Nok vervangen
Nok vervangen
Hallo. zoals ik in een andere topic heb vermeld heb ik de nok van de S55 door geslepen. ik heb een hand vol nokken liggen dus ik dacht ik pak er zo één uit de la. Nu zie ik op verschillende nokken een nummer staan, er zijn er ook met een gele stip. heeft iemand een idee wat het nummer of stip inhoud?
ook zijn er 2 waar voor en na de verdikking een kleine verdieping zit, ik heb geen idee van het nut hiervan.
wie het weet mag het zeggen
Groet, Lolle
ook zijn er 2 waar voor en na de verdikking een kleine verdieping zit, ik heb geen idee van het nut hiervan.
wie het weet mag het zeggen
Groet, Lolle
Re: Nok vervangen
Nummers heb ik geen idee van, maar de gele stip wel. Gele stip zijn nokken voor andersom draaiende motoren met een boiterelais.
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 06 feb 2011, 22:15
- Woonplaats: Ugchelen Nederland
- Locatie: ugchelen [apeldoorn]
Re: Nok vervangen
Hallo Jolle.
De nokken met een gele stip zijn volgens mij nokken voor links draaiende motoren (o a fom ).Als je deze verkopen wil heb ik wel interesse.
gr Bessels
De nokken met een gele stip zijn volgens mij nokken voor links draaiende motoren (o a fom ).Als je deze verkopen wil heb ik wel interesse.
gr Bessels
-
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: Nok vervangen
Ja nok met gele stip is voor links draaiende motor
Lolle welk nr staat op de nok
Heb hier ook een aantal dus misschien zit het nr er tussen
Gr Harold
Lolle welk nr staat op de nok
Heb hier ook een aantal dus misschien zit het nr er tussen
Gr Harold
Re: Nok vervangen
Die verdiepingen zorgen er vermoedelijk voor dat de dikke olie die de nok smeert en die toch altijd wat dunner wordt bij draaiende motor, op de baan blijft en niet zijwaarts verdwijnt; de middelpuntvliedende kracht duwt de olie weer terug de verdikking op.
Re: Nok vervangen
Het zijn idd linkse nokken die met de gele stippen. Dit zijn ook de nokken met de verdieping voor en na de nok. Misschien speciaal voor de boite type??? Ruud je zou best wel eens gelijk kunnen hebben maar dan zou je verwachten dat het op een bepaald moment een verbetering was en dat alle nokken er na een bepaalde datum zo uit zien.
Bessels als je echt aan zit kun je er wel 1 overnemen maar ik hou ze liever voor het geval ik zelf 1 nodig heb. Het nummer op de nok die ik kapot geslepen heb stond een 1 op. Ik heb er nu een nummerloze nok op. Die komt van een ander zelfde type blok.
Bessels als je echt aan zit kun je er wel 1 overnemen maar ik hou ze liever voor het geval ik zelf 1 nodig heb. Het nummer op de nok die ik kapot geslepen heb stond een 1 op. Ik heb er nu een nummerloze nok op. Die komt van een ander zelfde type blok.
Re: Nok vervangen
Die met de verdieping zijn het "nieuwe" model voor linksdraaiende motoren, vanaf 1970. http://lach6398.odns.fr/assets/10068.jpg .
Re: Nok vervangen
Hoi.
Ik dacht dat Lolle verdiepingen bedoelde die aan de zijkant van de baan lopen waarlangs de onderbreker over de nok glijdt, dus dat de verdiepingen parallel aan de baan lopen. Joost zijn schets toont verdiepingen in axiale richting, op de baan zelf. Maar nu ik het beter lees ("voor en na de nok"), denk ik dat ik het verkeerd had begrepen.
Verdiepingen voor en na de nok vind ik moeilijk te begrijpen, dat geeft toch gestuiter van de onderbreker zou je denken.
Ruud
Ik dacht dat Lolle verdiepingen bedoelde die aan de zijkant van de baan lopen waarlangs de onderbreker over de nok glijdt, dus dat de verdiepingen parallel aan de baan lopen. Joost zijn schets toont verdiepingen in axiale richting, op de baan zelf. Maar nu ik het beter lees ("voor en na de nok"), denk ik dat ik het verkeerd had begrepen.
Verdiepingen voor en na de nok vind ik moeilijk te begrijpen, dat geeft toch gestuiter van de onderbreker zou je denken.
Ruud