hulp reparatie mobylette

JoopF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2019, 12:39
Woonplaats: Vlissingen Nederland

hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door JoopF » 27 feb 2019, 14:55

Beste Forumleden en Mobyletteliefhebbers, Onlangs heeft mijn zoon een knaloranje Mobylette gekocht, na een globale poetsbeurt begint deze er al super netjes uit te zien. Motorisch heb ik enkel flink ontkoold, maar heel veel verder gaat mijn kennis helaas niet. Het brommertjes start netjes, trekt redelijk goed op, maar blijft ergens hangen rond de 30 km per uur. Daarnaast is tijdens het rijden een akelig ratelend geluid hoorbaar, niet vanuit het motortje, maar richting trapas/'vliegwiel'. Nu heb ik op het forum het een en ander kunnen lezen over vergelijkbare problemen, maar kom er niet uit wat de technische handelingen betreft. (Ik ben meer een poetser :)) Het liefst hoop ik op iemand te vinden die het brommertje tegen vergoeding zou willen repareren. Binnen Zeeland, Brabant of Zuid-Holland. We wonen in Vlissingen. Een zaak vinden om deze oudere brommer te laten repareren is ook niet gelukt. B.v.d! Mvg, Joop Flamman

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door paulmz » 27 feb 2019, 16:02

Ga eens vragen bij Adri v/d Broeke in Middelburg, misschien dat die iemand weet.
Een jaar of 25 terug,zat er nog wel een oude fiets/bromfietswinkel in Breskens,maar of die er nog zit???

Paul

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 27 feb 2019, 16:06

Lid van dit Forum: Carl uit Heinkenszand wellicht

JoopF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2019, 12:39
Woonplaats: Vlissingen Nederland

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door JoopF » 27 feb 2019, 16:22

Nu al reacties! Bedankt! Van den Broeke was inderdaad mijn eerste gedachte. Helaas ziet hij een reparatie niet zitten, waarbij mogelijk onderdelen nodig zijn waar lastig aan te komen is. Breskens ga ik opzoeken! Evenals het benaderen van Carl uit Heinkenszand!
Verdere tips blijven welkom :) Merci!

JoopF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2019, 12:39
Woonplaats: Vlissingen Nederland

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door JoopF » 27 feb 2019, 16:25

Zojuist gekeken naar de naam Carl uit Heinkenszand, maar deze naam zie ik niet terug in de ledenlijst. Wat is zijn achternaam? B.v.d.

Gebruikersavatar
wannes69
Berichten: 497
Lid geworden op: 05 jul 2016, 21:36
Woonplaats: Borssele

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door wannes69 » 27 feb 2019, 16:38

Je kan ook contact opnemen met Polle, die woont in Geel (België) kun je bereiken via een pb hier op het forum

Carl is niet meer heel actief hier op het forum.
Maar wel in Nieuwdorp aanwezig volgende week zaterdag waar het beurs is:
Zaterdag 9 maart 2019 van 10.00 tot 15.00 de 7e editie van de BOLUZ oldtimerbeurs in Dorpshuis Ammekore Hertenweg 2

Hans

JoopF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2019, 12:39
Woonplaats: Vlissingen Nederland

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door JoopF » 27 feb 2019, 16:47

Heel vriendelijk bedankt voor de informatie! Ik ga iedere mogelijkheid aanpakken!

Mvg, Joop

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door Hans10 » 27 feb 2019, 17:47

Hallo Joop,
Op het balhoofd zit een typeplaatje wat staat daar op? Afgaande op de kleur oranje een AV 40 of 50.
Zo goed als alle onderdelen van deze types zijn nog te koop. Bij Friso in Kuinre , maak ik alweer reclame voor hem, koop je voor 40/50 euro een compleet werkend 2eh blok. Misschien kun je een deal sluiten met de brommerzaak. Zij stellen vast wat er moet gebeuren en repareren en jij zoekt de onderdelen bijelkaar. Zo wordt het nog een hobby ook. :D
Succes!

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door Hans10 » 27 feb 2019, 17:54

O ja Martin Baars in Hekelingen, toch niet zo ver bij je vandaan, heeft ook 2 schuren vol onderdelen waarvan hij regelmatig verkoopt. Hij staat 3 maart op een beurs in ik dacht Schiedam of Vlaardingen. Hobby's kosten tijd. :D

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door Hans10 » 27 feb 2019, 17:57

Nieuwe poelies en trapassen bij Select Parts in Delft. Heeft ook een webshop.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door paulmz » 27 feb 2019, 18:16

Hans10 schreef:
27 feb 2019, 17:54
O ja Martin Baars in Hekelingen, toch niet zo ver bij je vandaan, heeft ook 2 schuren vol onderdelen waarvan hij regelmatig verkoopt. Hij staat 3 maart op een beurs in ik dacht Schiedam of Vlaardingen. Hobby's kosten tijd. :D
Dat is toch die meneer, die hier op het Forum zo actief in in allerlei topics :mrgreen:

Paul

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 28 feb 2019, 15:10

Hallo Joop, welkom op het forum.

Paul, Martin Baars (baars, op het forum) is hier niet zo actief. Eigenlijk alleen maar in het beurzen gedeelte, om aan te kondigen waar hij zal staan.

Als je wilt, kun je jezelf, je zoon en je bromfiets even voorstellen in het gedeelte "Leden". Zoek verder even uit welk model Mobylette je hebt. Het typeplaatje biedt daarvoor uitkomst. Je kunt ook een foto van de bromfiets op dit forum plaatsen.

Gr. Marco

JoopF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2019, 12:39
Woonplaats: Vlissingen Nederland

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door JoopF » 28 feb 2019, 16:31

Fantastisch! Vriendelijk dank voor alle info!
De optie Adrie van den Broeke nogmaals te benaderen met het noemen van het redelijk makkelijk vinden van onderdelen, is nu wel gelukt! Mochten er nog vragen overblijven, heb ik voorlopig genoeg tips denk ik! Groet, Joop

JoopF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2019, 12:39
Woonplaats: Vlissingen Nederland

Re: hulp reparatie mobylette

Ongelezen bericht door JoopF » 28 feb 2019, 16:34

Ik zal de Mobylette van mijn zoon toevoegen, met foto! Ik ben zelf een Solex-liefhebber, maar al dat oude spul is gaaf.

Plaats reactie