Airsal cilinder .
Airsal cilinder .
Hoi.ff puur een vraag voor my om later misschien te overwegen.
Zyn de standaard49.9 cc airsal cilinders voor av 7
Een ietwat snellere variant dan de gewone av 7 cilinder.
Zo ja.waar zit m dat in.? Grotere poorten.andere timing .
Ik ben n beetje flauw van het slakkerrige ry gedrag van de moby..
Nee ik wil geen grotere cilinder inhoud.
Ik wil ook niet 65 gaan of zo.maar wel wat sneller optrekken ,wat meer kracht .
Zyn de standaard49.9 cc airsal cilinders voor av 7
Een ietwat snellere variant dan de gewone av 7 cilinder.
Zo ja.waar zit m dat in.? Grotere poorten.andere timing .
Ik ben n beetje flauw van het slakkerrige ry gedrag van de moby..
Nee ik wil geen grotere cilinder inhoud.
Ik wil ook niet 65 gaan of zo.maar wel wat sneller optrekken ,wat meer kracht .
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Airsal cilinder .
Heb je al een variateur? Die doet wat jij hier nu omschrijft.
Re: Airsal cilinder .
Nee geen vario
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Airsal cilinder .
Dat is ook nog een optie om te overwegen dan
Re: Airsal cilinder .
Hmm..dan begint het gepruts.weer opnieuw.
Ik heb niet zoveel zin om te gaan zoeken naar goede kooien ,rolgewichtjes .andere tanwielverhouding..noem maar op.
Ik heb niet zoveel zin om te gaan zoeken naar goede kooien ,rolgewichtjes .andere tanwielverhouding..noem maar op.
Re: Airsal cilinder .
Hallo Loe
Ik gebruik een 50cc met hogedrukkop en een Dellorto 15/15 en heb de achterkant van de piston 2mm weg gehaald over gans de breedte van de inlaatpoort.
Rijd en trekt zeer goed maar wel met variateur
Haalt 70km op de teller
Gr Polle
Ik gebruik een 50cc met hogedrukkop en een Dellorto 15/15 en heb de achterkant van de piston 2mm weg gehaald over gans de breedte van de inlaatpoort.
Rijd en trekt zeer goed maar wel met variateur
Haalt 70km op de teller
Gr Polle
Re: Airsal cilinder .
Uitlaatpoort kan je wat breder maken voor meer vermogen.
Re: Airsal cilinder .
Met een moby blijf je altijd prutsen
Re: Airsal cilinder .
Leuk prutsen wel.
Maar geen variareur toestanden.
Maar geen variareur toestanden.
Re: Airsal cilinder .
Inderdaad dat is ook de hobby , prutsen aan dat ding
Gr Polle
Gr Polle
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Airsal cilinder .
Precies. Zorg dat je minstens 2 bromfietsen hebt. Dan kan er al altijd eentje zijn die werkt en eentje die niet functioneert wegens experimenten/reparaties.
Re: Airsal cilinder .
Afgelopen paar dagen met de bromm bezig geweest.en er veel koolresten en twee vastgebakken zuigerveren losgemaakt .zoals besproken in de triboron sectie.
Nu had ik ook gelyk een hapje uit de zuiger gevyld.
En de zuiger aangepast waardoor de spoelpoorten iets eerder opnenen.en ook volledig open gaan.niks aan de uitlaatkant gedaan.omdat ik maximale druk wilde behouden.
Nu had ik ook de sproeierbuis ingekort omdat ik vond dat hy te ver in de venturi zat.en dat komt de flow niet ten goede.ook is het dan geen volledig 12 mm ,maar 12mm minus het uitstekende poepeltje.
Dit alles resulteerd in supermooi oppakken en meer kracht onderin by t wegryden.
Domme actie.ik had eerst de ingekorte sproeibuis ondersteboven gemonteerd .
Dat ryd wel.maar echt als een natte krant.
Ik dacht eerst .shit ik heb mn cilinder verklooid.
Gelukkig niet...
Nu had ik ook gelyk een hapje uit de zuiger gevyld.
En de zuiger aangepast waardoor de spoelpoorten iets eerder opnenen.en ook volledig open gaan.niks aan de uitlaatkant gedaan.omdat ik maximale druk wilde behouden.
Nu had ik ook de sproeierbuis ingekort omdat ik vond dat hy te ver in de venturi zat.en dat komt de flow niet ten goede.ook is het dan geen volledig 12 mm ,maar 12mm minus het uitstekende poepeltje.
Dit alles resulteerd in supermooi oppakken en meer kracht onderin by t wegryden.
Domme actie.ik had eerst de ingekorte sproeibuis ondersteboven gemonteerd .
Dat ryd wel.maar echt als een natte krant.
Ik dacht eerst .shit ik heb mn cilinder verklooid.
Gelukkig niet...
Re: Airsal cilinder .
Eind goed, al goed, Loe. Leuk.
Re: Airsal cilinder .
Ik had nog een xtra verstuiverbuisje van jou geloof ik liggen joop.
Daar kon ik mooi mee xperimenteren.
Ik heb een stuk van de bovenkant af gehaald.voor n betere flow.werkt perfect.
En de twee remluchtgaatjes vreselyk mishandeld.met een stuk remdraad .yzerdraad en een staalborsteldraadje
Omdat daar vaak spasties over gedaan word.dat je er zo voorzichtig mee moet zyn.maakt geen reet uit.
Belangryk was dat de 2 gaatjes naar de luchtfilter kant moeten wyzen.
Als hy niet perfect zat gaf dat al rare stotteringen.
Daar kon ik mooi mee xperimenteren.
Ik heb een stuk van de bovenkant af gehaald.voor n betere flow.werkt perfect.
En de twee remluchtgaatjes vreselyk mishandeld.met een stuk remdraad .yzerdraad en een staalborsteldraadje
Omdat daar vaak spasties over gedaan word.dat je er zo voorzichtig mee moet zyn.maakt geen reet uit.
Belangryk was dat de 2 gaatjes naar de luchtfilter kant moeten wyzen.
Als hy niet perfect zat gaf dat al rare stotteringen.
Re: Airsal cilinder .
Hallo Loe,
Ik heb op de AV 48 dus met variateur een Airsal 50 cc (49,9) zitten met de door jou zo gehate 12 mm Gurtner.
De Airsal heeft wat grotere spoelpoorten waardoor hij wat beter ademt. Verder zit er een zelfgemaakte voetpakking onder van aluminium van 1, 5 mm en is de cilinder 1,5 mm afgevlakt in feite het bovenste deel met de vorm van de koppakking.
Wil je weten van de hoe en de wat en de waar stuur maar een PB.
Ik heb op de AV 48 dus met variateur een Airsal 50 cc (49,9) zitten met de door jou zo gehate 12 mm Gurtner.
De Airsal heeft wat grotere spoelpoorten waardoor hij wat beter ademt. Verder zit er een zelfgemaakte voetpakking onder van aluminium van 1, 5 mm en is de cilinder 1,5 mm afgevlakt in feite het bovenste deel met de vorm van de koppakking.
Wil je weten van de hoe en de wat en de waar stuur maar een PB.
Re: Airsal cilinder .
Ik snap de truc met de dikke voetpakking.
Je veranderd de hele timing van de cilinder .
Ik ben al aardig op weg.
Alleen de gurtner from hell werkt niet mee.
De aangepaste verstuifbuis trekt prima op.maar houd in op top.
De ori verstuif trekt slecht op.maar gaat goed in top.
Pfgg.
Eigenlyk moet ik een paar van die buisjes op de kop tikken ,om ze verschillend aan te passen.
Je veranderd de hele timing van de cilinder .
Ik ben al aardig op weg.
Alleen de gurtner from hell werkt niet mee.
De aangepaste verstuifbuis trekt prima op.maar houd in op top.
De ori verstuif trekt slecht op.maar gaat goed in top.
Pfgg.
Eigenlyk moet ik een paar van die buisjes op de kop tikken ,om ze verschillend aan te passen.
Re: Airsal cilinder .
Misschien Kun je de verstuiver een beetje afschuinen aan de bovenkant i.p.v. afzagen
Re: Airsal cilinder .
Is ook een optie.
Maar ik moet eerst een stuk of wat van die dingen hebben.
Kan ze niet vinden op internet .nl.
Ik ga nie uit frankryk bestellen.veels te duur
Maar ik moet eerst een stuk of wat van die dingen hebben.
Kan ze niet vinden op internet .nl.
Ik ga nie uit frankryk bestellen.veels te duur
Re: Airsal cilinder .
Reuze benieuwd naar je verstuiverbuis experimenten. Heeft de Polle nix liggen?
By de wee je dorpsgenoot geen sjoege, Lou Loene rij daar een s10 keer langs zonder uitrlaat
We gaan trouwens met een aantal naar Ruinerwold. Altijd bakken vol ouwe meuk. Zal kijken of er ergens een halve gurner licht met een venturi.
By de wee je dorpsgenoot geen sjoege, Lou Loene rij daar een s10 keer langs zonder uitrlaat
We gaan trouwens met een aantal naar Ruinerwold. Altijd bakken vol ouwe meuk. Zal kijken of er ergens een halve gurner licht met een venturi.
Re: Airsal cilinder .
Zou mooi zyn hans..het zyn trouwens de slide fit type.met zo.n los schroefpoepelje onder
Re: Airsal cilinder .
Vandaag na wat leeswerk op internet.
Een iets grotere sproeier gemonteerd .een 230.die volgens de tabel gelyk staat aan een 56 .kandus gewoon uitwisselen die nrs .
En het moet niet gekker worden.
Zojuist de 55 km aangetikt.omdat ik moest afremmen anders zat de 56 er ook nog wel in.
Hard zat dus.
Wel weer een andere typiesche iets..de bromm viertakt er nu lekker op los by lage snelheden tot 30 km .dan ist weg.
Ik vind t prima.zo.
We gaan dus geen airsal meer kopen .
Tot zover myn gurtner from hell / verstuiverbuis verslag.
Edit .
Voor de nieuwsgierigen en techneuten onder ons.
Ik heb een half maantje uit de inlaatkant van de zuiger gevyld.3mm hoog.de breedte van de inlaatpoort.
De zuigerkop iets .0.8 mm naar beneden gevyld.prsies waar de spoelpoorten zitten.
De sproeibuis zover ingekort dat de hele venturi vry is.
De sproeibuis 0.5 mm op geboort .
De remlucht gaatjes groter gemaakt
En een half maantje uit de gasschuif gevyld.
Dat laatste was omdat de gasschuif niet helemaal omhoog kwam.en de venturi een of twee.mm.afsloot .
Een iets grotere sproeier gemonteerd .een 230.die volgens de tabel gelyk staat aan een 56 .kandus gewoon uitwisselen die nrs .
En het moet niet gekker worden.
Zojuist de 55 km aangetikt.omdat ik moest afremmen anders zat de 56 er ook nog wel in.
Hard zat dus.
Wel weer een andere typiesche iets..de bromm viertakt er nu lekker op los by lage snelheden tot 30 km .dan ist weg.
Ik vind t prima.zo.
We gaan dus geen airsal meer kopen .
Tot zover myn gurtner from hell / verstuiverbuis verslag.
Edit .
Voor de nieuwsgierigen en techneuten onder ons.
Ik heb een half maantje uit de inlaatkant van de zuiger gevyld.3mm hoog.de breedte van de inlaatpoort.
De zuigerkop iets .0.8 mm naar beneden gevyld.prsies waar de spoelpoorten zitten.
De sproeibuis zover ingekort dat de hele venturi vry is.
De sproeibuis 0.5 mm op geboort .
De remlucht gaatjes groter gemaakt
En een half maantje uit de gasschuif gevyld.
Dat laatste was omdat de gasschuif niet helemaal omhoog kwam.en de venturi een of twee.mm.afsloot .
Re: Airsal cilinder .
Loe, ik denk dat die kwaaijongens dit vroeger ook deden. Alleen vijlde men menigmaal verkeerd
Re: Airsal cilinder .
Want nu hebben we internet en kunnen alles opzoeken.
Re: Airsal cilinder .
Mooi dat wisselen van sproeier-nummers bij jouw carburateur goed lukt. Als je bijvoorbeeld een originele Gurtner van Mauger in Frankrijk koopt dat heeft deze standaard sproeier nummer 52. Als je deze vervangt door een sproeier uit de serie 195, 200 enz. dan krijg je lekkage bij sproeier en brommer rijdt niet goed.loe schreef: ↑06 aug 2019, 19:25Vandaag na wat leeswerk op internet.
Een iets grotere sproeier gemonteerd .een 230.die volgens de tabel gelyk staat aan een 56 .kandus gewoon uitwisselen die nrs .
En het moet niet gekker worden.
Zojuist de 55 km aangetikt.omdat ik moest afremmen anders zat de 56 er ook nog wel in.
Hard zat dus.
Wel weer een andere typiesche iets..de bromm viertakt er nu lekker op los by lage snelheden tot 30 km .dan ist weg.
Ik vind t prima.zo.
We gaan dus geen airsal meer kopen .
Tot zover myn gurtner from hell / verstuiverbuis verslag.
Edit .
Voor de nieuwsgierigen en techneuten onder ons.
Ik heb een half maantje uit de inlaatkant van de zuiger gevyld.3mm hoog.de breedte van de inlaatpoort.
De zuigerkop iets .0.8 mm naar beneden gevyld.prsies waar de spoelpoorten zitten.
De sproeibuis zover ingekort dat de hele venturi vry is.
De sproeibuis 0.5 mm op geboort .
De remlucht gaatjes groter gemaakt
En een half maantje uit de gasschuif gevyld.
Dat laatste was omdat de gasschuif niet helemaal omhoog kwam.en de venturi een of twee.mm.afsloot .