Mobylette EEG 1967

ADK
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jun 2019, 22:26
Woonplaats: Langbroek

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door ADK » 23 aug 2019, 20:16

zet die vlotter maar is een stuk hoger, ong 5mm onder het vlotterdekseltje, vlotter kun je zo verschuiven op vlotter pen.
gr ADK.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door loe » 23 aug 2019, 20:35

De originele vlotter van de eeg is een messing gesoldeerde.verplaats je niet zomaar ff.
Je kunt er wel een paar ringetjes om het naaldje doen.waardoor hy zwaarder wordt.

SamKilometerMan
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 aug 2019, 10:35
Woonplaats: stadskanaal

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door SamKilometerMan » 24 aug 2019, 15:17

Ik heb gekeken of ik de vlotter kon verschuiven op de pen, het wil niet. Dus ik zat te denken om iets wat drijft onder de vlotter te maken zodat ie dus eerder omhoog gaat, tips voor materialen?

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door loe » 24 aug 2019, 17:13

Neem gewoon een kunststof vlotter .
Die kun je wel verschuiven.
En.als je zin hebt om te knutteren.
Zou je iets van piepschuim kunnen nemen.
Maar dat moet je wel vastzetten met een lympistool anders gaat t gewoon lossig zitten en niks meehelpen aan dryfkracht.

SamKilometerMan
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 aug 2019, 10:35
Woonplaats: stadskanaal

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door SamKilometerMan » 24 aug 2019, 17:51

Ik heb volgens mij een kunststof vlotter (https://winkel.born2brom.nl/product/vlo ... mobylette/)

Ik heb geprobeerd hem te verschuiven maar ik zet nu al best veel kracht en er gebeurd niks, ik wil dat ding niet mollen door hem kapot te drukken.

Over dat piepschuim, neemt dat 1: geen benzine op? En 2: gaat dat niet "kruimelen" waardoor m'n carb weer verstopt raakt?

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door loe » 24 aug 2019, 18:30

Dat is een kunststoffen.yup
Hy moet kunnen bewegen.volgens my ff in heet water leggen .

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door Lolle » 24 aug 2019, 18:33

Loe, heb je nadat je de vlotter verschoven hebt geen last dat de benzine in de vlotter lekt? Ik heb daar slechte ervaring mee met een vlotter die half vol benzine zat.

ADK
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jun 2019, 22:26
Woonplaats: Langbroek

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door ADK » 24 aug 2019, 19:30

gewoon pennetje door drukken, als je m warm maakt, gaat ie lekken, hoe hoger die staat hoe beter is mijn ervaring ondertussen, k zet de vlotter altijd ong 5 mm onder het vlotterdekseltje.
gr ADK

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door loe » 24 aug 2019, 20:15

Je kunt het pennetje gewoon verschuiven.
Soms heb je pech als hy gaat lekken .
De vlotter op de hoogste stand is niet voor iedere brommer de beste positie.

Deze man wil meer dryfvermogen...dat de vlotter dus eerder afsluit.
Dan moet de vlotter naar beneden .

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 24 aug 2019, 20:22


GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 24 aug 2019, 20:24

Gaat niet zo zeer om het moment van afsluiten, maar om de kolom / druk van de benzine boven de sproeiers.

ADK
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jun 2019, 22:26
Woonplaats: Langbroek

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door ADK » 24 aug 2019, 20:38

mee eens Groenekan, op deze manier heb ik 3, AR 2-12 carbs, weer goed gekregen, wilden op geen een moby goed lopen, vlotter op hoogste stand en weg problemen, die carbs zijn verder doodeenvoudig, kan weinig aan overstuur.
gr ADK

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 24 aug 2019, 20:51

En als je goed en probleemloos wilt rijden neem dan voor ca E 10.00 een nieuwe originele carburateur, scheelt veel geklooi en ergenis en je eindigt toch bij een originele................

ADK
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jun 2019, 22:26
Woonplaats: Langbroek

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door ADK » 24 aug 2019, 21:52

10 euro ??? bij wie dan ? ik kom ze alleen tegen van rond de 50 euro.
gr ADK.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door Lolle » 24 aug 2019, 22:14

voor 10 euro koop je met geluk een 2e hands. De zogenaamde originele worden in China gemaakt en kosten 50euro en daar moet je ook wat geluk mee hebben. Ik koop het liefst een nette 2e hands die compleet is. Vaak rond de 20 euro.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door loe » 24 aug 2019, 22:28

Alie express ...zyn ze te koop.25 euro of zo .immie .
Daar komt die van my ook vandaan.
Er is ook een revisiset te koop. 11 euro.
Maandje geduld hebben .maar dan heb je ook geinig voor weinig .
Zoek op av7

Kolomdruk / hoogte in sproeier buis . staat gelyk aan het benzine niveau in de vlotterkamer...communicerende vaten .je weet toch.

ADK
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jun 2019, 22:26
Woonplaats: Langbroek

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door ADK » 24 aug 2019, 23:44

beste Loe
is dat wat, die carbs, uit china, of kan ik beter een ori opzoeken, kom er nog 1 te kort.
weet ik, maar toch werkt t, die moby waar die vlotter nu in de hoogste stand staat, heeft vandaag 90 kms gereden, zonder problemen, was daar voor niets mee te beginnen, inhouden, stotteren, dan weer ff goed doen, afslaan, nooit meer willen starten, enz.
gr ADK.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door loe » 25 aug 2019, 01:07

Ja .helemaal top dat je t zo hebt kunnen oplossen.toch?


Die chineze spullen kun je geluk of pech mee hebben.
De carb van my loopt nu mooi zonder stotteren.
T was eerst een drama .zo n dood moment halfweg gas .
Maar daar zyn menig onderzoeksuurtjes in gaan zitten.
Ik zelf ben van mening dat alle nieuwe carbs uit china komen.
De ori zowel als de immi.
Ik heb ooit eens een ori besteld by b2b .nou die liep net zo rot als een uit china .
Maar in china bestellen is goedkoper en langzaam.
In holland bestellen duurder maar snel.dus ja .
Wat iemand hier ook al zei.t beste kun je een goede tweedehands scoren.
Eentje die je int echt kunt beoordelen.
Ik heb ooit eens een op mp gekocht.op de foto zag er mooi uit.
Maar was een baggerding.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 aug 2019, 08:48

De Gurtner carburateurs van bijvoorbeeld Mauger, LeSolex en BorntoBrom zijn van originele kwaliteit en werken goed. Weet ik uit ruime ervaring.

De Chinese Gurtners zijn duidelijk van mindere kwaliteit, heb ik ook velen van gekocht en leergeld betaald.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 aug 2019, 19:53

En als het zo is, dat originele en imitatie Gürtners beide in China gemaakt is, is het grote verschil, waarschijnlijk, de kwaliteitseisen. Bij de Imitatie wordt er dan, bijvoorbeeld, 1 op de 200 geproduceerde carburateurs getest. En Gürtner eist misschien een test van 1op de 25. Kost veel meer tijd en dus zijn die carburateurs duurder. Maar de kans op het vinden van slechte carburateurs is veel groter, dus ook de kans, dat je een goede koopt.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 aug 2019, 20:14

Ha Joost, ik denk dat de "originele" Gurtner is Frankrijk worden gemaakt, wellicht worden onderdelen of bepaalde carburateurs onder regie van Gurtner in Lage Loon landen gemaakt. Dat doen bijvoorbeeld Mercedes en Audi ook. Maar iemand met een beetje technisch gevoel ziet direct het verschil tussen een duurdere originele Gurtner en een goedkope Chinese. en het rijdt ook anders, weet ik uit veelvuldige ervaring.
Zie ook de echte Gurtner Franse fabrieks-website:

https://gurtner.fr/fr/page/carburateurs-gurtner.html

En deze zijn ook in Frankrijk geproduceerd, onvergelijkbaar beter dan de Chinese imitatie: https://www.solex-motobecane.com/3-carb ... 0-1192.htm

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door loe » 25 aug 2019, 20:40

Ik neem mn woorden terug joop.

Maar niemand weet waar de ,echte,gurtners van b2b vandaan komen.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 aug 2019, 20:49

Exact weet ik dat niet Loe, maar Hans Soest en ik hebben er veel van B2B gekocht. En het kwaliteitsniveau is gelijk aan de Gurtners van bijvoorbeeld LeSolex, ook daar heb ik diverse exemplaren van gekocht. Vermoedelijk heb jij bij B2B nogal pech gehad met die carburateur. Gr. Joop

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door Polle » 25 aug 2019, 21:18

Volgens mij allemaal made in China

Gr Polle

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette EEG 1967

Ongelezen bericht door loe » 25 aug 2019, 21:43

Polle schreef:
25 aug 2019, 21:18
Volgens mij allemaal made in China

Gr Polle
:D ...ik denk t toch ook .

Plaats reactie