Pagina 1 van 1

Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 28 aug 2015, 21:40
door JonathanC
Beste forumleden ,
Zit met een goei vraagje , namelijk of ik een volledige motorblok van een 99z zou kunnen monteren op een
sp93 zonder al te veel anpassingen.
De afmetingen van beide blokken zijn bijna dezelfde (denk ik) zoals de ophanging aan de silentbloks op het frame..
enkel dat een 99z bredere koelribben enzo heeft...
Ben ik correct? Ik hoor het graag.
Mvg Jonathan

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 29 aug 2015, 17:15
door Franky
Ik en mijn modellen kennis :oops:
Heeft een AV93 een AV7 blok? Zo ja, welke uitvoering van de cilinderkop zit er op. Als je wat foto's plaatst kan ik er vast wel iets over zeggen ;)

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 30 aug 2015, 11:34
door JonathanC
http://www.leboncoin.fr/equipement_moto ... tm?ca=17_s
Kan met de gsm geen kleinere foto uploaden :D

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 30 aug 2015, 11:55
door JonathanC
Er zit een contrepiston op volgens mij , maar dat kan toch al geen verschil maken... Alleen de onderste ophangbeugels naar de boite relais zouden eventueel kunnen schillen , alhoewel de beide motors een gefixeerde aandrijving hebben met variateur.
De carburateur misschien?(De beschikbare ruimte tussen het frame en de blok zelf bedoel ik dan)

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 30 aug 2015, 14:23
door Franky
Ik weet wat een 99z is ja :P

Er zijn de nodige verschillen.
Bevestiging van het blok. Hier een AV7 kop naast ene 99z kop.
Afbeelding

99z blok is breder dan een AV7 blok. Niet alleen de koelribben, maar ook de variateur staat verder uit het centrum. De boite relais is op 2 manieren anders. Sterke drukveer in variateur en andere kettingtandwiel op de trapperas.
Een 99z is een membraamblok en heeft dus een andere carb dan een AV7 blok.

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 30 aug 2015, 18:18
door JonathanC
Dat had ik ook gezien dat het een membraanblok is dat erbij hoorde. De centers kunnen.idd verschillen maar dan.pak je toch een.andere riem?
Is er een.mogelijkheid om.deze blok gelijk te zetten Voor de uitlijning met de boite relais bedoel ik dan ?
het bovenste deel(koelribben en Kop ) zijn.wel.breder , maar de breedte van.De ophanging is gelijk denk ik.
De koelvinnen mogen.in principe breder zijn ( omdat deze toch.voor.De. zijkappen zitten he? )Misschien alleen de ophanging naar de boite relais.dan.aanpassen met iets stevig?
Die extra power kan van pas komen :)
Alleen.weet ik niet zeker of de Carburator ertussen past , omdat het gedeelte redelijk klein.is.tussen boite en motorblok...
De druk veer zelf , zou je.deze kapot maken hier bij? Deze regelt toch alleen het moment van.opengaan van de variator?
De.trapperas is.voor mij.niet van.belang.. Ik.heb.gefixeerde voetjes gemonteerd omdat deze mooier stonden :D
Ik.ben.Maar aant speculeren he ;)

Ps:
(Sorry voor de puntjes tussen de woorden ;) )

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 30 aug 2015, 20:40
door Franky
De riem lijkt me geen probleem. De afstand tussen boite relais en motor zou hetzelfde moeten blijven (zo niet, dan maak je het het zelfde).
Het motorblok moet je inderdaad zijdelings gaan uitlijnen. Zou niet zo'n probleem moeten zijn.
De koelribben zijn echt heel erg breed. Dat wordt nog een uitdaging. Mogelijk gaan die door je kappen heen.
Afbeelding

Verbinding tussen boite relais en motorblok moet je gewoon de 99z verbinding voor gebruiken. Dan zit je altijd goed.

Drukveer kan niet kapot gaan. De slag is begrensd. Met een te zwakke drukveer wordt je toerental te laag tijdens accelereren.

Of de carb gaat passen kan je maar op 1 manier achter komen. Gewoon proberen.

En vergeet de uitlaat niet. De uitlaat van een 99z is veel groter in diameter dan een AV7 uitlaat.

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 30 aug 2015, 22:15
door JonathanC
Dus, de verbinding tussen blok van 99z en boite relais van.SP93 zou moeten mogelijk zijn.
De druk veer , als je dat pakket besteld wat ik.postte , daar staan.beide op ,blok en.boite relais van.De 99z , dat moet dus een.eitje.zijn ;)
De uitlaat is een.andere zaak , want heb zo.een.homoet uitlaat van.men av7blokjes hier liggen en.deze past met wat moeite onder de sp93 ,.
Denk dat ik gewoon het beste zal.blijven met de 70cc airsal met a dellorto als deze past en men.mooie kruluitlaat :) wil.De sp in.geen.enkel geval oneer aandoen ;)
Misschien is het een.goei gedacht om.deze asap door te geven(de 99zblok) aan de man die er een had op het forum? (Weet de naam niet direct )
Bedankt voor.De.moeite!

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 31 aug 2015, 04:46
door MobyJoost
Da's dus Franky. ;)

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 31 aug 2015, 17:15
door Franky
Dat ben ik inderdaad :lol:
Wat wou je doorgeven? De advertentie? Of heb je daadwerkelijk een 99z blok in bezit?

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 31 aug 2015, 21:40
door JonathanC
Het is de advertentie , 100 euro voor blok en.boite

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 31 aug 2015, 22:28
door GROENEKAN
vermoedelijk is E 100 de vraagprijs.

Re: Comptabiliteit motorblok 99z en sp93

Geplaatst: 01 sep 2015, 17:20
door Franky
Dat is op zich een mooie prijs voor een 99z blokkie en boite relais beiden in ongedefinieerde staat. Ik ben echter al voorzien. Ik heb al een reserve 99z blok liggen. Eentje die in goede staat is. Ik heb ook al een reserve boite relais liggen in minder goede staat :P