Pagina 2 van 3

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 23 aug 2019, 20:16
door ADK
zet die vlotter maar is een stuk hoger, ong 5mm onder het vlotterdekseltje, vlotter kun je zo verschuiven op vlotter pen.
gr ADK.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 23 aug 2019, 20:35
door loe
De originele vlotter van de eeg is een messing gesoldeerde.verplaats je niet zomaar ff.
Je kunt er wel een paar ringetjes om het naaldje doen.waardoor hy zwaarder wordt.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 15:17
door SamKilometerMan
Ik heb gekeken of ik de vlotter kon verschuiven op de pen, het wil niet. Dus ik zat te denken om iets wat drijft onder de vlotter te maken zodat ie dus eerder omhoog gaat, tips voor materialen?

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 17:13
door loe
Neem gewoon een kunststof vlotter .
Die kun je wel verschuiven.
En.als je zin hebt om te knutteren.
Zou je iets van piepschuim kunnen nemen.
Maar dat moet je wel vastzetten met een lympistool anders gaat t gewoon lossig zitten en niks meehelpen aan dryfkracht.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 17:51
door SamKilometerMan
Ik heb volgens mij een kunststof vlotter (https://winkel.born2brom.nl/product/vlo ... mobylette/)

Ik heb geprobeerd hem te verschuiven maar ik zet nu al best veel kracht en er gebeurd niks, ik wil dat ding niet mollen door hem kapot te drukken.

Over dat piepschuim, neemt dat 1: geen benzine op? En 2: gaat dat niet "kruimelen" waardoor m'n carb weer verstopt raakt?

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 18:30
door loe
Dat is een kunststoffen.yup
Hy moet kunnen bewegen.volgens my ff in heet water leggen .

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 18:33
door Lolle
Loe, heb je nadat je de vlotter verschoven hebt geen last dat de benzine in de vlotter lekt? Ik heb daar slechte ervaring mee met een vlotter die half vol benzine zat.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 19:30
door ADK
gewoon pennetje door drukken, als je m warm maakt, gaat ie lekken, hoe hoger die staat hoe beter is mijn ervaring ondertussen, k zet de vlotter altijd ong 5 mm onder het vlotterdekseltje.
gr ADK

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 20:15
door loe
Je kunt het pennetje gewoon verschuiven.
Soms heb je pech als hy gaat lekken .
De vlotter op de hoogste stand is niet voor iedere brommer de beste positie.

Deze man wil meer dryfvermogen...dat de vlotter dus eerder afsluit.
Dan moet de vlotter naar beneden .

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 20:22
door JanmobyEvert

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 20:24
door GROENEKAN
Gaat niet zo zeer om het moment van afsluiten, maar om de kolom / druk van de benzine boven de sproeiers.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 20:38
door ADK
mee eens Groenekan, op deze manier heb ik 3, AR 2-12 carbs, weer goed gekregen, wilden op geen een moby goed lopen, vlotter op hoogste stand en weg problemen, die carbs zijn verder doodeenvoudig, kan weinig aan overstuur.
gr ADK

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 20:51
door GROENEKAN
En als je goed en probleemloos wilt rijden neem dan voor ca E 10.00 een nieuwe originele carburateur, scheelt veel geklooi en ergenis en je eindigt toch bij een originele................

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 21:52
door ADK
10 euro ??? bij wie dan ? ik kom ze alleen tegen van rond de 50 euro.
gr ADK.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 22:14
door Lolle
voor 10 euro koop je met geluk een 2e hands. De zogenaamde originele worden in China gemaakt en kosten 50euro en daar moet je ook wat geluk mee hebben. Ik koop het liefst een nette 2e hands die compleet is. Vaak rond de 20 euro.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 22:28
door loe
Alie express ...zyn ze te koop.25 euro of zo .immie .
Daar komt die van my ook vandaan.
Er is ook een revisiset te koop. 11 euro.
Maandje geduld hebben .maar dan heb je ook geinig voor weinig .
Zoek op av7

Kolomdruk / hoogte in sproeier buis . staat gelyk aan het benzine niveau in de vlotterkamer...communicerende vaten .je weet toch.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 24 aug 2019, 23:44
door ADK
beste Loe
is dat wat, die carbs, uit china, of kan ik beter een ori opzoeken, kom er nog 1 te kort.
weet ik, maar toch werkt t, die moby waar die vlotter nu in de hoogste stand staat, heeft vandaag 90 kms gereden, zonder problemen, was daar voor niets mee te beginnen, inhouden, stotteren, dan weer ff goed doen, afslaan, nooit meer willen starten, enz.
gr ADK.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 25 aug 2019, 01:07
door loe
Ja .helemaal top dat je t zo hebt kunnen oplossen.toch?


Die chineze spullen kun je geluk of pech mee hebben.
De carb van my loopt nu mooi zonder stotteren.
T was eerst een drama .zo n dood moment halfweg gas .
Maar daar zyn menig onderzoeksuurtjes in gaan zitten.
Ik zelf ben van mening dat alle nieuwe carbs uit china komen.
De ori zowel als de immi.
Ik heb ooit eens een ori besteld by b2b .nou die liep net zo rot als een uit china .
Maar in china bestellen is goedkoper en langzaam.
In holland bestellen duurder maar snel.dus ja .
Wat iemand hier ook al zei.t beste kun je een goede tweedehands scoren.
Eentje die je int echt kunt beoordelen.
Ik heb ooit eens een op mp gekocht.op de foto zag er mooi uit.
Maar was een baggerding.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 25 aug 2019, 08:48
door GROENEKAN
De Gurtner carburateurs van bijvoorbeeld Mauger, LeSolex en BorntoBrom zijn van originele kwaliteit en werken goed. Weet ik uit ruime ervaring.

De Chinese Gurtners zijn duidelijk van mindere kwaliteit, heb ik ook velen van gekocht en leergeld betaald.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 25 aug 2019, 19:53
door MobyJoost
En als het zo is, dat originele en imitatie Gürtners beide in China gemaakt is, is het grote verschil, waarschijnlijk, de kwaliteitseisen. Bij de Imitatie wordt er dan, bijvoorbeeld, 1 op de 200 geproduceerde carburateurs getest. En Gürtner eist misschien een test van 1op de 25. Kost veel meer tijd en dus zijn die carburateurs duurder. Maar de kans op het vinden van slechte carburateurs is veel groter, dus ook de kans, dat je een goede koopt.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 25 aug 2019, 20:14
door GROENEKAN
Ha Joost, ik denk dat de "originele" Gurtner is Frankrijk worden gemaakt, wellicht worden onderdelen of bepaalde carburateurs onder regie van Gurtner in Lage Loon landen gemaakt. Dat doen bijvoorbeeld Mercedes en Audi ook. Maar iemand met een beetje technisch gevoel ziet direct het verschil tussen een duurdere originele Gurtner en een goedkope Chinese. en het rijdt ook anders, weet ik uit veelvuldige ervaring.
Zie ook de echte Gurtner Franse fabrieks-website:

https://gurtner.fr/fr/page/carburateurs-gurtner.html

En deze zijn ook in Frankrijk geproduceerd, onvergelijkbaar beter dan de Chinese imitatie: https://www.solex-motobecane.com/3-carb ... 0-1192.htm

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 25 aug 2019, 20:40
door loe
Ik neem mn woorden terug joop.

Maar niemand weet waar de ,echte,gurtners van b2b vandaan komen.

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 25 aug 2019, 20:49
door GROENEKAN
Exact weet ik dat niet Loe, maar Hans Soest en ik hebben er veel van B2B gekocht. En het kwaliteitsniveau is gelijk aan de Gurtners van bijvoorbeeld LeSolex, ook daar heb ik diverse exemplaren van gekocht. Vermoedelijk heb jij bij B2B nogal pech gehad met die carburateur. Gr. Joop

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 25 aug 2019, 21:18
door Polle
Volgens mij allemaal made in China

Gr Polle

Re: Mobylette EEG 1967

Geplaatst: 25 aug 2019, 21:43
door loe
Polle schreef:
25 aug 2019, 21:18
Volgens mij allemaal made in China

Gr Polle
:D ...ik denk t toch ook .