Kleine verbetering
Geplaatst: 02 mei 2021, 09:44
Hallo.
Soms vraag je je al tijden lang af waarom bepaalde veranderingen hebben plaatsgevonden en dan ineens begrijp je het.
Zo viel het mij op dat bij de vroege AV7 motor de cilinderbouten die van de kop naar het carter lopen, zichtbaar waren tussen de koelribben.
Later, rond 1958, bij de FOM, werden deze bouten geheel omsloten door het gietwerk van het cilinderhuis.
Toen ik gisteren mijn cilinder wilde terugplaatsen op mijn S14A, met "open cilinderbouten", bleef er vuil aan de voetpakking kleven, wat op de cilinderbouten zat. Daarom is dat open systeem dus vervangen door een gesloten systeem, nu komt er geen vuil meer van buiten op de cilinderbouten. Dit vond ik een leuk inzicht.
Soms vraag je je al tijden lang af waarom bepaalde veranderingen hebben plaatsgevonden en dan ineens begrijp je het.
Zo viel het mij op dat bij de vroege AV7 motor de cilinderbouten die van de kop naar het carter lopen, zichtbaar waren tussen de koelribben.
Later, rond 1958, bij de FOM, werden deze bouten geheel omsloten door het gietwerk van het cilinderhuis.
Toen ik gisteren mijn cilinder wilde terugplaatsen op mijn S14A, met "open cilinderbouten", bleef er vuil aan de voetpakking kleven, wat op de cilinderbouten zat. Daarom is dat open systeem dus vervangen door een gesloten systeem, nu komt er geen vuil meer van buiten op de cilinderbouten. Dit vond ik een leuk inzicht.