om heel eerlijk te zijn kan ik er ook slecht achter komen wat het eigenlijk is, de meeste informatie is franstalig voor zover ik kan zien is het geen actief onder deel en enkel een tandwiel overbrenging met standen. als iemand hier meer informatie over heeft zou dat erg op prijs gesteld worden.
Breete inlaatpoort
Re: Breete inlaatpoort
Re: Breete inlaatpoort
Het is gewoon een Tandwiel overbrenging,
Wat je normaal in een blok vind in bv een puch maxi of tomos.
Aangezien dit bij de meeste mobys via een snaar schijf gaat.
Hebben ze er bij deze een losse transmissie voor gemaakt.
Het was voort borduren op wat er al was.
Namelijk het av 7 motortje.
Wat je normaal in een blok vind in bv een puch maxi of tomos.
Aangezien dit bij de meeste mobys via een snaar schijf gaat.
Hebben ze er bij deze een losse transmissie voor gemaakt.
Het was voort borduren op wat er al was.
Namelijk het av 7 motortje.
Re: Breete inlaatpoort
Kwa carburateur kun je niet fout gaan met een 10 of 12 mm.
Die zitten namelijk ook op de nieuwere modellen mobylette en hebben standaard poortjes.
Ik zie ook geen probleem voor een 15 mm.
Want jij hebt een vario en daardoor zit je niet onder het toerental wat je nodighebt om goed weg te rijden.
Dat is wel het geval bij een moby zonder vario.
Die zitten namelijk ook op de nieuwere modellen mobylette en hebben standaard poortjes.
Ik zie ook geen probleem voor een 15 mm.
Want jij hebt een vario en daardoor zit je niet onder het toerental wat je nodighebt om goed weg te rijden.
Dat is wel het geval bij een moby zonder vario.
-
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: Breete inlaatpoort
Ik heb hier meerdere bakjes liggen en heb meerdere uit elkaar gehad. Met 2 standen en 3 standen. Als je meer wilt weten mag je hier wel een keer aankomen (bijv met de Twenterit)thom345 schreef: ↑09 jan 2022, 18:01om heel eerlijk te zijn kan ik er ook slecht achter komen wat het eigenlijk is, de meeste informatie is franstalig voor zover ik kan zien is het geen actief onder deel en enkel een tandwiel overbrenging met standen. als iemand hier meer informatie over heeft zou dat erg op prijs gesteld worden.
Re: Breete inlaatpoort
Om nog even terug te komen op het onderwerp, de kop die er opzit lijkt niet de passen met de cylinder, de kop is vierkant en de cylinder zelf is rond waardoor de hoekjes van de kop buiten de cylinder steken. Is dit normaal voor die blokjes of heeft hij een keer een nieuwe cylinder/kop gehad.
Re: Breete inlaatpoort
Nog iets vreemds wat me nu pas opvalt is het verschil in de zuigers, de oude zuiger had een hapje er uit. Ik zag geen vijl strepen en leek wel gewoon gegoten te zijn. Dit heb de nieuwe zuiger niet.
IMG_20220109_191559 by Thomas K, on Flickr
IMG_20220109_191644 by Thomas K, on Flickr
IMG_20220109_191559 by Thomas K, on Flickr
IMG_20220109_191644 by Thomas K, on Flickr
Re: Breete inlaatpoort
Hoi
Mooie moby hoop voor je dat je hem goed krijgt en er veel plezier mee krijgt,
En we hem in het echt zien bij een toertocht
Mooie moby hoop voor je dat je hem goed krijgt en er veel plezier mee krijgt,
En we hem in het echt zien bij een toertocht
Re: Breete inlaatpoort
Dat hapje is origineel zo.
Laatst gewijzigd door loe op 09 jan 2022, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Breete inlaatpoort
Een hoge drukkop heeft hoge grote koelribben en aan de binnenkant twee uitstulpingen dan een mooie gelijkmatige verbrandingskamer.
De cilider is niet voor dit model kop .
Wat ik bizar vind dat ik nu al drie mobysports ben tegengekomen met een eeg cilinder.
Zou het kunnen dat deze er in Nederland opgezet zijn om de snelheid te drukken tov van een Franse cilinder.
Dit kan toch geen toeval meer zijn.
Ik zou er een airsal 50cc opzetten met een originele Dellortho cha 1 5/15
Ik rij met deze combinatie op mijn sp98
Rijd lekker vlot en trekt er aardig op en een leuke snelheid van 65km per uur.
Gr Polle
De cilider is niet voor dit model kop .
Wat ik bizar vind dat ik nu al drie mobysports ben tegengekomen met een eeg cilinder.
Zou het kunnen dat deze er in Nederland opgezet zijn om de snelheid te drukken tov van een Franse cilinder.
Dit kan toch geen toeval meer zijn.
Ik zou er een airsal 50cc opzetten met een originele Dellortho cha 1 5/15
Ik rij met deze combinatie op mijn sp98
Rijd lekker vlot en trekt er aardig op en een leuke snelheid van 65km per uur.
Gr Polle
Re: Breete inlaatpoort
Dan zal ik toch daar maar aan moetenD52tt schreef: ↑09 jan 2022, 20:43Een hoge drukkop heeft hoge grote koelribben en aan de binnenkant twee uitstulpingen dan een mooie gelijkmatige verbrandingskamer.
De cilider is niet voor dit model kop .
Wat ik bizar vind dat ik nu al drie mobysports ben tegengekomen met een eeg cilinder.
Zou het kunnen dat deze er in Nederland opgezet zijn om de snelheid te drukken tov van een Franse cilinder.
Dit kan toch geen toeval meer zijn.
Ik zou er een airsal 50cc opzetten met een originele Dellortho cha 1 5/15
Ik rij met deze combinatie op mijn sp98
Rijd lekker vlot en trekt er aardig op en een leuke snelheid van 65km per uur.
Gr Polle
Re: Breete inlaatpoort
Nog maar een x vragen polle
Wat is er anders aan de airsal cilinder.?
Grotere poorten,,, heb ik al es als antwoord gekregen, maar dat is een ruim begrip.
Als de airsal cilinder mooier/sneller/vlotter is dan zou ik graag de maten van de poorten willen weten, en meer met mij denk ik.
Want dan kan ik dat kopiëren naar een standaard cilinder,
Het simpelweg 3 mm verhogen en verlagen van de uitlaat en inlaat poort zoals op het opvoer plaatje werkt niet voor een gewone av 50 zonder vario.
Wat is er anders aan de airsal cilinder.?
Grotere poorten,,, heb ik al es als antwoord gekregen, maar dat is een ruim begrip.
Als de airsal cilinder mooier/sneller/vlotter is dan zou ik graag de maten van de poorten willen weten, en meer met mij denk ik.
Want dan kan ik dat kopiëren naar een standaard cilinder,
Het simpelweg 3 mm verhogen en verlagen van de uitlaat en inlaat poort zoals op het opvoer plaatje werkt niet voor een gewone av 50 zonder vario.
Re: Breete inlaatpoort
Zoals dit?D52tt schreef: ↑09 jan 2022, 20:43Een hoge drukkop heeft hoge grote koelribben en aan de binnenkant twee uitstulpingen dan een mooie gelijkmatige verbrandingskamer.
De cilider is niet voor dit model kop .
Wat ik bizar vind dat ik nu al drie mobysports ben tegengekomen met een eeg cilinder.
Zou het kunnen dat deze er in Nederland opgezet zijn om de snelheid te drukken tov van een Franse cilinder.
Dit kan toch geen toeval meer zijn.
Ik zou er een airsal 50cc opzetten met een originele Dellortho cha 1 5/15
Ik rij met deze combinatie op mijn sp98
Rijd lekker vlot en trekt er aardig op en een leuke snelheid van 65km per uur.
Gr Polle
IMG_20220109_201456 by Thomas K, on Flickr
-
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: Breete inlaatpoort
Ik ook airsal, hogedrukkop,sha 15-15 en goede ontsteking. 65 km/h topsnelheid.D52tt schreef: ↑09 jan 2022, 20:43Een hoge drukkop heeft hoge grote koelribben en aan de binnenkant twee uitstulpingen dan een mooie gelijkmatige verbrandingskamer.
De cilider is niet voor dit model kop .
Wat ik bizar vind dat ik nu al drie mobysports ben tegengekomen met een eeg cilinder.
Zou het kunnen dat deze er in Nederland opgezet zijn om de snelheid te drukken tov van een Franse cilinder.
Dit kan toch geen toeval meer zijn.
Ik zou er een airsal 50cc opzetten met een originele Dellortho cha 1 5/15
Ik rij met deze combinatie op mijn sp98
Rijd lekker vlot en trekt er aardig op en een leuke snelheid van 65km per uur.
Gr Polle
Re: Breete inlaatpoort
Ik zou ook wel eens een poortmap willen zien van z’n snelle cilinder.loe schreef: ↑09 jan 2022, 21:14Nog maar een x vragen polle
Wat is er anders aan de airsal cilinder.?
Grotere poorten,,, heb ik al es als antwoord gekregen, maar dat is een ruim begrip.
Als de airsal cilinder mooier/sneller/vlotter is dan zou ik graag de maten van de poorten willen weten, en meer met mij denk ik.
Want dan kan ik dat kopiëren naar een standaard cilinder,
Het simpelweg 3 mm verhogen en verlagen van de uitlaat en inlaat poort zoals op het opvoer plaatje werkt niet voor een gewone av 50 zonder vario.
Re: Breete inlaatpoort
Ik heb de cilinder van jet dr oranje moby naar eigen inzicht bewerkt en die loopt top. En de elektronische ontsteking met lichter vliegwiel scheelt ook enorm.
Re: Breete inlaatpoort
Toch maar even de dremel gepakt en ze bijde gelijk gemaakt, en meteen betere resultaten! Gaat wat harder en loopt nu arm dus ik mag een sproeier maat omhoog.thom345 schreef: ↑09 jan 2022, 20:24Nog iets vreemds wat me nu pas opvalt is het verschil in de zuigers, de oude zuiger had een hapje er uit. Ik zag geen vijl strepen en leek wel gewoon gegoten te zijn. Dit heb de nieuwe zuiger niet.
IMG_20220109_191559 by Thomas K, on Flickr
IMG_20220109_191644 by Thomas K, on Flickr
Re: Breete inlaatpoort
Dat kan je beter gelijk maken met de breedte van de inlaatpoort
Re: Breete inlaatpoort
thom345, de cylinderkop, die je laat zien, is inderdaad een hogedrukkop.
Re: Breete inlaatpoort
Bedankt Joost. Voor de tekening