Acceleratie.

paulmz

Re: Acceleratie.

Ongelezen bericht door paulmz » 04 apr 2021, 11:46

@Dirkos,
Om een snaar te vervangen kan je de beschermplaat achter de koppeling los nemen (2 boutjes lossen) en kan de koppeling blijven zitten.

Paul

AGB

Ongelezen bericht door AGB » 04 apr 2021, 18:06

Niet iedereen heeft een open geslepen vliegwiel op de plank , dus dan is zo een ring toch op het moment even handig,
In principe zou je die niet nodig hoeven hebben als alles goed ia

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 04 apr 2021, 19:55

Met een open geslepen vliegwiel heb je nog niet de juiste afstand tussen de spoelen en het vliegwiel. In de bevestigingspunten zit speling. Dus met de ring altijd de juiste stand. Bevalt mij prima en gebruik hem altijd bij het monteren van andere spoelen.

Franky

Ongelezen bericht door Franky » 04 apr 2021, 20:06

Jij stelt dat nog altijd? Ik zet de spoelen tegen de nokken van de grondplaat. Ik stel niks. Het zou mij verbazen dat MBK bij montage daadwerkelijk dit op ging meten en stellen. Waarom anders de nokken?

Ik heb net even gekeken. Als je de spoelen tegen de nokken zet dan zitten de spoelen op de grootste diameter. Dus als dat niet aanloopt is het een uitstekende methode in mijn ogen. Past het niet, dan kan je de ring gebruiken of mijn opengeslepen vliegwiel.

MobyJoost

Ongelezen bericht door MobyJoost » 04 apr 2021, 22:08

Die pasring heeft alleen waarde, bij gebruik in combinatie met originele spoelen, die geproduceert werden, volgens de bij behorende, door Motobécane en Novi gehanteerde pas waarden. Vrijwel alle aftermarket onderdelen zijn van twijfelachtige "pas" kwaliteit. Tenzij je de originele spoelen opnieuw laat wikkelen, door iemand, die weet, wat hij/zij doet, is er een grote kans op ergernis.

Plaats reactie