Kaptein AV 3(2) 1954 rijdt niet
-
Re: Kaptein AV 3(2) 1954 rijdt niet
Hoi,
Hadden deze blokjes geen ingeperste gietijzeren cilinderbus?In dat geval moet de speling tussen zuiger en cilinder
beduidend groter zijn als bij de hardverchroomde aluminium versie.
Hans
Hadden deze blokjes geen ingeperste gietijzeren cilinderbus?In dat geval moet de speling tussen zuiger en cilinder
beduidend groter zijn als bij de hardverchroomde aluminium versie.
Hans
-
heb genoeg kam zuigers hier
je mag altijd langs komen om te passen
gr Harold
je mag altijd langs komen om te passen
gr Harold
Ik denk dat je een uitgehoonde cilinder hebt, 1 mm speling is echt teveel toch Australman?
Je had destijds kamzuigers in overmaten in stapjes van 0,25mm toenemende diameter.
Miisschien dat de derde overmaat, dus 39,75mm beter past. Ik ga ervan uit dat hier ook overmaat zuigerveren bij horen maar die heb ik nooit gezien.
Ruud
Je had destijds kamzuigers in overmaten in stapjes van 0,25mm toenemende diameter.
Miisschien dat de derde overmaat, dus 39,75mm beter past. Ik ga ervan uit dat hier ook overmaat zuigerveren bij horen maar die heb ik nooit gezien.
Ruud
Ik heb nog overmaat zuigers liggen. Ik geloof niet dat er overmaat zuigerveren zijn.
Dat zijn inderdaad deze blokjes Hans, misschien is dat het. Ontsteking afgestelt en weer in elkaar gezet en nu rijdt hij boven de 20
Harold, vriendelijk bedankt voor het aanbod!!
Harold, vriendelijk bedankt voor het aanbod!!
Even een vraag apart,
Ik heb een eeg met een ar 8,7 carburateur, als ik er een ar2 8,7 op zet vraagt dit verder nog aanpassing of kan ik met het standaard k80 sproeiertje gewoon rijden?
Ik heb een eeg met een ar 8,7 carburateur, als ik er een ar2 8,7 op zet vraagt dit verder nog aanpassing of kan ik met het standaard k80 sproeiertje gewoon rijden?
Denk dat het luchtfilter van de carburateur niet past ivm ruimte in het frame. De Fransen hadden ook een gurtner met een klein filtertje. zou moeten kunnen werken.
Qua ruimte past het,
Maar als ik het goed begrijp zou het gewoon moeten kunnen, moet ik dan ook verstuiver aanpassen evt of alleen sproeier
Maar als ik het goed begrijp zou het gewoon moeten kunnen, moet ik dan ook verstuiver aanpassen evt of alleen sproeier
Wat is het verschil tussen een AR en een AR2 eigenlijk?
Gr. Ruud
Gr. Ruud
Het verschil is dat de ar de carb is met een kleiner luchtfilter en bij de oudere types hoort als ik het goed heb en de ar 2 die met groter luchtfilter die je op de meeste av 50's ziet
Okee, dank je, nooit geweten.
We wachten jouw ervaringen met een AR2 dan wel even af.
Groet,
Rudolf
We wachten jouw ervaringen met een AR2 dan wel even af.
Groet,
Rudolf