Kaptain mobylette AV55

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door loe » 20 jun 2020, 20:02

Heb je m zelf aan de loop gekregen.?
Want polle krygt er wel meer uit dan 35 km.

Alles moet kloppen.
Geen valse lucht.
Gasschuif gaat volledig open.
Onsteking op tyd.
De juiste carb .met bybehorende sproeier.
Genoeg compressie.
Uitlaat en uitlaatpoorten schoon.

Hy moet minimaal 45 kunnen

Veleno
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2020, 20:28
Woonplaats: Begijnendijk

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door Veleno » 20 jun 2020, 20:45

Ik heb contact gehad met Polle maar momenteel had hij heel weinig tijd. Er komt zeker een bezoek hoor.
Morgen ga ik nog eens checken en eventueel de ontsteking iets beter afstellen. Het doel is toch om de 45km/u te halen en hem nog iets beter te laten presteren.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door loe » 20 jun 2020, 21:06

Ga het lijstje maar helemaal af.
Met alleen ontsteking iets later zetten.kom je er niet .

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door MobyJoost » 20 jun 2020, 22:10

Optrekken met een Moby zonder variateur is altijd wat langzaam. Vergelijk het niet met een moderne scooter, die racen je altijd voorbij. Maar 45 km/u moet kunnen. Heeft je Moby erg lang stil gestaan, geef haar ook de tijd, weer wakker te worden. Maak wat meer kilometers en de kans is, dat ze toch beter gaat lopen.

Veleno
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2020, 20:28
Woonplaats: Begijnendijk

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door Veleno » 20 jun 2020, 23:10

Hij heeft toch wel meer dan een jaar stil gestaan bij de persoon van wie ik heb gekocht heb. Hoelang hij ervoor heeft stilgestaan weet ik niet.
Zonet nog even de uitlaat proper gemaakt en er kwam nog steeds veel kool uit ondanks de vorige reiniging.
Een ding weet ik zeker, ik ga hier nog veel genot van hebben en onderweg ook veel bewonderaars gehad!

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door Franky » 21 jun 2020, 09:14

Leuk is dat hè :D
35km/h is wel erg langzaam. Vergeet niet dat luchtweerstand met de tweede macht toeneemt met de snelheid die je rijdt. Simpelere gezegd, je mist misschien wel richting de 50% van je vermogen. Er is nog veel winst te behalen! ;)

Veleno
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2020, 20:28
Woonplaats: Begijnendijk

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door Veleno » 22 jun 2020, 19:54

Vandaag nog eens een ritje gemaakt. De ontsteking heb ik eens bijgesteld van 2,5 voor het bdp naar 2. Ik voel wel dat er iets meer power is en hij ook iets vlotter optrekt.
Echter de snelheid die ik gemeten heb langs het jaagpad was amper 30km/u.
Ik heb een filmpje gemaakt van de vonk en ook de kleur van de bougie. Wat me ook is opgevallen, tijdens het stationair draaien hoor ik niets maar eens ik gas geef lijkt het alsof er ergens lucht blaast. Foto's uploaden lukt nog niet zo goed.

https://www.youtube.com/watch?v=CDPJ7SVKmMg
https://www.youtube.com/watch?v=Q0VMQjyKoLs

En voor de liefhebbers van veel lawaai, een filmpje toen ik de uitlaat proper had gemaakt en zonder einddemper
https://www.youtube.com/watch?v=OiYlAjw8IcY

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door Franky » 22 jun 2020, 20:44

Leuk die filmpjes :thumbup:
Echter, helaas daar worden we weinig wijzer van :( Het enige gekke dat ik zie is de kleur van de bougie. Die is gelig? :shock: Ik mag aannemen dat dat de camera is.
Nou kan ik wel gaan roepen dat je een grotere sproeier erin moet zetten, maar dat helpt allemaal niets. Jij mist zo veel vermogen, dat is hoogst waarschijnlijk geen carb afstelling.

Mijn tip: Maak een afspraak met een forumlid en laat die er naar kijken. Je hebt even een zetje nodig in de goede richting van iemand met wat meer ervaring ;) Dit is zo via een forum erg moeilijk te diagnosticeren.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door PantinNL » 23 jun 2020, 00:43

Franky schreef:
22 jun 2020, 20:44
....
Mijn tip: Maak een afspraak met een forumlid en laat die er naar kijken. Je hebt even een zetje nodig in de goede richting van iemand met wat meer ervaring ;) Dit is zo via een forum erg moeilijk te diagnosticeren.
Juist Frank,
Een ervaren kenner vallen dingen op, waaraan een leek helemaal niet denk.
Ik ken zo'n probleem, waarbij al van alles was losgegooid en vervangen....
Mijn vriend Dick had al direct in de gaten dat het gehele transmissie-systeem niet deugde. Hij is er een hele tijd zoet mee geweest.
Henk

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door MobyJoost » 23 jun 2020, 04:05

op de filmpjes zie ik, dat de bougie nogal bleek is, de vonk nogal klein en de decompressie-kabel nogal strak staat. lijkt een goed idee, die kabel zo af te stellen, maar je kan er het beste wat ruimte op laten. Als hij zonder speling staat afgesteld, kan het zomaar zijn, dat de klep wat opengaat, als je een bocht in gaat. Dus beter wat losser afstellen.

Veleno
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2020, 20:28
Woonplaats: Begijnendijk

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door Veleno » 23 jun 2020, 07:42

Ik heb in de week al gebeld met Polle om eens langs te komen maar momenteel had hij weinig tijd. Hij ging me bellen als het wat rustiger was.
Het klopt dat de bougie een gele kleur heeft. Super dat iedereen hier zulke tips geeft, ik probeer zelf zoveel mogelijk te doen maar ik ga zeker en vast naar Polle.
Dus duimen dat hij ergens een gaatje ziet om mijn mobylette na te kijken :thumbup:

Veleno
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 jun 2020, 20:28
Woonplaats: Begijnendijk

Re: Kaptain mobylette AV55

Ongelezen bericht door Veleno » 19 jul 2020, 00:09

Vandaag een 2de AV55 gekocht, niet voor mezelf, maar als cadeau voor mijn vader omdat hij me de laatste tijd gigantisch veel heeft geholpen.
Aangezien hij vroeger een Flandria heeft gehad dacht ik bij mezelf, niet leuker dan vader en zoon samen op stap.
Dus bij deze, een zwarte AV55 aangeschaft al zijn er ook wat werkpuntjes aan. Eigenlijk hetzelfde probleem als bij de mijne, alleen is deze al voorzien van een externe bobine.
Dus eerste klus gaat worden : ontsteking nakijken en eventueel de carburator nog eens uitkuisen.

Plaats reactie