krukas AV 7

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

krukas AV 7

Ongelezen bericht door MobyJet » 31 jan 2022, 21:34

Ik heb per pb een vraag ontvangen, maar vermoed dat deze als bericht bedoeld was in plaats van persoonlijk bericht naar mij.
Ik heb de verzender verwezen naar dit topic.

Het bericht:
JBTEUNISSE schreef:
30 jan 2022, 15:12
:D Hallo collega Mobylette hobby’ist,

Ik heb een prangende vraag! Ik ben een AV 7 blok aan het reviseren waaronder ook de krukas, ik heb een nieuwe krukas aangeschaft bij Born2brom, hij is exact het zelfde qua maatvoering maar er mist het spie holletje voor de spiebaan in het koppelingshuis. Is dit ooit gemodificeerd omdat je het koppelingshuis op de conische as zet en aan/vasttrekt met de moer, mijn vraag is dus kan je hem zo monteren of is er een risico dat het koppelingshuis dan doorslaat op de as?
Of is er een mogelijkheid om zo’n holletje er in te laten frezen?
Het is natuurlijk knetterhard materiaal!
Ik hoop op goede reacties :lol:
Met een vriendelijke groet

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 565
Lid geworden op: 31 dec 2010, 20:46
Woonplaats: Middle of nowhere

Re: krukas AV 7

Ongelezen bericht door Marco » 31 jan 2022, 21:50

Gaatje is voor het vet in het lager te krijgen.
En de koppeling zit zonder spie vast.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: krukas AV 7

Ongelezen bericht door MobyJoost » 01 feb 2022, 00:18

Marco heeft dus krukassen zonder spie en denkt, dat het altijd zo is. En denkt ook, dat je het hebt over het smeerkanaal. Jij hebt een ouder motortje waarbij de originele krukas dus wel een spie had. Zoals je al vermoedde, is de spie, op latere krukassen weggelaten. Gebruik je je originele koppeling, op de nieuwe, spieloze, krukas, kan het helpen, het koppelingsdeksel op de nieuwe krukas te slijpen met kleppen slijp pasta. De pasvorm word dan beter en de kans op los slaan kleiner.

Plaats reactie