Voorwiel naaf vervangen (probleem met snelheidsmeter)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Voorwiel naaf vervangen (probleem met snelheidsmeter)

Ongelezen bericht door Harrie » 15 dec 2012, 23:12

Die remtrommels kunnen inderdaad roesten, maar dat beetje vliegroest rem je er bij normaal gebruik er gewoon af en je krijgt dan na verloop van tijd een zwarte glimmende laag op de remtrommel. Roest zou betekenen dat de remschoenen hun werk niet goed doen.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Voorwiel naaf vervangen (probleem met snelheidsmeter)

Ongelezen bericht door Franky » 16 dec 2012, 10:38

Ik rij weinig kilometers met de mobylette. Het zou kunnen dat ik die zwarte glimmende laag gewoon niet krijg omdat er dan allang weer roest op zit omdat hij weer een aantal weken niet gebruikt is.
Dit probleem zou dan in de zomer wel weg moeten gaan. Dan ga ik meer rijden. Dan gebruik ik mijn remmen ook. Bij die ritjes die ik nu af en toe naar het centrum rij gebruik ik mijn remmen praktisch niet.

Laatst heb ik tijdens de eerste 300 meter die ik reed de voorrem licht ingetrokken. Dit omdat hij niets deed. Na die 300 meter begon hij weer goed te remmen en was het weer opgelost. Voor die ene rit dan.

GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Voorwiel naaf vervangen (probleem met snelheidsmeter)

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 16 dec 2012, 10:47

Remmen die sporadisch gebruikt worden functioneren niet goed, ook bij auto's. Meestal is een paar keer echt goed remmen de oplossing. En uiteraard de brommer altijd binnen zetten, krijgt roest en aanslag minder kans. Gr. Joop

Plaats reactie