Tourist kapte er ineens mee

MariekeFaber

Tourist kapte er ineens mee

Ongelezen bericht door MariekeFaber » 19 jan 2024, 14:46

Hi allemaal,
Ik heb mijn Mobylette meegenomen als pitbike naar het evenement Bikers Classics op Spa-Francorchamps. Hij deed het, zoals altijd, heel goed. Maar ineens kapte hij er mee tijdens het rijden. Geen benzine die op is. Het lijkt erop dat de ontsteking niet goed werkt, maar de bougie vonkt wel. Ik kan me herinneren dat ik hem heb gekocht met een ontstekingsupgrade. Maar ik weet niet meer de details. Kan iemand vertellen wat hier op zit? Of zou de condensator het probleem kunnen zijn?

Vraag 2 zou sowieso zijn welke carburateur ik erop kan zetten zodat ie wel de 45 kan halen. Was dit nou een AV7 blok?

Afbeelding

brommerskieken

Re: Tourist kapte er ineens mee

Ongelezen bericht door brommerskieken » 19 jan 2024, 15:28

Als er nog een vonk is dan denk ik eerder aan dat de brommer geen benzine krijgt of de bougie doet het onder druk niet
Probeer maar wat
Gr Harold

Campera

Ongelezen bericht door Campera » 19 jan 2024, 18:29

Ik sluit me aan bij Brommerskieken,

Als je wel vonk hebt zou ik het in het brandstoftraject zoeken.
Rommel in de carburateur?

PantinNL

Ongelezen bericht door PantinNL » 19 jan 2024, 18:47

De verstrekte gegevens zijn vrij vaag en de oorzaak van de storing moet dus breed gezocht worden.
Ik ben in het verleden te vaak verrast door overhaaste conclusies.
Stap voor stap de hoofdfuncties natrekken en dat is soms vrij lastig.
Ik heb ooit over een periode van 3 maanden gezocht en toen bleek de oorzaak van de storing de nieuwe bougie rechtstreeks uit de verpakking te zijn. Op dit moment kan het alles zijn: een loszittende carburateur, een los draadje binnen de ontsteking. het schroefje op de punten te los et cetera. Neem een ervaren iemand in de arm, die vaker aan mobylette gesleuteld heeft.

Lolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lolle » 19 jan 2024, 21:38

Het kan zoals de anderen zeggen aan vanalles liggen. Als de bougie nat is na een aantal keren trappen dan geeft hij wel benzine. Wat is de ontstekings update? Externe bobine of zoals destijds bougiekabel vanuit vliegwiel? Vaak is het de bougie of de condensator als er wel een zwakke vonk is. Ik wissel vaak onderdelen uit met bewezen goede onderdelen, zo kom ik er vaak snel achter. Maar dat heeft niet iedereen.
Je hebt een encarwi carburateur denk ik. ik twijfel of er een gurtner met zo'n groot luchtfilter achter past. Standaard reden ze al niet harder dan 40 met de male cilinder en de 10mm encarwi.
De sproeier kun je gemakkelijk uit de encarwi draaien en even doorblazen met perslucht, de encarwi heeft niet een vervelende verstuiver met minuscule gaatjes, daar ligt het dus niet aan.

Plaats reactie