hulp gevraagd

jef
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2019, 14:34
Woonplaats: Aalst

hulp gevraagd

Ongelezen bericht door jef » 01 jan 2019, 16:14

Dag allemaal,
ik ben jef en ben in een bezit van een mobylette v50(?)
het jammere is dat hij niet start, hij staat al gemakkelijk 7 à 8 jaar stil in de garage van mijn vader. Ik zou graag proberen van er nieuw leven in te blazen. Kunnen jullie mij misschien zeggen waar ik moet beginnen? De bougie geeft een vonk en de piston beweegt wanneer ik trap. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen!

bedankt!!

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: hulp gevraagd

Ongelezen bericht door loe » 01 jan 2019, 16:46

Eerst maar es de tank ondoen van de 8 jaar oude benzine.nieuwe benzien erin.met een 1/50 mengsel..de carbu zal ook wel vol zitten met brut....probeer of hy wil starten op remreiniger.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: hulp gevraagd

Ongelezen bericht door Polle » 01 jan 2019, 19:19

Hallo Jef

Stel jezelf even voor op het forum bij nieuwe leden en eventueel een mooie foto van je moby en dan komt de hulp gemakkelijk op gang.
Er kan van alles de oorzaak zijn dat hij niet start

Begin bij inderdaad de tank schoonmaken de oude benzine er uit en de tank goed doorspoelen
Zit er roest in de tank heb je al een groter probleem dan zou je deze moeten ontroesten en coaten anders blijf je problemen hebben met roestdeeltjes die je verstuiver blijven verstoppen , filtertje helpt niet voor dit euvel.
Carburator volledig uit mekaar gooien en reinigen met remreiniger en heel belangrijk de twee piepkleine gaatjes in de verstuiver openmaken
Dus als de tank proper is en de carburator zuiver en je hebt een vonk en de motor krijgt benzine dan zou hij moeten aanslaan.

Gr Polle

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: hulp gevraagd

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 02 jan 2019, 02:43

Hallo Jef,

Welkom op het forum. Zoals Polle al aangaf kun je jezelf en je bromfiets voorstellen onder de categorie "Leden". Met een foto erbij kan men je feilloos vertellen welk model Mobylette je precies hebt.

Aangezien je brommertje al langere tijd stil staat is de carburateur een goed startpunt om op te frissen. Een tijd terug heb ik een filmpje gemaakt waarin verschillende carburateurs volledig worden gedemonteerd, gereinigd en weer worden gemonteerd. De link naar het filmpje en de begeleidende tekst er omheen vind je in dit topic.

Succes alvast!
Gr. Marco

Plaats reactie