Mijn AV10 Project

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 588
Lid geworden op: 31 dec 2010, 20:46
Woonplaats: Middle of nowhere

Re: Mijn AV10 Project

Ongelezen bericht door Marco » 18 apr 2024, 22:20

JanmobyEvert schreef:
17 apr 2024, 22:40
Dag allen. Ik ben iets verder. Contact met het Franse forum gehad, meerdere mensen herkenden het probleem.

De voetpakking was te dun(niet meetbaar bijna doorzichtig), de zuiger stak boven de cilinder uit, poorttiming niet goed, de compressie is langs de zuigerveren naar beneden gedrukt.

Ik heb een voetpakking van 1,5mm dikte gemaakt, de poorten sluiten en openen nu perfect en er iets meer compressieruimte.
De zuiger kon ik nog redden met scotch-brite heb ik deze goed gepoetst en ziet er weer goed uit. Kop en cilinder mooi vlak gemaakt cilinder licht gehoond nieuwe zuigerveren nieuwe koppakking er in. Het loopt weer.

Binnenkort maar weer eens onder de brommer monteren en proberen, ik heb weer goede hoop :D
Een cilinder monteren word vaak onderschat en gemonteerd zonder verder te kijken naar belangrijke dingen.

Even de slotspeling controleren en de zuiger speling.
En poorthoogte is erg belangrijk.
En pakkingen netjes op maat maken enzo

JanmobyEvert
Berichten: 2009
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Mijn AV10 Project

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 20 apr 2024, 16:09

Mijn AV 10 blok draait achteruit . De elektronische ducati ontsteking is ontworpen voor motorblokjes die voor vooruit draaien. Ik heb dus niets aan de originele merktekens. Ik vond het lastig om de timing exact te bepalen. Met behulp van een stukje ducktape en een trekbandje en een dunne stift is het goed gelukt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 588
Lid geworden op: 31 dec 2010, 20:46
Woonplaats: Middle of nowhere

Re: Mijn AV10 Project

Ongelezen bericht door Marco » 20 apr 2024, 19:09

Mooi meetklokje 👌🏻

Goed dat het nu gelukt is

Plaats reactie