AV 50

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

AV 50

Ongelezen bericht door Hans10 » 05 jun 2019, 12:17

Bij een behoorlijk versleutelde AV 50 (op het balhoofdplaatje staat CM?) wil de motor alleen met te hoge toeren lopen als je het luchtinlaat gat aan de achterzijde van de carbu bijna geheel afdekt met je duim of er een doorvoer rubber indrukt met een klein gaatje. Andere carbu geprobeerd zelfde probleem.
Hele onstekingscircuit is vernieuwd, bobine, spoel, condensator, nieuwe bougiedop en bougie, ontsteking op tijd mooie vonk. Brommer alleen te starten met tool van AGB in de boormachine.
Iets met valse lucht lijkt het wel. Wild idee alle pakkingen zijn vernieuwd, zouden lagers en keerringen ook nog moeten?
Of de boel in een hoek gooien en voor € 50,00 een werkend blok van Vrieso Feenemaa uit Kiunre kopen?
Iemand een idee?

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: AV 50

Ongelezen bericht door PantinNL » 05 jun 2019, 12:38

Hallo Hans,
CM = cyclomoteur = brommer
Je kunt kijken of er veel valse lucht wordt aangezogen via de keerringen door je duim voor het spruitstuk te houden.
Voel je nagenoeg geen onderdruk dan zou ik het blok opengooien en de keerringen vernieuwen.
Leuk verslagje trouwens over Sars. Volgend jaar neem ik een extra snelle brommer mee om jouw model 48 bij te kunnen houden.
Verder zou je een andere mobylette-liefhebber er naar laten kijken. Gisteren heb ik in mijn tuin gewerkt en was een handgereedschap kwijt.
Mijn vrouw had het harkje al na 30 seconden gevonden. Ik had er steeds overheen gekeken....
Henk

Plaats reactie