Oké ga ik daar mee aan de slag vanmiddag.Harrie schreef:Snaarschijf wel, maar de aslengte kan anders zijn. Je moet eerst de as monteren en even opmeten.
Kijk bijv. naar de maten vanaf de zijkant en de groeven.
Groet,
Harrie
Groet joran
Oké ga ik daar mee aan de slag vanmiddag.Harrie schreef:Snaarschijf wel, maar de aslengte kan anders zijn. Je moet eerst de as monteren en even opmeten.
Kijk bijv. naar de maten vanaf de zijkant en de groeven.
Groet,
Harrie
Ja ik had daar al op gereageerd. Maar hij wil de brommer alleen in zijn geheel verkopen. En dat is te ver rijden voor mij.AGB schreef:Op marktplaats staat nog een moby robust in of voor onderdelen in gouda
Ach, opmerkingen zijn altijd welkom. Maar om nou een bijna volledig gerestaureerd blok te gaan vervangen (alleen het big end lager is nog niet vervangen want die was nog in goede staat en die vervangen is een drama) vind ik niet zo'n slimme actie. Net of een nieuw blok zomaar beter zou lopen.GROENEKAN schreef:Beste Frank,
Vaar uiteraard je eigen koers. Het was maar een meedenkertje.
Groet,
Joop
Code: Selecteer alles
Dat zou betekenen dat het tegengewicht in de krukas niet in balans is met de massa van de zuiger
Dat verhaal kende ik al. Wat ik opschreef was een beetje een beknopte samenvatting van die site met de nodige eigen interpretatie erbij omdat ik die site niet erg duidelijk vind. Raar uitgelegd. Punt 3 is bijvoorbeeld erg raar. Daar maken ze zich druk om scheven krachten op de zuiger. Een rare manier om uit te leggen wat ik vertelde met de verbranding en het kantelen van je motorblok tegengesteld aan de draairichting van je krukas.Harrie schreef:Beste Franky,
Hierbij een tip om veel tijd en reacties te besparen.
Er is staat erg veel literatuur op Internet over balanceren.
Lees onderstaand verhaal eens:
http://www.bmw-mono-club.nl/mono_trillingen.htm
Je zult er dan ook achterkomen dat een AV7 motor zonder een extra cilinder of balansas niet voor 100% uit te balanceren is.
Harrie