Natuurlijk moet hij zelf beslissen. maar een paar meedenk-adviezen maakt je beslissing meer weloverwogen
Kopie AV7 motor.
Re: AV7 motor.
Op zich is het ook wel interresant om te volgen hoe het blokje er onder komt te hangen en wat de resultaten zijn. Ik geloof dat er binnen het forum nog geen ervaring is met deze ombouwingen. Ik blijf het volgen
Re: AV7 motor.
Maar ik vermoed dat nieuwe imitatie-blokje niet beter loopt, optrekt enz dan goed gebruikt blok. Gr. Joop
Re: AV7 motor.
Wij rijden tot 200km op een dag met 35 graden en onze blokjes geven geen krimp.
Je moet vertrouwen hebben en soms pech hebben hoort er bij het is nog altijd ouwe meuk zoals jullie zeggen.
Ik twijfel aan de kwaliteit van de blokjes ik denk als je nog een echt originele moest kunnen kopen van de fabriek mbk zou je het dubbel betalen
Een originele variateur koppeling koste 4 jaar terug 250€ nu niet meer te krijgen.
Gr Polle
Je moet vertrouwen hebben en soms pech hebben hoort er bij het is nog altijd ouwe meuk zoals jullie zeggen.
Ik twijfel aan de kwaliteit van de blokjes ik denk als je nog een echt originele moest kunnen kopen van de fabriek mbk zou je het dubbel betalen
Een originele variateur koppeling koste 4 jaar terug 250€ nu niet meer te krijgen.
Gr Polle
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: AV7 motor.
Ik spreek helaas geen Frans,..heb wel wat gezocht op internet. Maar kom nergens tegen dat imitatie mobylette blokjes AV7 slecht zijn. Het zijn toch relatief eenvoudige motoren.
De bron : zie de link.
https://bixess.com/fr/moteur-motobecane ... rigine-av7
De bron : zie de link.
https://bixess.com/fr/moteur-motobecane ... rigine-av7
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: AV7 motor.
Het blok, de bobine en cdi zijn besteld. Komt vervolg.
- Franky
- Berichten: 6207
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: AV7 motor.
Ik ben benieuwd! Houd ons op de hoogte. Dit soort topics zijn zeker waardevol!
Re: AV7 motor.
Zeker interessant, bedankt voor updates tot nu toe. Gr. Joop
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: AV7 motor.
De Mobylette S35L super de luxe zal met respect worden behandeld. Niets zal worden versleuteld.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: AV7 motor.
Mobylette blokje AV7 kopie is binnen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: AV7 motor.
Ziet er mooi uit, we zijn benieuwd.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: AV7 motor.
Als ik tijd en zin heb zal ik het blokje eronder monteren. Zal ergens in het voorjaar zijn.
Komt vervolg.
Komt vervolg.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: AV7 motor.
Alles nieuw en zover compleet.
Ik zie dit als een consumptie blok,.al het origineel in zeer goede staat wordt geconserveerd en bewaard in een doos op de plank.
Ik zie dit als een consumptie blok,.al het origineel in zeer goede staat wordt geconserveerd en bewaard in een doos op de plank.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: AV7 motor.
Hallo Mario,
Ziet er allemaal mooi uit en als rijden je hoofddoel is, dan is dit een goede keuze.
Ik schroom er ook niet voor om met een Airsal-cilinder te rijden i.p.v. een originele Kaptein/Motobécane cilinder.
Er is altijd een spanningsveld tussen alles zo origineel mogelijk te houden en anderzijds het grote voordeel van moderne materialen.
Fijn dat je jouw ervaringen deelt, want iedereen kijkt er anders tegenaan en kan dan zelf beslissen wat voor hem (of haar...) de juiste invulling is.
Het mooie van dit alles is: "Er valt tegenwoordig wat te kiezen".
Henk
Ziet er allemaal mooi uit en als rijden je hoofddoel is, dan is dit een goede keuze.
Ik schroom er ook niet voor om met een Airsal-cilinder te rijden i.p.v. een originele Kaptein/Motobécane cilinder.
Er is altijd een spanningsveld tussen alles zo origineel mogelijk te houden en anderzijds het grote voordeel van moderne materialen.
Fijn dat je jouw ervaringen deelt, want iedereen kijkt er anders tegenaan en kan dan zelf beslissen wat voor hem (of haar...) de juiste invulling is.
Het mooie van dit alles is: "Er valt tegenwoordig wat te kiezen".
Henk
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: AV7 motor.
Hier nog wat aanvullende informatie wat betreft het AV7 blokje.
De bron : zie link onder.
https://www.rrd-preparation.com/en/mote ... drive.html
De bron : zie link onder.
https://www.rrd-preparation.com/en/mote ... drive.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: AV7 motor.
https://m.facebook.com/mario.vandervet?ref=bookmarks
Blokje is inmiddels gemonteerd en ben zeer tevreden.
De oude originele cilinder, cilinderkop, de zuiger en de uitlaat en de ophangbeugels zijn gemonteerd aan het nieuwe blok. Alles paste. Zie filmpje in de bijlage.
Blokje is inmiddels gemonteerd en ben zeer tevreden.
De oude originele cilinder, cilinderkop, de zuiger en de uitlaat en de ophangbeugels zijn gemonteerd aan het nieuwe blok. Alles paste. Zie filmpje in de bijlage.
Re: AV7 motor.
Hallo Maarten,
Bedankt voor het posten van jouw ervaringen. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Ik zou een Airsal setje monteren i.p.v. het geknepen Kaptein cilindertje.
Nu maar hopen dat het straks ook lekker blijft draaien en dat de elektronica betrouwbaar is.
Eigenlijk zou je de boel moeten testen op een lange rit, waarbij de motor en de rest flink heet wordt.
Zoals Polle stelt, kunnen de oude AV7-motortjes prima functioneren bij hoge temperaturen.
Afgelopen jaar heb ik een paar 330km+ dagritten gereden bij temperaturen van tegen de 40 graden.
Je moet dan niet met een sloom groepje achter elkaar rijden, want dan is er te weinig koeling.
Veel plezier met dat motortje en laat ons weten hoe het zich gedraagt bij lange tochten of zware tochten in het heuvelland.
Henk
Bedankt voor het posten van jouw ervaringen. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Ik zou een Airsal setje monteren i.p.v. het geknepen Kaptein cilindertje.
Nu maar hopen dat het straks ook lekker blijft draaien en dat de elektronica betrouwbaar is.
Eigenlijk zou je de boel moeten testen op een lange rit, waarbij de motor en de rest flink heet wordt.
Zoals Polle stelt, kunnen de oude AV7-motortjes prima functioneren bij hoge temperaturen.
Afgelopen jaar heb ik een paar 330km+ dagritten gereden bij temperaturen van tegen de 40 graden.
Je moet dan niet met een sloom groepje achter elkaar rijden, want dan is er te weinig koeling.
Veel plezier met dat motortje en laat ons weten hoe het zich gedraagt bij lange tochten of zware tochten in het heuvelland.
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 22 apr 2020, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: AV7 motor.
Hallo Henk.
Ik heb nu meerdere ritten gereden waarbij het blok goed warm gereden werd. Blokje is betrouwbaar tot nu toe. De Mobylette S35L uit 1965 staat op snorfiets kenteken. En is begrensd op snelheid in de carburateur middels een busje achter de gasschuif. De snelheid is nu 25/35 km. De koppeling pakt wel laat op bij het starten. Daar ben ik inmiddels aan gewend en start meteen als de koppeling eenmaal aangrijpt. De verlichting brand nu ook fatsoenlijk op 12 volt.
De originaliteit is zoveel mogelijk behouden. Alleen is aan de rechterkant nu een zwart plastic kapje over de electronische onsteking i.p.v de chrome onstekingsdpoel.
Het oude originele blokje dat nog geen 4000 km gereden had en waarvan de lagers en koppeling nog in zeer goede staat verkeerd. De vorige eigenaar had alles goed geconserveerd. Gaat in een doos en blijft behouden voor de Mobylette.
Ik heb nu meerdere ritten gereden waarbij het blok goed warm gereden werd. Blokje is betrouwbaar tot nu toe. De Mobylette S35L uit 1965 staat op snorfiets kenteken. En is begrensd op snelheid in de carburateur middels een busje achter de gasschuif. De snelheid is nu 25/35 km. De koppeling pakt wel laat op bij het starten. Daar ben ik inmiddels aan gewend en start meteen als de koppeling eenmaal aangrijpt. De verlichting brand nu ook fatsoenlijk op 12 volt.
De originaliteit is zoveel mogelijk behouden. Alleen is aan de rechterkant nu een zwart plastic kapje over de electronische onsteking i.p.v de chrome onstekingsdpoel.
Het oude originele blokje dat nog geen 4000 km gereden had en waarvan de lagers en koppeling nog in zeer goede staat verkeerd. De vorige eigenaar had alles goed geconserveerd. Gaat in een doos en blijft behouden voor de Mobylette.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: AV7 motor.
Het AV7 kopie blokje loopt zeer mooi en soepel. Al meerdere tanken leeg gereden door het heuvelland. Met veel bekijks en leuke verbaasde reacties van mede weggebruikers. De carburateur wat er onder hangt is een nieuwe originele Gurtner 12 mm met maat 24 sproeier. Daar loopt hij goed stationair op en trekt ook goed op. Bij volgas begint het blokje echter te viertakten en houd in bij ongeveer 30 km met een maximum snelheid van 35 km. Dat deed hij bij het oude blokje ook. Het is dezelfde setup. Bij een constante snelheid van rond de 25 km rijd hij perfect. Nu het blokje tot nu toe zo betrouwbaar is, probeer ik dit punt te verbeteren.
Ik ben nu op zoek naar een sproeier maat 22. Wie heeft er een te koop ?
Sproeier maat 22 zit inmiddels in de Gurtner 12 mm carburateur. Met dank aan PantinNL. En het blokje rijd nu naar mijn zin. Trekt mooi door naar 38 km per uur. Heel lichtjes hoor ik het blokje af en toe iets 4 tacten. Sproeier maat 20 had ik gistermiddag als eerste geprobeerd daar liep het blokje toch niet zo goed op. Daarna de 22 sproeier. Yes,..dat is de juiste maat. Inmiddels ruim 450 km gereden zonder problemen met het kopie AV7 blokje dwars door het Limburgs heuvelland. Mooi stationar,..slaat niet af. Start meteen en goede verlichting. De begrenzing , het busje onder de gaschuif is inmiddels verwijderd.
Ps : de Moriyamah ontsteking komt van Yamaha.
Groet, Mario
Ik ben nu op zoek naar een sproeier maat 22. Wie heeft er een te koop ?
Sproeier maat 22 zit inmiddels in de Gurtner 12 mm carburateur. Met dank aan PantinNL. En het blokje rijd nu naar mijn zin. Trekt mooi door naar 38 km per uur. Heel lichtjes hoor ik het blokje af en toe iets 4 tacten. Sproeier maat 20 had ik gistermiddag als eerste geprobeerd daar liep het blokje toch niet zo goed op. Daarna de 22 sproeier. Yes,..dat is de juiste maat. Inmiddels ruim 450 km gereden zonder problemen met het kopie AV7 blokje dwars door het Limburgs heuvelland. Mooi stationar,..slaat niet af. Start meteen en goede verlichting. De begrenzing , het busje onder de gaschuif is inmiddels verwijderd.
Ps : de Moriyamah ontsteking komt van Yamaha.
Groet, Mario
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Het brommertje rydt 38 km per uur .met het nieuwe blokje .en is onbegrensd .?
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Inderdaad,..Loe.
Origineel liep het ook niet harder dan die 38 km per uur.
De bromfiets werd voor Kaptein Mobylette in Groningen geassembleerd door een samenwerkingsverband van Fongers, Germaan en Phoenix, waarbij fongers de leidende partij was. fongers zette framenr. op de linkerzijde van het frame. Uit het framenummer is af te leiden dat dit model in 1965 is gebouwd. Dhr..... meldde bouwjaar 1965 nadat hij het door mij opgegeven framenr en motornr. had gecontroleerd.
Ik vroeg hem natuurlijk hoe het dan kon dat er een 1968 carburateur opzat. Zijn antwoord was dat deze bromfietsen aanvankelijk maar 38 km per uur mochten rijden. De overheid zag hier streng op toe. Veel mensen vonden dit veel te langzaam en veel fietsenmakers zetten er na verloop van tijd een andere Gurtner carburateur op.
Dit Super de Luxe type onderscheidt zich van de normale S35B door anderfe handles, iets andere motorschermen en een Dedus achterlicht. Vanaf 1966 werden Lucia achterlichten gemonteerd. (opnieuw een bevestiging voor een 1965 fabricagedatum).
De heer...... vroeg mij vervolgens of ik harder wilde rijden dan de huidige max. snelheid.
Zou ik dat ooit willen zei hij, dan moest ik het Gurtner type AR 12 of de H14 met een nr. 24 sproeier monteren. In beide gevallen opletten dat het spruitstuk ook meegeleverd wordt.
Die maat 24 sproeier is dus nu een nr. 22 geworden in combinatie met de type Gurtner AR 12 en het juiste spruitstuk. Resultaat meer koppel. Snelheid bleef maximaal 38 km.
Origineel liep het ook niet harder dan die 38 km per uur.
De bromfiets werd voor Kaptein Mobylette in Groningen geassembleerd door een samenwerkingsverband van Fongers, Germaan en Phoenix, waarbij fongers de leidende partij was. fongers zette framenr. op de linkerzijde van het frame. Uit het framenummer is af te leiden dat dit model in 1965 is gebouwd. Dhr..... meldde bouwjaar 1965 nadat hij het door mij opgegeven framenr en motornr. had gecontroleerd.
Ik vroeg hem natuurlijk hoe het dan kon dat er een 1968 carburateur opzat. Zijn antwoord was dat deze bromfietsen aanvankelijk maar 38 km per uur mochten rijden. De overheid zag hier streng op toe. Veel mensen vonden dit veel te langzaam en veel fietsenmakers zetten er na verloop van tijd een andere Gurtner carburateur op.
Dit Super de Luxe type onderscheidt zich van de normale S35B door anderfe handles, iets andere motorschermen en een Dedus achterlicht. Vanaf 1966 werden Lucia achterlichten gemonteerd. (opnieuw een bevestiging voor een 1965 fabricagedatum).
De heer...... vroeg mij vervolgens of ik harder wilde rijden dan de huidige max. snelheid.
Zou ik dat ooit willen zei hij, dan moest ik het Gurtner type AR 12 of de H14 met een nr. 24 sproeier monteren. In beide gevallen opletten dat het spruitstuk ook meegeleverd wordt.
Die maat 24 sproeier is dus nu een nr. 22 geworden in combinatie met de type Gurtner AR 12 en het juiste spruitstuk. Resultaat meer koppel. Snelheid bleef maximaal 38 km.
Re: Kopie AV7 motor.
Dat verhaal van vroeger ken ik en snap ik wel.
Maar met zo n nieuw blokje zou ik toch iets meer verwachten ..
Nou ja.geeft ook niks..ik vond een beetje langzaam.
Maar met zo n nieuw blokje zou ik toch iets meer verwachten ..
Nou ja.geeft ook niks..ik vond een beetje langzaam.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50
Re: Kopie AV7 motor.
Met een Airsal setje te monteren i.p.v. het geknepen Kaptein cilindertje zal het sneller lopen. Mijn voorkeur echter is om zoveel mogelijk de originele setup te behouden.
Re: Kopie AV7 motor.
???? Ik ben even het spoor bijster. Je had toch een compleet nieuw blokje gekocht. Of heb je de oude Kaptein cilinder weer gemonteerd?m.vandervet schreef: ↑10 mei 2020, 13:29Met een Airsal setje te monteren i.p.v. het geknepen Kaptein cilindertje zal het sneller lopen. Mijn voorkeur echter is om zoveel mogelijk de originele setup te behouden.