Te laag stationair

OlivierAV50
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:57
Woonplaats: Maarssen Nederland

Te laag stationair

Ongelezen bericht door OlivierAV50 » 16 dec 2018, 18:35

Beste Moby rijders,

Ik heb ondertussen mijn dellorto 1515 sha vervangen voor een echte dellorto 1412. Met deze carburateur kon ik ineens 4 sproeier maten omhoog (60 naar 68) en behaalde een iets hogere topsnelheid. Het enige wat deze carburateur niet kan is het blok fatsoenlijk stationair laten draaien ...

Met de stationair schroef helemaal ingedraaid (dus de hoogste stand) loopt ie heel langzaam en draait ie alleen als de v snaar slap staat (Doppler er3 koppeling loopt iets aan als je stil staat) op het moment dat de v snaar weer strak staat krijgt de motor te veel weerstand en valt ie uit. Dit zou op te lossen zijn door het stationair hoger te zetten maar dat kan dus niet.

Is er iemand die weet hoe dit kan en/of hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Olivier

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Te laag stationair

Ongelezen bericht door MobyJoost » 16 dec 2018, 18:45

is het de originele stelschroef? zo niet, kan het zijn, dat hij de gasschuif niet ver genoeg omhoog drukt.

OlivierAV50
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:57
Woonplaats: Maarssen Nederland

Re: Te laag stationair

Ongelezen bericht door OlivierAV50 » 16 dec 2018, 20:13

Het is wel de originele stelschroef. Ik heb degene van de sha ook geprobeerd maar merk weinig verschil. Zijn er stelschroeven die de gasschuif verder omhoog stellen?

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Te laag stationair

Ongelezen bericht door MobyJoost » 16 dec 2018, 22:01

Je moet eerst de carburateur, met kabel, van het spruitstuk halen en kijken, of de gasschuif genoeg opening geeft, bij het aandraaien van de stelschroef. sleutelen en kijken, wat er gebeurt. Ik weet wel, wat ik zou doen, maar ik heb niet jou brommer onder handen. Er komt, bij stationair, niet genoeg mengsel binnen.. Kan ook een verstopte stationair sproeier zijn.

OlivierAV50
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:57
Woonplaats: Maarssen Nederland

Re: Te laag stationair

Ongelezen bericht door OlivierAV50 » 16 dec 2018, 22:33

Top, ik zal daar eens naar kijken. Had al geprobeerd de verstuiver eruit te halen maar dit blijkt niet te kunnen. Heb er wel remreiniger doorheen gespoten maar heb er geen draadje doorheen geprikt of iets dergelijks.

Aangezien hij verder perfect loopt, goeie topsnelheid heeft en niet stottert, uitgesloten dat het een carburateur probleem is en niks met de ontsteking te maken heeft?

Plaats reactie