk voor de zekerheid goed naar de vormgeving.
Re: oliekeerring av3
EEn c3 lager is gewoon een lager met een groter speling ,
.
deze lagers worden gemonteerd omdat die meer (kunnen uitzetten) bij warme motor,en niet vastlopen op de krukas.
één nadeel is dat deze wat meer lawaai maken als de motor draait.
ik denk dat ik toch een c3 ga nemen (waarom) ben ik zeker dat de krukas niet gaat vastlopen of verminderen in toeren.
ps dat hier niemand weet welke lagers op de krukas zitten ,(of dit nu een av 3 is of een ander mobylette ?????,................????,
ik weet het niet Hoor het is de eerste maal dit ik een mobylette opendoe.
.
deze lagers worden gemonteerd omdat die meer (kunnen uitzetten) bij warme motor,en niet vastlopen op de krukas.
één nadeel is dat deze wat meer lawaai maken als de motor draait.
ik denk dat ik toch een c3 ga nemen (waarom) ben ik zeker dat de krukas niet gaat vastlopen of verminderen in toeren.
ps dat hier niemand weet welke lagers op de krukas zitten ,(of dit nu een av 3 is of een ander mobylette ?????,................????,
ik weet het niet Hoor het is de eerste maal dit ik een mobylette opendoe.
Laatst gewijzigd door baloe op 13 mei 2015, 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- Franky
- Berichten: 6198
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: oliekeerring av3
Dat klopt niet. C3 lagers zetten net zoveel uit als gewone lagers. De materialen zijn exact hetzelfde als bij gewone lagers. C3 lagers hebben meer speling zodat ze bij strakke passingen in huis en as nog soepel draaien. Temperatuurverschillen tijdens gebruik hebben ook nog invloed op de hoeveelheid speling. Dus daar zit wel iets van waarheid in van wat jij zegt.baloe schreef: deze lagers worden gemonteerd omdat die meer uitzetten bij warme motor,en niet vastlopen op de krukas.
Re: oliekeerring av3
Die Belgen toch met hun Nederlands.
Heb het tussen haakjes gezet.
de kogel lagers... hebben meer speling voor uit te zetten.
Heb het tussen haakjes gezet.
de kogel lagers... hebben meer speling voor uit te zetten.
Re: oliekeerring av3
De lagers in een AV3 blok zijn gewone 6302 lagers. En gewone lagers zijn allemaal c3. als er simmeringen worden gebruikt zijn dit plaat simmeringen en deze zijn in de eerste jaren niet toegepast. De rotatie van de krukas was te laag en er was geen behoefte aan afdichtingen, later wel. het AV 7 blok heeft bewerkte lagers met een afschuining naar de krukwangen en later is de diameter vergroot tot 16 mm.
Re: oliekeerring av3
Nuttige informatie, Peter, bedankt.
Groet,
Ruud
Groet,
Ruud
Re: oliekeerring av3
Bedankt Peter voor deze informatie.
Nu kan ik voort.
gr
Nu kan ik voort.
gr
- Franky
- Berichten: 6198
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: oliekeerring av3
Owja, zo kan je inderdaad de tekst ook interpreterenbaloe schreef:Die Belgen toch met hun Nederlands.
Heb het tussen haakjes gezet.
de kogel lagers... hebben meer speling voor uit te zetten.
Fijn dat je weer verder kunt