zuiger/cilinder

bessels
Berichten: 163
Lid geworden op: 06 feb 2011, 22:15
Woonplaats: Ugchelen Nederland
Locatie: ugchelen [apeldoorn]

zuiger/cilinder

Ongelezen bericht door bessels » 15 aug 2021, 22:33

Beste forum.
Heb een vraag over een nieuwe mob cilinder met een boring van 39,00 mm nu is mijn vraag wat moet er van zuiger in ,er staat nl geen teken op de cilinder, hoeveel speling moet de zuiger hebben in hondertste mm.
Wat van maat moet hier in 38,96 -38 97 .
gr bessels

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: zuiger/cilinder

Ongelezen bericht door Franky » 16 aug 2021, 08:22

Afbeelding

Dat is de info van Motobecane. Echter, op welke plek meet je dit? :roll:

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 dec 2018, 13:46
Woonplaats: castricum

Re: zuiger/cilinder

Ongelezen bericht door wimv8 » 16 aug 2021, 10:33

Ik heb geleerd, altijd bovenin de cilinder en bovenaan een zuiger.
En dan bij een zuiger de dikste maat aanhouden en bij een cilinder de kleinste maat aanhouden.

Gr. Wim.

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 565
Lid geworden op: 31 dec 2010, 20:46
Woonplaats: Middle of nowhere

Re: zuiger/cilinder

Ongelezen bericht door Marco » 16 aug 2021, 19:30

De zuiger meet je onderaan en haaks op de pistonpen

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: zuiger/cilinder

Ongelezen bericht door MobyJoost » 16 aug 2021, 20:10

Is het misschien een cylinder van Airsal, Bessels? Die doen niet aan letters.

bessels
Berichten: 163
Lid geworden op: 06 feb 2011, 22:15
Woonplaats: Ugchelen Nederland
Locatie: ugchelen [apeldoorn]

Re: zuiger/cilinder

Ongelezen bericht door bessels » 17 aug 2021, 22:39

Hallo Franky bedankt voor het lijstje hier kan ik denk ik wel iets mee !
Hallo Joost het gaat hier om een cilinder waar een nieuwe chroomwand in moet ,en ben ik dus op zoek op welke maat die gehoond moet worden en welke zuigermaten er nog te krijgen zijn ,het gaat over een ev50 cilinder met membraam inlaat ,en moet de zuiger ook nog aanpassen op de inlaat.
Maar nu nog een andere vraag ,wie heeft er ervaring met de krukassen van B2B,welke aan de onstekings kant te lang zijn!, volgens mij heb ik dit vroeger toen ik nog Moby dealer was ook al eens meegemaakt ,maar was er bij de nieuwe krukas een plaat bij die je tussen de grondplaat en het carter moest monteren kwam de grondplaat iets verder naar buiten ! wie weet hier nog wat van ?
Het wordt een probleem om goede en niet slingerende krukassen te vinden.
gr bessels

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 565
Lid geworden op: 31 dec 2010, 20:46
Woonplaats: Middle of nowhere

Re: zuiger/cilinder

Ongelezen bericht door Marco » 17 aug 2021, 22:56

bessels schreef:
17 aug 2021, 22:39
Maar nu nog een andere vraag ,wie heeft er ervaring met de krukassen van B2B,welke aan de onstekings kant te lang zijn!, volgens mij heb ik dit vroeger toen ik nog Moby dealer was ook al eens meegemaakt ,maar was er bij de nieuwe krukas een plaat bij die je tussen de grondplaat en het carter moest monteren kwam de grondplaat iets verder naar buiten ! wie weet hier nog wat van ?
Het wordt een probleem om goede en niet slingerende krukassen te vinden.
gr bessels
Ik heb laatst een nieuwe volle krukas van een av10 bij b2b gekocht en die in een av7 blokje gezet (wel met wat aanpassingen)
Het schroefdraad van de ontstekingskant was iets te lang omdat dat dit eigenlijk voor electronische ontsteking bedoeld is.
Daar heb ik gewoon een klein stukje afgezaagd.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: zuiger/cilinder

Ongelezen bericht door Lolle » 17 aug 2021, 23:06

bessels schreef:
17 aug 2021, 22:39
het gaat hier om een cilinder waar een nieuwe chroomwand in moet ,en ben ik dus op zoek op welke maat die gehoond moet
gr bessels
Is dit rendabel? Ik heb eens geinformeerd voor een kaptein cilinder met speedcontrole, dit zou meer dan 200€ moeten kosten.
Is er geen cilinder met bijpassende zuiger nieuw te koop?
Groet, Lolle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: zuiger/cilinder

Ongelezen bericht door Franky » 18 aug 2021, 08:50

Oeh, een EV50 cilinder! Dan heb je het wel over een gek ding ja. Ik heb er ook twee liggen. Allebei naar de donder en zouden ook een nieuwe wand moeten hebben. Zuigers er voor vinden is helemaal een drama. Polle had destijds een hele lading van die zuigers. Ik meen dat een Fransman alles opgekocht had. Ik heb er toen 1 van gekocht omdat ik toen niet door had hoe zeldzaam dat spul was. Dat was balen toen ik hoorde dat Polle alles al verkocht had. Mijn EV50 zuiger met cilinder zijn overleden wegens een falende zuigerveer :( Tegenwoordig rij ik weer gewoon op mijn 99z cilinder en zuiger op een 99z blok

Wat doe jij met de zuiger? Ik heb gekeken of ik een EV50 zuiger kon maken. Echter, ik heb problemen met de positie van de slotjes. Een AV7 zuiger werkt niet om die reden. Ik had een AV10 zuiger gekocht en ook die had de slotjes niet op een goede plaats. In Frankrijk beweerde ze dat een AV10 zuiger wel moest werken maar toen ik mijn foto's liet zijn van mijn AV10 zuiger waren ze onaangenaam verrast. Misschien zijn er verschillende slot posities bij AV10 zuigers?

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: zuiger/cilinder

Ongelezen bericht door loe » 18 aug 2021, 22:52

Slotjes kun je toch gewoon op een andere plek maken.

Plaats reactie