4 takten motor

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door loe » 05 jul 2020, 12:16

Dit zyn de sproeiers.
Twee middelste zyn iets korter, maar kunnen met een schroevendraaier vast of los gedraaid worden.
Ik heb ze alleen 1 x gebruikt om te testen.
Maar waren niet de juiste maat voor my.

Mogen weg voor 15 euro

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door Lolle » 05 jul 2020, 20:55

B2b heeft ook complete revisiset voor de AR2 carburateur.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 05 jul 2020, 20:58

Lolle schreef:
05 jul 2020, 20:55
B2b heeft ook complete revisiset voor de AR2 carburateur.
Klopt, Lolle - maar als je de financiële mogelijkheid hebt, koop dan gelijk een originele nieuwe. Ook ik heb vele keren gereviseerde en tweedehands Gurtners toegepast, maar helaas nooit het resultaat gehaald van een splinternieuwe.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door AGB » 05 jul 2020, 21:37

Er schijnt ook hele slechte imitatie te zijn onder de nieuwe carb ,
Al kan je de schuur niet vol proppen met onderdelen als reserve , toch is het verstandig slijtage gevoelige onderdelen wat op voorraad te hebben,
Hoe wel er ook zo langzaam voor de moby weer onderdelen gemaakt worden hoe goed die dan ook wel mogen zijn.
Ook dank zij de 3 d printers ,

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 05 jul 2020, 21:39

AGB schreef:
05 jul 2020, 21:37
Er schijnt ook hele slechte imitatie te zijn onder de nieuwe carb ,
Al kan je de schuur niet vol proppen met onderdelen als reserve , toch is het verstandig slijtage gevoelige onderdelen wat op voorraad te hebben,
Hoe wel er ook zo langzaam voor de moby weer onderdelen gemaakt worden hoe goed die dan ook wel mogen zijn.
Ook dank zij de 3 d printers ,
Klopt Arend, maar de originele Gurtners van BtoB zijn heel prima. Ik heb geen aandelen, wel hele goede ervaringen.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door Lolle » 05 jul 2020, 22:28

GROENEKAN schreef:
05 jul 2020, 20:58
Lolle schreef:
05 jul 2020, 20:55
B2b heeft ook complete revisiset voor de AR2 carburateur.
Klopt, Lolle - maar als je de financiële mogelijkheid hebt, koop dan gelijk een originele nieuwe. Ook ik heb vele keren gereviseerde en tweedehands Gurtners toegepast, maar helaas nooit het resultaat gehaald van een splinternieuwe.
Hallo Joop. Dat ben ik niet helemaal met je eens. ik lees op het forum veel gemor over oude en nieuwe carburateurs. Ik heb hier 12 goed lopende mobylettes staan en allemaal hebben een oude carburateur. Tevens heb ik een paar laden vol met oude carburateurs en onderdelen. Het voordeel van meerdere brommers/ goede carburateurs is dat je uit kunt wisselen. ik heb tot nu toe nog maar 1 carburateur gehad waar geen eer aan te behalen was doordat het gasschuif huis uit gesleten was. Bij problemen zoek ik eerst een goed werkende carburateur van een andere brommer om uit te sluiten dat het niet ergens anders aan ligt. Soms bouw ik alle onderdelen van een goedwerkende naar het huis van de probleemcarburateur. In 99% van de gevallen is er dan geen probleem meer, je weet dat het dan aan 1 van de componenten ligt. in heel veel gevallen kom je uit op de vlotter of de sproeier. oude sproeiers zijn vaak doorgeprikt met spelden of iets dergelijke en beschadigd, deze geven dan vaak problemen. Een sproeier vervangen door de zelfde maat lost vaak het probleem al op. Ik vind zo'n revisieset niet gek. je komt vaak oude carbs tegen waar veel delen van missen.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 06 jul 2020, 08:01

Inderdaad, Lolle. Jou adviseer ik niet een nieuwe te kopen. Jij hebt onderdelen en kunt uitwisselen enz. Maar heb je 1 Moby en 1 carburateur dan is het kopen van een nieuwe carb. vaak de beste oplossing. Ik heb veel tijd en geld uitgegeven aan het reviseren of voor weer een andere gebruikte. Tot ik een voor ca E 37.50 gewoon een compleet nieuwe had.
En dat gemor over oude en nieuwe carburateurs lees ik ook. Daarom denk ik, als je de centjes ervoor over hebt: koop geen imitatie en geen gebruikte maar een originele nieuwe.
Revisie-set is een prima optie maar voor E 25 meer is alles nieuw, het is een afweging.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door AGB » 06 jul 2020, 09:08

Denk dat het ook een deel de Nederlandse zuinigheid is ,anderzijds is het ook moeilijk om in íemand anders zijn geldbuidel te kijken in wat voor
Toestand die is , ik denk dat je op motor gebied niet moet bezuinigen dat is wel je hart van je brommer met de remmen er bij ,
Eigenlijk is al het bewegende delen belangrijk zonder wiel bij voorbeed kom je nog niet goed weg .

m.vandervet
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door m.vandervet » 07 jul 2020, 12:19

Zo denk ik er ook over,..al die oude meuk bewaren in een doos behoudend bij het frame.

En alles nieuw erop,.. :thumbup:

Nergens meer problemen mee. De volgende generatie echte liefhebbers (puristen) kunnen zich dan wel weer uitleven.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door Franky » 07 jul 2020, 12:55

Nog wel een waarschuwing over nieuw spul. Dit kunnen afkeur onderdelen die op zolder zijn beland. Niemand weet meer dat het afkeur is waardoor het uiteindelijk op de markt beland als zijnde nieuw of ongebruikt. Ik heb hier zo'n goed als ongebruikte carb liggen die ik nieuw gekocht had. Niets mee te beginnen met dat kreng. Hij was niet voor niets ongebruikt. Productie datum ergens rond 1980. De carb bevatte wel veel nieuwe onderdeeltjes. Die zijn in de oude carb beland en dat reed niet onaardig :) In andere woorden, wees zuinig op het oude spul. ;)

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door AGB » 07 jul 2020, 16:13

Sproeier 19 er in en beter lopen , trekt ook beter op die begin dip is weg wat een verschil zit haast tegen 4takten aan op de top,
Maar laat hem eerst mooi zo eerst een 20 km rit , zo even test rijden door de straten hier is mooi vooral als de moby dan goed loopt,
Ik wil dan altijd verder rijden nog een rondje en nog een rondje , lekker hard door de bekende bochten :) waar vrij zicht is.
Leo bedankt voor de sproeiers Joop bedankt voor de goede raad
Nu wachten op droog weer om te rijden en nog een paar punten voor de giethoorn verkennen zit nu op zo een 55 a60 km afstand,

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: 4 takten motor

Ongelezen bericht door loe » 07 jul 2020, 17:21

Mooi dat ze goede maat zyn voor jou.
Eerst maar es een stuk ryden. En dan de kleur van de bougie bekyken.
Misschien kan je nog een half maatje of meer kleiner

Plaats reactie