Een paar weken geleden ben ik gestaag begonnen met het reviseren van een blokje van een AV55 uit '67 (AV7 blokje) en een blokje van een AV3 uit '51 (zonder koppeling). Met behulp van ander topics kom ik grotendeels uit het reviseren van het AV7 blokje, alleen heb ik een vraag over het reviseren van de koppeling. Voor ik het blokje uit elkaar heb gehaald merkte ik dat de koppeling bij optrekken flink doorslipte, dus dat wil ik ook graag aanpakken. Moet ik in dat geval de koppelingssegmenten vervangen samen met de koppelingsplaatjes van de vario? Daar ben ik nogal huiverig in, doordat die met klinknageltjes vastzitten. Graag hoor ik wat jullie kijk is op het reviseren van de (slippende) koppeling.
Volgende punt is dan de AV3. De brommer loopt wel, met externe bobine (tot mijn grote ergernis loopt hij anders gewoon niet). hij gaat ongeveer 26 km/u. Nu staat hij op blauw kenteken dus in dat opzicht is dat gunstig, maar ik heb meerdere filmpjes gezien waarin ze 40+ gaan (wat volgens mij ook zeker mogelijk is). Hij maakt vooral weinig toeren en heeft weinig kracht dus ik denk dat hier meer uit valt te halen. Ik heb met Mobylette blokjes nauwelijks ervaring en helemaal met zulke oude. er zit een kamzuiger op waarvan ik denk dat die aan vervanging toe is. Dus ook hierbij is mijn vraag, hoe dit aan te pakken en dan vooral met onderdelen zoals pakkingen en de zuiger en zuigerveren. de uitlaat heb ik al schoongemaakt en de punten ook afgesteld
Graag hoor ik jullie mening, er is altijd veel kennis om te delen op dit interessante forum!
![Lach :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Vriendelijke groet, Joris