Kopie AV7 motor.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Nieuw blokje gekocht.
Daarbij de oude originele cilinder, cilinderkop, de zuiger en de uitlaat en de ophangbeugels gedemonteerd van het oude blok en vervolgens gemonteerd aan het nieuwe blok. Alles paste.
Daarbij de oude originele cilinder, cilinderkop, de zuiger en de uitlaat en de ophangbeugels gedemonteerd van het oude blok en vervolgens gemonteerd aan het nieuwe blok. Alles paste.
Laatst gewijzigd door m.vandervet op 03 apr 2021, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kopie AV7 motor.
Nu snap ik t .
Re: Kopie AV7 motor.
Oké, had je niet liever de zuiger en cilinder van de nieuwe motor er op gehouden.? De oude zuiger en cilinder zijn waarschijnlijk al flink versleten wat de compressie en vermogen niet ten goede komt.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Het origineel blokje had nog geen 4000 km gereden. De Mobylette verkeerde in museum staat. Dit alles goed geconserveerd door de vorige eigenaar. Stond 23 jaar op zolder.
Is ook te zien aan het origineel zweefzadel.
Hier onder de link van het filmpje van het origineel lopend blokje uit 1965 van mijn Mobylette S35L. Soepel in de lagers. Het blokje is nog steeds in goede staat en ligt nu te rusten in een doos.
De originele Vredestein banden zaten er nog onder met profiel.
https://www.facebook.com/mario.vanderve ... 126508107/
Is ook te zien aan het origineel zweefzadel.
Hier onder de link van het filmpje van het origineel lopend blokje uit 1965 van mijn Mobylette S35L. Soepel in de lagers. Het blokje is nog steeds in goede staat en ligt nu te rusten in een doos.
De originele Vredestein banden zaten er nog onder met profiel.
https://www.facebook.com/mario.vanderve ... 126508107/
Laatst gewijzigd door m.vandervet op 10 mei 2020, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kopie AV7 motor.
Loopt inderdaad heel mooi.
Re: Kopie AV7 motor.
Hallo Mario, heb je er nu een variateur op? Of alleen elektronische ontsteking?
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Er zit de mono koppeling op, die zit gemonteerd aan het kopie AV7 blokje. Ik overweeg om de originele mono koppeling over te zetten van het originele oude AV7 blokje naar het nieuwe kopie AV7 blokje. De koppeling starthamers pakken vrij laat met starten,..een bekend probleem. Maar start direct bij het aangrijpen. En tijdens het rijden geen verschil.
Naar eer en geweten doet het nieuw kopie AV7 blokje in mijn beleving tot nu toe niet onder voor mijn origineel. Loopt net zo mooi stationair. Is inmiddels goed afgesteld bij warme motor.
En ik heb geen aandelen.
Naar eer en geweten doet het nieuw kopie AV7 blokje in mijn beleving tot nu toe niet onder voor mijn origineel. Loopt net zo mooi stationair. Is inmiddels goed afgesteld bij warme motor.
En ik heb geen aandelen.
Re: Kopie AV7 motor.
Dank Mario, interessante terugkoppeling. Mij is nog niet duidelijk of het nieuwe blokje beter loopt / rijdt. Gr. Joop
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Hallo Joop.
De elektronische ontsteking type Moriyamah komt van Yamaha. Wat ik zo heb begrepen.
Gr. Mario
De elektronische ontsteking type Moriyamah komt van Yamaha. Wat ik zo heb begrepen.
Gr. Mario
Re: Kopie AV7 motor.
Tja wat is laat aangrypen.
By hoeveel km grypt hy aan.?
Ik vind de ori koppeling juist te vroeg aangrypen.
Heb de hamers lichter gemaakt.en pakken nu by 12/13 ,km pas op.
Zittie net wat hoger in de toeren.dan by 10 km
By hoeveel km grypt hy aan.?
Ik vind de ori koppeling juist te vroeg aangrypen.
Heb de hamers lichter gemaakt.en pakken nu by 12/13 ,km pas op.
Zittie net wat hoger in de toeren.dan by 10 km
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Normaal trap je een Mobylette naast de brommer in 1 keer aan. Meest ideaal.
Dat lukt nu niet.
Er zijn drie mogelijk heden in combinatie met de decompresie hendel.
1e Op de standaard gaan staan en aantrappen/fietsen.
2e Stukje fietsen en wat vaart maken. Ongeveer ergens tussen de 10/15 km per uur.
3e De trappers even aanzwengelen met de armen. Even kracht zetten maar gaat toch vrij gemakkelijk, als je er goed voor gaat staan.
Dat lukt nu niet.
Er zijn drie mogelijk heden in combinatie met de decompresie hendel.
1e Op de standaard gaan staan en aantrappen/fietsen.
2e Stukje fietsen en wat vaart maken. Ongeveer ergens tussen de 10/15 km per uur.
3e De trappers even aanzwengelen met de armen. Even kracht zetten maar gaat toch vrij gemakkelijk, als je er goed voor gaat staan.
Re: Kopie AV7 motor.
Vreemd geval.de hamers zyn of veels te licht.of de trekveren te stug
Of de scharnierpunten van de koppelingshamers zitten keistrak
Ik zou de trekveren ff wat oprekken.
Ze zyn toch nieuw te koop en kosten niks.
Ik zou juist willen dat de brommer van my by 15 km pas aangrypt.
.hy doet t by 12 of 13 km
Ik kan m met 1 of twee trappen aan krygen .naast de bromm.
Dus snap niet waarom jy zoveel gang moet hebben om de bromm aan te krygen .
Of de scharnierpunten van de koppelingshamers zitten keistrak
Ik zou de trekveren ff wat oprekken.
Ze zyn toch nieuw te koop en kosten niks.
Ik zou juist willen dat de brommer van my by 15 km pas aangrypt.
.hy doet t by 12 of 13 km
Ik kan m met 1 of twee trappen aan krygen .naast de bromm.
Dus snap niet waarom jy zoveel gang moet hebben om de bromm aan te krygen .
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
De hamers zijn te licht. Is een bekend euvel. Voor mij niet echt een probleem. Ik krijg de Mobylette makkelijk aan de praat. Is wel al veel over besproken op het forum.
- Franky
- Berichten: 6207
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Kopie AV7 motor.
Je hebt toch niet die aluminium hamers mag ik hopen? Kan je een foto plaatsen?
Re: Kopie AV7 motor.
Misschien een vraag waar je al eerder een antwoord op hebt gegeven. Waarom heb je geen elektronische ontsteking op het oorspronkelijke blokje gezet. Ik heb daar positieve verhalen over gehoord. Wil mij er binnenkort ook eens in verdiepen.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Het zijn de inderdaad de beruchte aluminium hamers. Ik rijd er verder perfect mee, al 450 km. En stoor me er niet aan.
Ik kan ze eventueel verzwaren met gewichtjes of met wat aanpassingen de originele Mobylette hamers er in zetten. Die heb ik ook nog op voorraad met nieuwe voering.
Nog een mogelijkheid is de originele complete koppeling van mijn oude blokje te monteren op het nieuwe kopie AV7 blokje.
Maar voorlopig geniet ik van de ritten en laat ik het nog even zo,..
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Hallo Lolle.
Ik wilde een compleet blok. Fabriek's af. En vandaar uit de originele onderdelen opbouwen die ik wilde gebruiken van mijn oude blok. Het voelde niet goed,..dat gesleutel aan dat origineel blokje. Ben ik niet kundig,..dan blijf ik er vanaf.
Nu was alles aangesloten aan het nieuw blok en het loopt,..geen gezeik meer.
- Franky
- Berichten: 6207
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Kopie AV7 motor.
Dus jou koppeling blijft doorslippen tot zeg maar 30km/h?m.vandervet schreef: ↑10 mei 2020, 21:56Het zijn de inderdaad de beruchte aluminium hamers. Ik rijd er verder perfect mee, al 450 km. En stoor me er niet aan.
Als je ook nog die akelig sterke bladveren erbij hebt dan kom je zowat niet van je plek af.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Hoi Franky.
Vanmorgen nog even gecontroleerd. Met het fietsen pakken de hamers op en start meteen.
De straat loopt een beetje af,..de Huret teller gaf 10/12 km aan.
Vervolgens pakken de bladveren goed op en rijd ik zonder problemen verder. Geen slippende koppeling. Ook vanaf een stoplicht probleemloos optrekken.
Verder is in mijn beleving geen verschil met mijn originele koppeling. Als vergelijking materiaal.
Wel voelt het blok inmiddels aan als zeer betrouwbaar.
Vanmorgen nog even gecontroleerd. Met het fietsen pakken de hamers op en start meteen.
De straat loopt een beetje af,..de Huret teller gaf 10/12 km aan.
Vervolgens pakken de bladveren goed op en rijd ik zonder problemen verder. Geen slippende koppeling. Ook vanaf een stoplicht probleemloos optrekken.
Verder is in mijn beleving geen verschil met mijn originele koppeling. Als vergelijking materiaal.
Wel voelt het blok inmiddels aan als zeer betrouwbaar.
Re: Kopie AV7 motor.
Zo hoort t ook
- Franky
- Berichten: 6207
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Kopie AV7 motor.
Dan zijn dat niet die hamers die ik destijds had. Die pakten bij het wegrijden pas aan bij 30km/h. Eindeloos lange slippen Niet mee te rijden.
Gelukkig maar dat jij die niet hebt.
Gelukkig maar dat jij die niet hebt.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Beste forumleden,
Ik heb een filmpje gemaakt van mijn Mobylette S35L uit 1965. Duurt 9 minuten.
Met het kopie blok AV7. Met elektronische ontsteking. Mengsmering 1:25. Benzine : V+power.
Ik beschouw dit als een consumptie blokje eventueel voor dagelijks gebruik. Alle vetnippels zijn doorgesmeerd met lagervet in de aandrijflijn.
De kilometerstand die ik daar doorgaf van ruim 1500 km was een vergissing. Dat was een totaal vanaf in mijn bezit van 2011.
Met deze kopie AV7 zal ik ongeveer 600 km hebben gereden op moment van opname.
Verder zijn de koppelingshamers iets verzwaard met twee gewichtjes van 5 gr en 10 gr per koppelingshamer bevestigd met een popnagel en niet met een klinknagel wat ik in het filmpje zei. Eenzijdig zonder demontage. Geen trilingen,.verder. Pakt net iets eerder op.
https://youtu.be/HQdwoLUyltc
Ik heb een filmpje gemaakt van mijn Mobylette S35L uit 1965. Duurt 9 minuten.
Met het kopie blok AV7. Met elektronische ontsteking. Mengsmering 1:25. Benzine : V+power.
Ik beschouw dit als een consumptie blokje eventueel voor dagelijks gebruik. Alle vetnippels zijn doorgesmeerd met lagervet in de aandrijflijn.
De kilometerstand die ik daar doorgaf van ruim 1500 km was een vergissing. Dat was een totaal vanaf in mijn bezit van 2011.
Met deze kopie AV7 zal ik ongeveer 600 km hebben gereden op moment van opname.
Verder zijn de koppelingshamers iets verzwaard met twee gewichtjes van 5 gr en 10 gr per koppelingshamer bevestigd met een popnagel en niet met een klinknagel wat ik in het filmpje zei. Eenzijdig zonder demontage. Geen trilingen,.verder. Pakt net iets eerder op.
https://youtu.be/HQdwoLUyltc
Laatst gewijzigd door m.vandervet op 21 mei 2020, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kopie AV7 motor.
Hallo
Waarom smeer je 1:25 ? dit is toch van de jaren 50 .
1:50 is olie genoeg en minder stank en walm.
Ook voor het motorblokje veel beter , binnenin veel minder koolaanslag ,minder slijtage.
Ik zou met een nieuw blokje voor Aspen gaan word niet slecht en topkwaliteit.
Gr Polle
Waarom smeer je 1:25 ? dit is toch van de jaren 50 .
1:50 is olie genoeg en minder stank en walm.
Ook voor het motorblokje veel beter , binnenin veel minder koolaanslag ,minder slijtage.
Ik zou met een nieuw blokje voor Aspen gaan word niet slecht en topkwaliteit.
Gr Polle
Re: Kopie AV7 motor.
Hallo
Waarom smeer je 1:25 ? dit is toch van de jaren 50 .
1:50 is olie genoeg en minder stank en walm.
Ook voor het motorblokje veel beter , binnenin veel minder koolaanslag ,minder slijtage.
Ik zou met een nieuw blokje voor Aspen gaan word niet slecht en topkwaliteit.
Gr Polle
Waarom smeer je 1:25 ? dit is toch van de jaren 50 .
1:50 is olie genoeg en minder stank en walm.
Ook voor het motorblokje veel beter , binnenin veel minder koolaanslag ,minder slijtage.
Ik zou met een nieuw blokje voor Aspen gaan word niet slecht en topkwaliteit.
Gr Polle
Re: Kopie AV7 motor.
Hallo Mario,
Wat een prachtige Kaptein S35L in nieuwstaat! En....dan dat landschap.
Ik krijg meteen een vakantiegevoel.
De video is trouwens ook erg goed. Wat voor camera/smartphone hebben jullie hiervoor gebruikt?
Groet,
Henk
Wat een prachtige Kaptein S35L in nieuwstaat! En....dan dat landschap.
Ik krijg meteen een vakantiegevoel.
De video is trouwens ook erg goed. Wat voor camera/smartphone hebben jullie hiervoor gebruikt?
Groet,
Henk