Pagina 1 van 1

launch lever

Geplaatst: 27 jun 2018, 21:46
door OlivierAV50
beste moby rijders,

was eventjes nieuwsgierig. heeft iemand wel eens een zogeheten launch lever of zijn of haar mobylette gebouwd? ik las op het internet dat je hiermee de vario tegen kunt houden en m kunt doortrekken in toeren en zo dus sneller kan optrekken. heeft iemand hier ervaring mee?

Re: launch lever

Geplaatst: 28 jun 2018, 06:17
door Polle
Dit word enkel gebruik op av 10 blokken die veel hoger in toeren draaien dan een av7 blok.
Als je toch graag snel wil koop dan een mobylette met av 10 blok hier kun je door weinig aan passingen snel me optrekken en heel snel rijden.
Je moet er dan wel wat euro's voor over hebben.
Bidalot materiaal is heel snel maar lekker duur.
Op de site van RRD staat veel snel spul enkel maanden wachttijd en vele mails sturen dan komt het toe.
Er staat momenteel een snelle mbk waterkoeling Magnum te koop op tweedehands be samen met een black edition voor 800€ is een goede prijs
De magnum loopt 80km

Gr Polle

Re: launch lever

Geplaatst: 28 jun 2018, 07:33
door loe
Ik heb laatst een moby gekocht met av 10 blok met zo n hendeltje.volgens de eigenaar liep dat ding 80 km..er zit momenteel geen carb op.dus kan er verder niks over zeggen.alleen dat dat hendeltje je blok naar achteren trekt en de motor los van de poeli komt.

Re: launch lever

Geplaatst: 28 jun 2018, 17:22
door Franky
Dat is vreemd. Je moet juist je motorblok naar voren duwen volgens mij. Dan jaag je hem lekker door in de toeren.
Een goede variateur heeft dit niet nodig onder normale omstandigheden. Het probleem met variateurs is dat als je je gashendel vanuit het niets helemaal opentrekt terwijl je zeg maar 35km/h rijdt, de variateur enige tijd nodig heeft om terug te schakelen. Als je dat geduld niet hebt zoals tijdens een race, lijkt mij zo'n hendel mechanisme handig. Voor zo op de weg lijkt het me vrij zinloos.

Of iets praktisch is of niet houdt sommige mensen overigens niet tegen en dat is ook leuk :lol:

Edit: Dat van Loe kan trouwens ook, maar is echt heel fout :mrgreen: Dan laat je je motorblok vol toeren maken terwijl je stilstaat en laat je je motorblok ineens naar voren schieten. Dan vreet je je snaar op maar spring je wel enorm vooruit.

Re: launch lever

Geplaatst: 28 jun 2018, 17:32
door Polle
Inderdaad Franky

Je houd je blok tegen om hem in toeren te jagen en dan langzaam laten op te komen.
Is ook niet makkelijk in het begin denk ik.

Gr Polle

Re: launch lever

Geplaatst: 28 jun 2018, 17:33
door Franky
Je was me net te snel af Polle. Ik had het door ;)
Zullen we dat een V-snaar vreter noemen? :lol:

Re: launch lever

Geplaatst: 15 jul 2018, 19:56
door OlivierAV50
Polle schreef:
28 jun 2018, 17:32
Inderdaad Franky

Je houd je blok tegen om hem in toeren te jagen en dan langzaam laten op te komen.
Is ook niet makkelijk in het begin denk ik.

Gr Polle
Als je m in een keer loslaat, schiet je dan keihard vooruit als je een goed toerental te pakken hebt? Of zal dan de v snaar alleen maar doorslippen?

Re: launch lever

Geplaatst: 29 sep 2018, 16:04
door OlivierAV50
binnenkort gaan we erachter komen wat je er allemaal mee kan doen! kostte me maar een tientje op lamobylette dus heb m maar gelijk mee besteld. de doppler er3 die ik er nu op heb zitten schakelt opzicht redelijk snel terug, maar vind dat het soms nog een beetje lang duurt voordat de brommer weer een lekker tempo heeft. ik heb gelezen dat je de launch lever (pedale lanceur in het frans) met je voet zowel naar beneden als naar boven kan doen. dus je kan het blok naar voor en naar achter duwen. eens kijken of dat in de praktijk net zo makkelijk gaat.

Re: launch lever

Geplaatst: 29 sep 2018, 20:16
door MobyJoost
Het ding doet niets anders, dan je variateur langer in een lagere "versnelling" houden. Het is een leuke gadget, die alleen effect heeft, met een opgevoerde motor, op een circuit, waarbij alle bochten bij elke ronde hetzelfde zijn. Met een pittige AV7 motor(of en meer dan 50cc AV7), waarmee je, op een vlak traject , snel op topsnelheid zit, kan een launchlever je helpen, een heuvel te beklimmen met een toerental, dichter bij de powerband van de motor. Je kan dus, met wat gevoel, beter gebruik maken van het koppel van de motor. Dus je kan je variateur afstellen op snel opschakelen op een vlakke weg, en, met de launchlever, ja variateur in een lagere versnelling houden, om heuvels te beklimmen. Als je motor genoeg kracht heeft. AV10 heeft, zoals al aangeduid, een groot voordeel.