Krukaskeerringen
Krukaskeerringen
Hallo
Ben nieuw op dit forum
Vorige week in het bezit gekomen van een AV 3 uit 1950
model met het platte lampje op het spatbord
Volgende vragen :
Weet iemand welke krukaskeerringen er in het blokje zitten ? , reeds gekeken op tekeningen maar zie daar niets opstaan
Ook de lager maten had ik graag gehad ,,WAAR KAN IK NOG KEERRINGEN KOPEN ???
Verder zit er GEEN standaard op de bromfiets , zie ook op oude docu hiervan niets terug ?
Is er iets op te maken van eventueel later type ? Zo ja wie heeft iets ??
Verder mis ik een stangetje van het voorspatbord ( het kort gebogen ) WIE HEEFT NOG IETS ??
KIJK OOK EENS BIJ MIJN ANDERE VOERTUIGEN ! Helaas maar 5 Foto's max Groet
Ben nieuw op dit forum
Vorige week in het bezit gekomen van een AV 3 uit 1950
model met het platte lampje op het spatbord
Volgende vragen :
Weet iemand welke krukaskeerringen er in het blokje zitten ? , reeds gekeken op tekeningen maar zie daar niets opstaan
Ook de lager maten had ik graag gehad ,,WAAR KAN IK NOG KEERRINGEN KOPEN ???
Verder zit er GEEN standaard op de bromfiets , zie ook op oude docu hiervan niets terug ?
Is er iets op te maken van eventueel later type ? Zo ja wie heeft iets ??
Verder mis ik een stangetje van het voorspatbord ( het kort gebogen ) WIE HEEFT NOG IETS ??
KIJK OOK EENS BIJ MIJN ANDERE VOERTUIGEN ! Helaas maar 5 Foto's max Groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Nieuw op Forom met AV3 BJ 1950
Hoi SuzukiFreak,
Op de Nederlandse (Kaptein) Mobylette-AV3-motoren zaten nog geen oliekeerringen. Echter, deze keerringen zaten wel op de Franse (Motobécane) Mobylettes, en die van jou is een Franse. Waarschijnlijk heb je in documentatie van Kaptein gekeken en niet van Motobécane (wat voor jouw brommer van toepassing is).
Wat betreft de standaard, ik weet alleen dat de Kaptein AV3-tjes soms een standaard onder het achterwiel hadden, net zoals je bij opoefietsen wel hebt.
Zelf heb ik echter een Kaptein AV3 uit 1950 met een middenstandaard die met een metalen klem om de twee achtervorkstangen zit geklemd, net achter de zadelbuis, maar dit schijnt er pas later (dus jaren na 1950) opgezet te zijn, dus dat is niet origineel uit 1950. Franse Mobylettes heb ik volgens mij nog nooit met een opoefietsstandaard gezien. Volgens mij zaten daar (al dan niet als accessoire) gewone (midden)standaards onder.
Wat betreft het spatbordstangetje, deze vorm is ook typisch Frans. Op de Kapteins waren ze net andersom gebogen en iets hoekig.
Misschien kun je het eens op de Franse Marktplaats www.leboncoin.fr proberen en je dergelijke spulletjes op laten sturen.
Groet,
Ruud
Op de Nederlandse (Kaptein) Mobylette-AV3-motoren zaten nog geen oliekeerringen. Echter, deze keerringen zaten wel op de Franse (Motobécane) Mobylettes, en die van jou is een Franse. Waarschijnlijk heb je in documentatie van Kaptein gekeken en niet van Motobécane (wat voor jouw brommer van toepassing is).
Wat betreft de standaard, ik weet alleen dat de Kaptein AV3-tjes soms een standaard onder het achterwiel hadden, net zoals je bij opoefietsen wel hebt.
Zelf heb ik echter een Kaptein AV3 uit 1950 met een middenstandaard die met een metalen klem om de twee achtervorkstangen zit geklemd, net achter de zadelbuis, maar dit schijnt er pas later (dus jaren na 1950) opgezet te zijn, dus dat is niet origineel uit 1950. Franse Mobylettes heb ik volgens mij nog nooit met een opoefietsstandaard gezien. Volgens mij zaten daar (al dan niet als accessoire) gewone (midden)standaards onder.
Wat betreft het spatbordstangetje, deze vorm is ook typisch Frans. Op de Kapteins waren ze net andersom gebogen en iets hoekig.
Misschien kun je het eens op de Franse Marktplaats www.leboncoin.fr proberen en je dergelijke spulletjes op laten sturen.
Groet,
Ruud
Re: Nieuw op Forom met AV3 BJ 1950
Welkom op het Forum, SuzukiFreak !
En je treft het dat Ruud je vragen zo deskundig beantwoord heeft. Ik heb geen AV3, maar lees het ook met interesse en genoegen.
Groet,
Joop
En je treft het dat Ruud je vragen zo deskundig beantwoord heeft. Ik heb geen AV3, maar lees het ook met interesse en genoegen.
Groet,
Joop
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Nieuw op Forom met AV3 BJ 1950
Mod: Ik heb het topic trouwens verplaatst naar Techniek & Sleutelen
Edit:
Ik heb de topictitel voor je aangepast en het 2e topic hierover weggehaald, om het overzicht te behouden.
Edit:
Ik heb de topictitel voor je aangepast en het 2e topic hierover weggehaald, om het overzicht te behouden.
Re: Krukaskeerringen
Nog even, voor SuzukiFreak, hieronder een foto van een middenstandaard, zoals die vaker op de AV3 zat. Deze foto heb ik van de Franse marktplaats http://www.leboncoin.fr en de standaard zit hier dus op een franse AV3 uit 1950, net zoals jij hebt. Op mijn Nederlandse AV3, de Kaptein uit 1950 dus, zit precies dezelfde standaard. Dus ik heb het idee dat dit een standaard-standaard is. Je kunt nog net een stukje van de metalen klembeugels zien, die om de achtervork (achter het fietstandwiel) zitten. De standaard zit iets verder naar voren, loopt om de uitlaat heen. Nu weet je in elk geval wat erop hoort.
Ruud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Krukaskeerringen
bedankt , zal eens kijken , standaard toch wel nodigruudk schreef:Nog even, voor SuzukiFreak, hieronder een foto van een middenstandaard, zoals die vaker op de AV3 zat. Deze foto heb ik van de Franse marktplaats http://www.leboncoin.fr en de standaard zit hier dus op een franse AV3 uit 1950, net zoals jij hebt. Op mijn Nederlandse AV3, de Kaptein uit 1950 dus, zit precies dezelfde standaard. Dus ik heb het idee dat dit een standaard-standaard is. Je kunt nog net een stukje van de metalen klembeugels zien, die om de achtervork (achter het fietstandwiel) zitten. De standaard zit iets verder naar voren, loopt om de uitlaat heen. Nu weet je in elk geval wat erop hoort. Ruud
Groet
Re: Krukaskeerringen
Beste leden,
De Franse AV3 (Motobecane) waren ook zonder krukaskeerringen gemonteerd.
http://www.bibliotobec.org/gallery/pict ... tegory/160
Afmetingen lagers: 15x42x13
Voor alle zekerheid: demontage-kijken en meten.
Prettige feestdagen, jean
De Franse AV3 (Motobecane) waren ook zonder krukaskeerringen gemonteerd.
http://www.bibliotobec.org/gallery/pict ... tegory/160
Afmetingen lagers: 15x42x13
Voor alle zekerheid: demontage-kijken en meten.
Prettige feestdagen, jean
Re: Krukaskeerringen
Sorry, dan zat ik fout.
Ruud
Ruud
Re: Krukaskeerringen
Als je de standaard nog zoekt, is dit hem!
http://www.leboncoin.fr/equipement_moto ... htm?ca=7_s
Groet,
Ruud
http://www.leboncoin.fr/equipement_moto ... htm?ca=7_s
Groet,
Ruud