Mobylette av42 valt uit na 15 min
Mobylette av42 valt uit na 15 min
Hallo jongens, Ik heb een Mobylette uit 1965, modeltype AV42, geheel origineel, maar ik heb een PROBLEEM. Als ik een goede 15 minuten rijd, begint hij te stotteren en stopt hij met werken. Pas na 10 minuten kan ik hem weer starten en rijden. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb al een nieuwe condensator geprobeerd die werkt nog steeds naar mijn weten ook heb ik een andere spoel maar die paste niet helemaal en een nieuwe bobijn ook maar die werkte gewoon niet. Wie kan mij helpen? Zit echt vast
- Franky
Re: Mobylette av42 valt uit na 15 min
Er is net een ander topic hier over bezig. Lees dit gerust.
https://www.mobyletteforum.com/phpBB3/v ... =32&t=7008
Wel een algehele waarschuwing. Ook "nieuwe" onderdelen kunnen kapot zijn.
Plaats van foto's van de onderdelen die je hebt en de nieuwe die je al gekocht hebt. Er zijn vast mensen die dan al zeggen, gebruik dat niet, maar dit wel.
Wat je omschrijft klinkt als het standaard ontstekingsprobleem van mobylette dat ontstaat bij sommige oude componenten door ouderdom.
https://www.mobyletteforum.com/phpBB3/v ... =32&t=7008
Wel een algehele waarschuwing. Ook "nieuwe" onderdelen kunnen kapot zijn.
Plaats van foto's van de onderdelen die je hebt en de nieuwe die je al gekocht hebt. Er zijn vast mensen die dan al zeggen, gebruik dat niet, maar dit wel.
Wat je omschrijft klinkt als het standaard ontstekingsprobleem van mobylette dat ontstaat bij sommige oude componenten door ouderdom.
Ik heb het probleem gevonden het was de bougie de gene die er in stak was een warmte graad 5 en nu steekt er een 6 in en deze werkt perfect
Het probleem kan niet in het verschil van de warmtegraad hebben gezeten. Dat is een fractioneel verschil. De 5 was vermoedelijk kapot.
A Jha dat kan ook natuurlijk
-
Als je de bougie gewisseld hebt en alles werk weer goed.
Kans groot dat de bougie of de dop of de kabel niet goed zijn.
Heb je een interne of externe bobijn?
Electrode afstand te groot van de oude bougie?
De bougie kabel dop alemaal al getest en dat werkt altijd het gaat toch de bougie zijn geweestJanmobyEvert schreef: ↑19 aug 2024, 17:36Als je de bougie gewisseld hebt en alles werk weer goed.
Ik deed 0.3 / 0.4 mm
Laatst gewijzigd door GROENEKAN op 20 aug 2024, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.