Tankjes AV48/Fiets O Matic

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Tankjes AV48/Fiets O Matic

Ongelezen bericht door MobyJoost » 03 mei 2020, 12:41

Deze tankjes hebben een mooi, aluminium embleem, voorop het tankje, dat vast zit met één schroefje. Bij mijn AV48 was het rood van het embleem verdwenen. Ik wilde het er weer opschilderen, dus ik haalde het embleem eraf en plaatste het schroefje weer in de tank, om het niet kwijt te raken. Het tankje was op dat moment bijna leeg. Ik ging eerst nog een stukje rijden, dus gooide het tankje vol. De volgende dag merkte ik, dat het schroefje vettig was. De vettigheid rook naar benzine. Vreemd, dacht ik. Ik draaide het schroefje los en er kwam direct een straaltje benzine uit! Dat leek me vreemd, maar ook bij een ander tankje, dat ik had liggen, is het gaatje, waar het schroefje in gaat, gewoon open. Is dit ook echt normaal? Met het embleem erop en vastgeschroefd, is er geen lekkage.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Tankjes AV48/Fiets O Matic

Ongelezen bericht door Lolle » 03 mei 2020, 13:01

Dat is best wel gek. Bij mijn FOM is dat niet het geval. Daar zit een verdieping in de tank waarop een plaatje met 2 puntlassen op zit.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Tankjes AV48/Fiets O Matic

Ongelezen bericht door MobyJoost » 03 mei 2020, 13:23

Ja, dat is bij mij ook. Erg vreemd. Ik heb nog een AV48 staan, waar ik het embleem nog niet af heb gehad. Die moet ik ook maar eens loshalen. En hoe is het bij het tankje van jouw Bianchi, Lolle?

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Tankjes AV48/Fiets O Matic

Ongelezen bericht door australman » 04 mei 2020, 10:57

Hoi,

De oorzaak is ongetwijfeld een iets te lang boutje.Ik ben het al vaker tegengekomen.
Heb er toen een (aan een eind dicht ) draadbusje in gelast,is goed te doen.
Het is alleen te hopen dat het tankje (nog) niet is geseald.

Hans

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Tankjes AV48/Fiets O Matic

Ongelezen bericht door MobyJoost » 04 mei 2020, 14:24

Nou zeg. Daar zat ik net aan te denken. Toen ik de brommer kocht, zat er een "Mobylette" embleem op, in plaats van een "Mobymatic", met een niet origineel boutje, dat inderdaad iets langer was. Maar ik dacht, dat het dat niet kon zijn, omdat de tankjes best van stevig staal zijn. Kan dus wel. Tankje is nog niet geseald. Het embleem zit nu vast met een origineel boutje en, met het embleem erop, is er geen lekkage.

Plaats reactie