Of je 75 of 80 kan halen met je AV50 blok...
Zal ik het zo makkelijk mogelijk zeggen.
"NEE!!"
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
:P
Als je een 2-takt opvoert heeft dit altijd consequenties. Wil je meer vermogen, dan gaat dat ten koste van je trekkracht in de lage toeren. Als je een mobylette hebt zonder variomatic, dan is het vermogens verlies in de lage toeren heel vervelend. Dan mag je flink bij gaan fietsen om weg te kunnen rijden
Ik heb een bromfiets meegemaakt die je tot de 60 zou moeten slepen voordat hij op eigen kracht door zou kunnen gaan naar de 80+. Gelukkig had deze bromfiets versnellingen en viel het nog mee. AL trok ik hem er wel volledig uit met mijn scooter omdat het toeren gebied waarin het motorblok vermogen leverde echt veels te krap was. Die knul zou eigenlijk constant met een slippende koppelingen moeten rijden....
Dus, zo snel als jij wil, is echt niet slim. Een klein beetje opvoeren dan? ook daar heb ik slecht ervaringen mee omdat er altijd negatieve gevolgen zijn als je opvoert. MobyJet op dit forum rijdt met een opgevoerde mobylette. Als ik mij niet vergis een opgeboorde uitlaat en een groter achtertandwiel. Ze trok mijn standaard mobylette er op topsnelheid uit en op acceleratie een beetje. Gaan we puur naar helling trekken kijken en dus lage toerentallen, dan win ik weer. De netto winst was in mijn ogen niet zo groot.
Ik heb laatst de eerste schetsen gemaakt van een elektrisch vervroegende ontsteking. Dit is in mijn ogen de mooiste manier om meer vermogen uit een blok te krijgen zonder last te hebben van enige negatieve gevolgen. Hoeveel winst het gaat geven is alleen nog niet bekend.