ophang

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

ophang

Ongelezen bericht door henksleuteld » 20 sep 2017, 22:51

rsz_ophang_blokje_003.jpg
Goedendag. Bij dit frame [ Motobecane Pantin BG ] hoort daar de cilinderkop direct aan de ophangsteun, dus zonder rubber trillingdempers , of met 2 beugels aan de kop. Ik heb nl een kopje met vast ophangpunt wat precies in die steun valt.
Een foto van dat kopje staat in het bericht decompresseur. Groet Henk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: ophang

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 21 sep 2017, 08:58

Hoi Henk, heb Hans uit Soest gesproken en blokje wordt bevestigd zonder rubbers en met de beugels direct aan het frame. Misschien heeft Hans de BG44 wel bij zich in Woerden. GR. Joop

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: ophang

Ongelezen bericht door henksleuteld » 21 sep 2017, 22:24

Hoi Joop. Bedankt voor je moeite. Helaas kan ik niet naar woerden, komt niet uit en daar baal ik wel van.
Ik twijfel toch aan het beugels verhaal. Toen ik deze FOM ophaalde zat de cilinderkop direct tussen die steun aan het frame, en dat past ook precies, alsof het zo dus bedoeld is. Ook op foto's die ik zie van eind jaren 50 BG 's hangt het blokje voor direct kop aan frame-beugel.
Ik kan het natuurlijk ook uitproberen door het blokje er onder te hangen en de 2 manieren te proberen. Als de carb niet vlak zit, zit het dus verkeerd.
'N foto van de cilinderkop staat in het bericht decompresseur. Iemand zal best wel weten hoe dit hoort.
Ik zeg niet dat Hans ongelijk heeft, maar ik twijfel.
Ik wacht het nog wat af voor meer reacties. Groet Henk.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: ophang

Ongelezen bericht door MobyJoost » 21 sep 2017, 23:47

Hallo Henk, als je verwijst naar een ander bericht, doe dan de link erbij. Geen idee waar "decompresseur" staat. Hier in ieder geval een onderdelenboek, snuffel daar eens in. http://tobeconline.fr/bg.html

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: ophang

Ongelezen bericht door Lolle » 21 sep 2017, 23:59

Ja hoor, de blokjes hangen er gewoon star in.
IMG_3672.JPG
Dit is de ophanging van mijn Fom uit 1956. 2 beugels op de cilinderkop en een buisje tussen de ophang punten. Ook de latere blokje zonder variateur hangen star in de ophanging.
alle trillingen in het blokje gaan ook door je lijf :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Groet, L :lol: lle
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: ophang

Ongelezen bericht door Lolle » 22 sep 2017, 00:04

nog even gekeken naar de kop die jij hebt. deze hangt net als mijn S20 en S34 star tussen de beugels. niks geen rubbers.

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: ophang

Ongelezen bericht door henksleuteld » 22 sep 2017, 21:46

OK. Bedankt.
Duidelijk Lolle. Blijven er toch 2 manieren over zonder rubbers. Cilinderkopje met 2 losse beugels, bevestigt aan de ophangbeugel met een busje ertussen.
Of, cilinderkop met aangegoten ophangstuk direct tussen de beugel [ die bij mijn frame OVER de buis gelast is ]
Is dat bij n S 20 en S 34 ook zo Lolle? Wil je daar n foto van plaatsen?
Tobeconline had ik al gekeken Mobyjoost. Daar kan ik het niet vinden zoals het bij mijn frame zit.
Decompresseur staat uiteraard onder de rubriek motorblok/cilinder/aandrijving, derde van boven, makkelijk te vinden.
Verder ben ik niet zo'n ster met de pc, beetje basisdingen en dan houd t ver op. Ik doe m'n best. Groet Henk.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: ophang

Ongelezen bericht door Lolle » 24 sep 2017, 22:15

Deze Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: ophang

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 24 sep 2017, 22:17

Kijk, dat is service, zo'n goede foto.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: ophang

Ongelezen bericht door Lolle » 24 sep 2017, 22:35

GROENEKAN schreef:Kijk, dat is service, zo'n goede foto.
Dit was zaterdag live te bewonderen in Woerden

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: ophang

Ongelezen bericht door henksleuteld » 25 sep 2017, 22:02

Ja, goede foto, bedankt. Tja, woerden had ik helaas geen tijd voor. Wel gisteren nog een 50 km tochtje met Solex-clubje gedaan met goed weer, was ook leuk.
Ik ga het zo eerst proberen, kopje direct aan de ophangbeugel, en dan zie ik wel. Bedankt voor de input, groet Henk.

Plaats reactie