Mobylette av44
Mobylette av44
Ik heb problemen die niet opgelost raken.
De brommer start goed maar na een tijdje valt hij uit en is hij niet meer in de gang te krijgen.
Na afkoeling start hij weer goed.
Nee het is niet de beruchte ontsteking want die is helemaal vernieuwd contactpunten , bobine voedingspoel condensator bougie bougiekabel en dop.
Carburator is ultrasoon gereinigd en de verstuiver is er uit geweest en de gaatjes zuiver.
Na zoveel jaren ervaring weet ik het effe niet meer .
Wie heeft raad.
Gr Polle
De brommer start goed maar na een tijdje valt hij uit en is hij niet meer in de gang te krijgen.
Na afkoeling start hij weer goed.
Nee het is niet de beruchte ontsteking want die is helemaal vernieuwd contactpunten , bobine voedingspoel condensator bougie bougiekabel en dop.
Carburator is ultrasoon gereinigd en de verstuiver is er uit geweest en de gaatjes zuiver.
Na zoveel jaren ervaring weet ik het effe niet meer .
Wie heeft raad.
Gr Polle
Re: Mobylette av44
Probeer een andere bougie, dat is al gebeurd ga ik van uit, maar toch.
Ik heb zelfs eens een nieuwe gehad die stuk was, net als een nieuwe condensator die dat ook eens had.
Heb je condensator buiten? Probeer er eens een andere bij, gewoon even parallel er bij zetten.
Verder komt dat wel eens voor bij sterk versleten zuiger en/of cilinder.
Lekke krukas keerringen. Heb je een NGK dop? Probeer eens een ander.
NGK doppen hebben een ontstoring ingebouwd, die kan doorfikken.
Zeer oude benzine.
Of een samenloop van allemaal kleine storingen.
Gr. Wim.
Ik heb zelfs eens een nieuwe gehad die stuk was, net als een nieuwe condensator die dat ook eens had.
Heb je condensator buiten? Probeer er eens een andere bij, gewoon even parallel er bij zetten.
Verder komt dat wel eens voor bij sterk versleten zuiger en/of cilinder.
Lekke krukas keerringen. Heb je een NGK dop? Probeer eens een ander.
NGK doppen hebben een ontstoring ingebouwd, die kan doorfikken.
Zeer oude benzine.
Of een samenloop van allemaal kleine storingen.
Gr. Wim.
Re: Mobylette av44
Hoe is het gesteld met de draadeinde's van het spruitstuk?
Moertjes ook nog goed?
Pakking van spruitstuk nog goed?
Hans
Moertjes ook nog goed?
Pakking van spruitstuk nog goed?
Hans
-
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: Mobylette av44
Als de bromfiets stil valt heeft deze dan nog een vonk
Denk dat je dat als eerste moet controleren
En dan de rest maar
Gr Harold
Denk dat je dat als eerste moet controleren
En dan de rest maar
Gr Harold
- Franky
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Mobylette av44
Tja, als hij uit valt is het natuurlijk een mooi moment om wat onderzoek te doen wat je mist. Heb je helemaal geen informatie over wat er dan gaande is?
Ik roep even iets. Misschien geeft het een o ja moment. Het is niet dat jij dit niet kent.
Ontluchtingsgaatje in de tankdop verstopt.
Ik roep even iets. Misschien geeft het een o ja moment. Het is niet dat jij dit niet kent.
Ontluchtingsgaatje in de tankdop verstopt.
Re: Mobylette av44
Inn dit geval zou toch even een andere bobine monteren om te kijken wat er dan gebeurt. Teveel vertrouwen op het vernieuwde ontstekings-systeem kan betekenen dat je de oorzaak mist.
Re: Mobylette av44
Alles geprobeerd ook met remreiniger gespoten terwijl hij draait geen reactie .
Gr Polle
Gr Polle
Re: Mobylette av44
Volgens mij heb jij alle onderdelen wel dubbel. Dus gewoon een andere carburateur pakken om dat uit te sluiten. Ik neem aan dat je gecontroleerd hebt dat de benzine wel doorstroomt.
- Franky
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Mobylette av44
Lengte van de vonk als hij niet meer aan wil?
- Franky
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Mobylette av44
Precies. Dit moet makkelijk zijn want de motor wil echt niet aan. Dat is makkelijker te diagnosticeren dan een motor die niet lekker loopt. Een motor die niet start mist een van de paar essentiële dingen. Krachtige vonk op het juiste moment, compressie en een goed lucht brandstofmengsel. Dat is werkelijk alles. Als je deze zaken hebt start hij sowieso. Al kan het wel zijn dat hij bagger loopt, maar starten doen die blokjes altijd wel.
Re: Mobylette av44
Benzine + vonk
En als echt alles gecheckt is en klopt dan moet hij starten en lopen
En als echt alles gecheckt is en klopt dan moet hij starten en lopen
Laatst gewijzigd door GROENEKAN op 21 feb 2021, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: Mobylette av44
Een tijd terug
Komt een man met zijn AV 40
Was zelf bezig geweest niet helemaal verkeerd
Maar ja een condensator er in geknutseld dacht laat maar
Wel nieuw en ook een nieuwe bobine maar hij wil niet
De bobine van de mobylette heeft hij thuis
Nu ik heb van alles geprobeerd
Andere carburateur maar nog niet op een gegeven moment ja gelukkig hij doet het
Maar nee hij stopt er mee en doet niet meer
De orginele bobine bij dean opgehaald
Bij de bromfiets winkel een nieuwe condensator op gehaald alles rustig in El kaar gezet en ja gaan als de brandweer
Soms denk je hoe kan het
Dus alles maar stap voor stap na kijken polle
Komt een man met zijn AV 40
Was zelf bezig geweest niet helemaal verkeerd
Maar ja een condensator er in geknutseld dacht laat maar
Wel nieuw en ook een nieuwe bobine maar hij wil niet
De bobine van de mobylette heeft hij thuis
Nu ik heb van alles geprobeerd
Andere carburateur maar nog niet op een gegeven moment ja gelukkig hij doet het
Maar nee hij stopt er mee en doet niet meer
De orginele bobine bij dean opgehaald
Bij de bromfiets winkel een nieuwe condensator op gehaald alles rustig in El kaar gezet en ja gaan als de brandweer
Soms denk je hoe kan het
Dus alles maar stap voor stap na kijken polle
Re: Mobylette av44
Hallo Joop,
Dit maak ik regelmatig mee als men spullen via Internet besteld.
Er is gewoon te veel troep te koop. Nieuwe bobine en nieuwe condensator?
Daar heb je niks aan als het een product is van een uitgeknepen leverancier uit het Verre Oosten.
Ik tref soms echt bagger aan.
Niet alleen op gebied van ontstekingen wordt er geblunderd, maar ook op gebied van zuigers en cilinders.
Laatst had iemand compressie-problemen. De decompressieklep was na behandeling potdicht en de vingertest was 100%.
Kon dus alleen aan de afdichting van de zuiger liggen. De zuiger maakte inderdaad een compleet vrije val door de cilinder. Er zat dus een totaal verkeerde zuiger in de cilinder. Nadat een nieuwe zuiger perfect op maat gemaakt was, liep de brommer weer zoals het hoort.
In geval van Polle: hij ziet gewoon iets over het hoofd. In zo'n geval even een paar dagen afstand nemen en opnieuw stap voor stap de boel controleren. Soms helpt het ook om een andere mobyletteliefhebber te laten kijken. Is nu natuurlijk wat lastig in deze Corona-tijd. Achteraf is het altijd sprake van een simpele oorzaak, maar vooraf is het soms razend moeilijk om die oorzaak te vinden.
Henk
Re: Mobylette av44
Probleem al gevonden Polle ?
Re: Mobylette av44
Geen tijd meer gehad om te sleutelen
Ik hou jullie op de hoogte.
Gr Polle
Ik hou jullie op de hoogte.
Gr Polle