Inlaat spruitstuk

MobyLars
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jul 2013, 11:46
Locatie: Geleen

Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door MobyLars » 22 jul 2016, 17:52

Beste forum leden!

Ik heb voor mijn mobylette bij leertouwer een nieuwe carburateur besteld maar nu blijkt deze te groot te zijn voor het inlaat spruitstuk. Waarschijnlijk een 12 mm en ik heb een 10mm. Nu ben ik op zoek naar een 12mm inlaat spruitstuk. Weet iemand waar ik die kan krijgen of dat er een soort vervangend inlaat model is?
Dankjulliewel alvast!

Lars

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door Harrie » 22 jul 2016, 18:21

Hallo Lars,
Stuur me een e-mailtje. Ik heb nog enkele spruitstukken liggen voor de 12mm.
H.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 22 jul 2016, 19:45

MobyLars schreef:Beste forum leden!

Ik heb voor mijn mobylette bij leertouwer een nieuwe carburateur besteld maar nu blijkt deze te groot te zijn voor het inlaat spruitstuk. Waarschijnlijk een 12 mm en ik heb een 10mm. Nu ben ik op zoek naar een 12mm inlaat spruitstuk. Weet iemand waar ik die kan krijgen of dat er een soort vervangend inlaat model is?
Dankjulliewel alvast!

Lars

Hoi Lars, welk type 12 mm Gurtner heb je bij Leertouwer gekocht ? Ik had ze gebeld voor iemand en toen hadden ze er geen beschikbaar. Gr. Joop

MobyLars
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jul 2013, 11:46
Locatie: Geleen

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door MobyLars » 22 jul 2016, 21:21

GROENEKAN schreef:
MobyLars schreef:Beste forum leden!

Ik heb voor mijn mobylette bij leertouwer een nieuwe carburateur besteld maar nu blijkt deze te groot te zijn voor het inlaat spruitstuk. Waarschijnlijk een 12 mm en ik heb een 10mm. Nu ben ik op zoek naar een 12mm inlaat spruitstuk. Weet iemand waar ik die kan krijgen of dat er een soort vervangend inlaat model is?
Dankjulliewel alvast!

Lars

Hoi Lars, welk type 12 mm Gurtner heb je bij Leertouwer gekocht ? Ik had ze gebeld voor iemand en toen hadden ze er geen beschikbaar. Gr. Joop

Hallo Joop,

Deze heb ik besteld:

http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... doorzoeken

Het is geen originele Gurtner. Ik denk een goedkopere imitatie.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 22 jul 2016, 21:32

Dank lars

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door Polle » 23 jul 2016, 06:31

Leertouwer is heel prijzig , kan een stuk goedkoper.

Gr Polle

MobyLars
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jul 2013, 11:46
Locatie: Geleen

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door MobyLars » 23 jul 2016, 22:26

Polle schreef:Leertouwer is heel prijzig , kan een stuk goedkoper.

Gr Polle

Waar raad jij dan aan?
Ik vond het dit wel handig omdat het gewoon in NL is, dan heb je de onderdelen vrij snel.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door loe » 24 jul 2016, 00:09

Die gurtner by leertouwer staat niet by hoeveel mm hy is.by borntobrom zou ik hem maar niet bestellen.daar hebben sommige van ons slechte ervaring met de carbu s.misschien dat polle ze kan leveren

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 24 jul 2016, 08:33

loe schreef:Die gurtner by leertouwer staat niet by hoeveel mm hy is.by borntobrom zou ik hem maar niet bestellen.daar hebben sommige van ons slechte ervaring met de carbu s.misschien dat polle ze kan leveren
Borntobrom levert uitstekende Gurtner carburateurs ! Er is nog door niemand echt bewezen dat er iets mis is met deze carburateurs.

Als eerder geschreven : als een Moby prima rijdt en vervolgens met hetzelfde type carburateur van BorntoBrom met dezelfde sproeier enz. niet, dan wordt het een ander verhaal.

Gr. Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door Harrie » 24 jul 2016, 10:37

Ik verbaas me over de hoge kwaliteit van B2BROM en de lage prijs in vergelijking met Franse leveranciers.
Laatst nog wat leuke dingen als reserve besteld voor mijn brommers en ik was meer dan tevreden.
H.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door loe » 24 jul 2016, 11:58

Ik zeg ook niks over btb zelf .dat is een prima webwinkel.de carb by leertouwer is voor een eeg.staat er by de codenr.eeg av7.volgens My.ryden die eegtjes standaard op een 8.9.dus zal dit ook wel zo een zyn

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 24 jul 2016, 13:13

loe schreef:Ik zeg ook niks over btb zelf .dat is een prima webwinkel.de carb by leertouwer is voor een eeg.staat er by de codenr.eeg av7.volgens My.ryden die eegtjes standaard op een 8.9.dus zal dit ook wel zo een zyn
Codering B2B is juister: een AR2 10
Carburateur Leertouwer is Chinees en B2B origineel Frans !
Heb zojuist bij B2B en Gurtner besteld, dan zal ik deze testen want meten is weten.

Gr. Joop

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door AGB » 24 jul 2016, 14:23

heb ook een nieuwe cab gekocht bij B2B voor mijn eeg een gurtner ar 2/10
op de cab zelf staat ar/2 .10 . 707
. G .FC
op de sproeier staat 52 , en achter op het lucht filter staat gurtner
op de gele doos staat Gurtner piece dorigine
fabrique en france
geen idee of het nu chinees is of niet , zo op het oog lijkt het wel wat
zo dra ik tijd heb zal ik eens kijken of hij past op de eeg
hij heeft net zo als frank zijn cab geen gleufjes om te klemmen
zal eens vergelijken bij mijn oude of het ook zo is

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 24 jul 2016, 14:33

http://www.solex-motobecane.com/3-carbu ... 0-1192.htm

Deze carburateur is precies dezelfde. Die gleufjes horen zo ! Is origineel Gurtner. Kan Leertouwer niet aan tippen.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 24 jul 2016, 14:40

loe schreef:Ik zeg ook niks over btb zelf .dat is een prima webwinkel.de carb by leertouwer is voor een eeg.staat er by de codenr.eeg av7.volgens My.ryden die eegtjes standaard op een 8.9.dus zal dit ook wel zo een zyn
Hoi Loe, Mij niet bekend dat er EEG met een 8.9 mm carburateur zijn geleverd. Waar heb je dit gelezen / gezien ? Gr. Joop ( de imitatie carburateurs van Leertouwer zijn 10 en 12 mm )

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door MobyJoost » 24 jul 2016, 16:41

De Franse AV42 werd geleverd met een 10 mm. De EEG (Kaptein, naar Nederlandse wetgeving), met een 8,7. Alleen in Frankrijk, was de 8,7 alleen voor de rolaandrijvers.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door loe » 24 jul 2016, 21:43

Ik bedoelde ook 8.7.ach ja typvoudje

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 26 jul 2016, 19:01

In dit topic werd een vraagteken geplaatst bij de kwaliteit van de Gurtner carburateur zoals geleverd door Born to Brom

Vandaag heb ik een Gurtner van deze leverancier ontvangen; afwerking en acceleratie en topsnelheid allemaal 100 % echt goed !!!

Groet, Joop

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door AGB » 26 jul 2016, 21:05

nog een vraag over de nieuwe cab die ik heb van b.t b , moet de vlotter hoogte ook afgestelt worden en zo , voor de eeg

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 26 jul 2016, 21:13

Ik denk het niet, arend, dat is finetuning. Je kunt ooit kijken of hij beter rijdt met een messing ringetje op de vlotter. Maar je hebt een sproeier No 52 en wellicht is een 50 of 215 beter.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Inlaat spruitstuk

Ongelezen bericht door Franky » 26 jul 2016, 21:25

GROENEKAN schreef:http://www.solex-motobecane.com/3-carbu ... 0-1192.htm

Deze carburateur is precies dezelfde. Die gleufjes horen zo ! Is origineel Gurtner. Kan Leertouwer niet aan tippen.
Dit had ik nog even niet gezien Joop. Wat typisch zeg! Het lijkt er inderdaad op dat de gleuven niet open zijn. Dat is bizar.

Bij mij op het werk gebruiken we veel klemkoppelingen. En dan niet het hobby spul die we hier gebruiken, maar het echte werk. Op heel erg dure planetaire tandwielkast hebben ze ook buizen (waar een as ingaat) zonder gleufjes of iets zitten met klemkoppelingen eromheen. Wederom echte klemkoppelingen, geen Gurtner slangeklemmetjes. Een systeem zonder open gleuven kan alleen werken dankzij hele strakke tolerantie op buis en as en een sterke klemkoppeling. Naast dat Gurtner die toleranties niet haalt, zit er ook nog een stuk kunststof in wat toch al kruip vertoont waardoor elke vorm van nette toleranties totaal onhaalbaar zijn. Ik verbaas me er ook niet over dat mijn carb na dik een jaar rijden los is gaan zitten. Dat is het kruipgedrag van kunststof :(
Al mijn oude Gurtner carbs hebben open sleuven, zoals je het zou verwachten. Rare boel dit :o

Plaats reactie