Ik zal mij allereerst even kort voorstellen; ik ben Raoul en ben sinds kort bezig met een Mobylette EEG op te knappen.
Recentelijk heb ik het motorblok gereviseerd en hierbij zijn alle pakkingen, keerringen en etc vervangen, tevens is alles goed schoongemaakt. De EEG heeft een lange tijd stil gestaan en het blokje was dan ook aardig vervuild aan de binnenkant.
Nu ben ik eindelijk toegekomen aan het proberen te starten van de Mobylette, maar dit wil nog niet lukken. De bougie vonkt wel buiten, maar er vindt geen ontsteking plaats. Reeds heb ik de bougiekabel, dop en condensator vervangen en de contactpunten opgeschuurd. De ontsteking staat ook afgesteld op 2,5mm voorontsteking en de contactpunten op 0,35mm (bougie ook correct afgesteld).
Het gaat hierbij om de ontsteking met interne spoel en zonder externe bobine, zie de fotos voor meer toelichting.
Reeds heb ik ook al de Mobylette proberen te laten pruttelen met remreiniger en met een scheut benzine in het bougiegat, dit was echter zonder resultaat, vandaar de conclusie dat zeer waarschijnlijk de vonk niet goed genoeg is.
Hierbij is mijn vraag dan ook: wat is de beste optie om een betere vonk te verkrijgen? Hierbij wil ik de Mobylette het liefst zo origineel mogelijk houden. Reeds heb ik gelezen over het plaatsen van een externe bobine, maar daar zou ik graag wat meer informatie over willen hebben en ook waar ik deze het beste kan bestellen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit niet de beste oplossing is, maar dat durf ik zo snel niet te zeggen.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr, Raoul