Gashendel niet automatisch terug
Gashendel niet automatisch terug
Ik heb (nog) weinig ervaring met Mobylettes, maar ik heb nu alle remkabels, chocke- en gaskabels vervangen en gesmeerd.
De gashendel inwendig helemaal schoongemaakt en gesmeerd.
Ook o.a. een nieuwe gasschuif met veer in de carburateur geplaatst.
Maar als ik aan mijn gashendel draai, gaat deze niet automatisch terug.
Hoort dat wel te gebeuren?
Het is wel een hele zwakke veer, dus ik kan het me haast niet voorstellen.
De gashendel inwendig helemaal schoongemaakt en gesmeerd.
Ook o.a. een nieuwe gasschuif met veer in de carburateur geplaatst.
Maar als ik aan mijn gashendel draai, gaat deze niet automatisch terug.
Hoort dat wel te gebeuren?
Het is wel een hele zwakke veer, dus ik kan het me haast niet voorstellen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Franky
Re: Gashendel niet automatisch terug
Jazeker dient dat te gebeuren.
Bij mij AV50 gaat dat ook niet zo vlot moet ik toegeven. Ik kan heel snel mij arm even uitsteken om aan te geven dat ik rechtsaf wil.
Bij mij AV50 gaat dat ook niet zo vlot moet ik toegeven. Ik kan heel snel mij arm even uitsteken om aan te geven dat ik rechtsaf wil.
Ik weet niet of het hoort maar de meesten van mij blijven ook gewoon staan. Ik ben niet anders gewend dan terug draaien.
Het is een optelsom van diverse krachten. De resultante bepaalt of het gashandvat terugdraait of blijft hangen.
Ik gebruik o.a. nylon gevoerde buitenkabels, doe altijd wat vet met TSL gemengd op de binnenkabel, zorg voor een strakke veer en vervang het schuifblokje in de gashandel als de boel ingesleten is.
Henk
Ik gebruik o.a. nylon gevoerde buitenkabels, doe altijd wat vet met TSL gemengd op de binnenkabel, zorg voor een strakke veer en vervang het schuifblokje in de gashandel als de boel ingesleten is.
Henk
Ik heb zelfs iets gefabriekt waardoor die juist niet uit zichzelf terug gaat,,
Ol krijg altijd kramp in m'n hand als ik rij.
Dan kan ik het gas ff loslaten en m'n hand even los schudden.
Ol krijg altijd kramp in m'n hand als ik rij.
Dan kan ik het gas ff loslaten en m'n hand even los schudden.
Ik heb maar 1 brommer waarbij de gashendel vanzelf teruggaat, en die is inderdaad ooit van Henk (PantinNL) geweest
De rest blijft meestal staan in de stand waarin je hem loslaat, hooguit door trillingen tijdens het rijden schieten ze wel weer eens terug.
Ik vind het wel mooi als het gas netjes weer terugveert, ik denk dat het wel zo heurt, of in elk geval zo is bedoeld.
Groet,
Rudolf

De rest blijft meestal staan in de stand waarin je hem loslaat, hooguit door trillingen tijdens het rijden schieten ze wel weer eens terug.
Ik vind het wel mooi als het gas netjes weer terugveert, ik denk dat het wel zo heurt, of in elk geval zo is bedoeld.
Groet,
Rudolf
De meeste mensen denken dat met een beetje vet de boel wel gangbaar te maken valt, maar het is oud spul dus op allerlei plaatsen is er slijtage.
Het gietstuk waarin het gasblokje schuift zal voor slijtage zorgen. Ik heb veel afgesleten schuifblokjes gezien.
Groet,
Henk
Het gietstuk waarin het gasblokje schuift zal voor slijtage zorgen. Ik heb veel afgesleten schuifblokjes gezien.
Groet,
Henk
Een straffere veer kan al veel verhelpen en nieuwe onderdelen gebruiken.
Gr Polle
Gr Polle
- AustralHans
Een vloeiend verloop van de kabel scheelt ook een jas.Zelf vind ik het wel prettig,als de hendel niet uit zichzelf terug gaat.
Richting aangeven wordt dan makkelijker.
Hans
Richting aangeven wordt dan makkelijker.
Hans