V50 stottert

LarsH
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2013, 16:30

V50 stottert

Ongelezen bericht door LarsH » 02 dec 2013, 12:35

Hallo, ik heb een paar weken terug een bericht geplaatst over mijn gele V50.
De brommer liep destijds slecht of zelfs helemaal niet stationair. Erop rijden was überhaupt niet mogelijk.
Gisteren heb ik met behulp van Harrie's handleiding de ontsteking afgesteld met een M10-bout.
Deze methode heeft zichzelf wederom bewezen; de brommer loopt stationair goed en start ook weer wat beter.

Toen ik een blokje om wilde rijden om te kijken of alles nu goed was, deed het volgende probleem zich meteen voor:
De brommer rijdt koud op zich goed weg, maar heeft de neiging om uit te vallen wanneer ik gas terug neem.
Na een paar honderd meter rijden begint hij te stotteren bij het optrekken.

Wij denken zelf aan een te kleine sproeier; de carburateur is helemaal schoon, de bougie ziet er prima uit en de ontsteking staat goed afgesteld.
Heeft iemand een idee of dit inderdaad het probleem kan zijn en in het geval van niet: wat dan wel?

Alvast bedankt.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: V50 stottert

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 02 dec 2013, 15:31

Heb je de venturi, dat koperen ding onder de gasschuif goed doorgeblazen ( met een minuscule gaatjes erin ) want het lijkt me toch een benzinetoevoer probleem. Met de verkeerde sproeier zal hij vermoedelijk redelijk goed rijden, of hij krijgt te weinig benzine ( te kleine sproeier ) en houdt wat in bij bepaalde toerentallen of hij hij gaat viertakten bij een te grote sproeier. gr. Joop

LarsH
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2013, 16:30

Re: V50 stottert

Ongelezen bericht door LarsH » 02 dec 2013, 15:40

Ik begrijp niet helemaal wat u bedoelt. Bij een te kleine sproeier zal-ie inderdaad waarschijnlijk te weinig krijgen en niet goed rijden.
Raad u mij nu aan (indien het probleem niet bij de venturi ligt) een grotere sproeier in te draaien of juist niet?

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: V50 stottert

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 02 dec 2013, 17:21

Beste Lars, ik bedoel: heb je de cvarburateur goede gereinigd inclusief de venturi ? We horen het. Gr. J.

Plaats reactie