Gestripte schroefdraad krukas

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Gestripte schroefdraad krukas

Ongelezen bericht door Lolle » 08 nov 2020, 18:01

Je krukas heeft toch niet zo’n opdonder gehad dat hij krom is he. Dan moet je toch nog een andere krukas hebben.

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Gestripte schroefdraad krukas

Ongelezen bericht door australman » 08 nov 2020, 20:27

Hoi,

Linkse draad,rechtse draad,het lijkt allemaal heel logisch.Toch denk ik dat het allemaal voornamelijk theoretisch is.
Vast is vast.
Wat natuurlijk wel helpt,is een geringe spoed van de schroefdraad.En natuurlijk moeten de conus van kruktap en de nok perfect zijn.
Ik ben iedere keer weer verbaasd,dat een min of meer losjes gemonteerde nok,er alleen nog met een trekker af wil.

Hans

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gestripte schroefdraad krukas

Ongelezen bericht door Franky » 08 nov 2020, 20:53

Ik verbaas me daar af en toe ook over. Ik heb hier een conische verbinding (boite relais poelie) waarbij als je de poelie er met je pinkje op duwt, je een nok trekker nodig hebt om hem er vanaf te halen. Het is een combinatie van twee onderdelen die zo goed past dat alles meteen muurvast zit. De ellende die ik gehad heb om die poelie los te krijgen! Wat een drama.

Motobecane heeft inderdaad op een bepaald moment besloten dat het kennelijk te weinig doet, die linkse en rechtst draad. Zelfs mijn 99z krukas die altijd gecombineerd wordt met een boite relais is uitgevoerd met linkse draad bij de koppeling.

Plaats reactie