OlivierAV50 schreef: ↑26 okt 2019, 19:06
Klinkt opzich als een goede oplossing. De bus zal dan sneller slijten dan de bout (hopelijk) en de silentblock heeft dan alleen als functie om de trillingen tegen te gaan. Is wellicht het proberen wel waard
Technisch gezien echt een hele belabberde optie. Alles gaat uitlubberen.
Volgens mij heeft een forumlid er pasbussen en een pasbout ingestopt. Met strakke passingen en goede materialen kan je misschien wel wat levensduur uit zo'n systeem halen.
In een ver verleden waarin ik totaal geen kennis had heb ik die bout ook ooit niet aangedraaid gehad. De cilinderkop en bout waren aardig goed op weg om door elkaar heen te werken toen ik daar achter kwam.
Ik heb ooit gekeken naar een ontwerp met kogellagers. Dit werd heel erg prijzig en heb daarom dit niet doorgezet. Ik zou een keer kunnen kijken naar een oplossing met glijlagers en een pasbout. Dit vergt precisie onderdelen (passingen) en is daarom ook niet erg makkelijk.