Langen afstanden rijden
Langen afstanden rijden
Ik ga van de zomer met de mobysport naar Duitsland rijden(zoon 270 km) naar een nogal heuvelig gebied.
De aandrijving en remmen ga ik sowieso vervangen, nieuwe banden, ketting etc
maar ik was benieuwd waar ik verder op moet letten en mee moet nemen kwa reserve onderdelen zodat ik hem onderweg weer aan de gang kan krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
De aandrijving en remmen ga ik sowieso vervangen, nieuwe banden, ketting etc
maar ik was benieuwd waar ik verder op moet letten en mee moet nemen kwa reserve onderdelen zodat ik hem onderweg weer aan de gang kan krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Langen afstanden rijden
Hou je wel in de gaten dat je buiten de bebouwde kom in Duitsland tussen het overige snelverkeer moet rijden,tenzij anders aangegeven is de max snelheid 100km/u.
Ik woon nog geen 10km van de Duitse grens maar mij zien ze daar niet met een bromfiets,mij te link.
Paul
Ik woon nog geen 10km van de Duitse grens maar mij zien ze daar niet met een bromfiets,mij te link.
Paul
-
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: Langen afstanden rijden
weet zo niet waar het staat maar zoek maar naar pantin hier op het forum
dat is de specialist lange afstanden rijen
gr Harold
dat is de specialist lange afstanden rijen
gr Harold
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6348
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Langen afstanden rijden
De vraag is eigenlijk: hoeveel ervaring heb je zelf?
Wij kunnen wel zeggen dat je extra kabels, contactpunten, bougie en ontstekingsspoel mee moet nemen (bij wijze van spreken..), maar als jij daar niets mee kunt, heb je weinig aan het advies.
270 km vind ik nog wel mee vallen. Uiteraard wel van te voren goed test-rijden, ook langere ritten.
Als hij het van te voren goed doet en de nieuwe onderdelen heeft die jij noemt, verwacht ik weinig problemen (aan de brommer). Wel nog goed de kabels controleren en eventueel vervangen.
En zorg voor een goed zadel en stuur, zodat je ook echt comfortabel zit!
Re: Langen afstanden rijden
Maar een 80 km weg mag je wel op.
Ik rij ook wel is in Duitsland.
Ik zal je vertellen, je kunt beter een Duitser tegenkomen,want die hebben nog fatsoen in zich, iets wat de gemiddelde Nederlander niet meer heeft. (Maar wel denkt te hebben)
In Duitsland geven automobilisten je de ruimte, waar in Nederland ze je van de weg af drukken.
Ik was vroeger ook bevooroordeeld over Duitsers. Scheveningeningers en Duitsers is nog oud leed wat je meekreeg van je pa en ma. Kutmoffen. Lol.
Toen ik op vacantie ging in dl, ging voor mij een andere wereld open.
De "Kutmoffen," zijn zeer behulpzaam, netjes en beleefd,
Gewoon lekker rijden in Duitsland, mooi man.
Ik rij ook wel is in Duitsland.
Ik zal je vertellen, je kunt beter een Duitser tegenkomen,want die hebben nog fatsoen in zich, iets wat de gemiddelde Nederlander niet meer heeft. (Maar wel denkt te hebben)
In Duitsland geven automobilisten je de ruimte, waar in Nederland ze je van de weg af drukken.
Ik was vroeger ook bevooroordeeld over Duitsers. Scheveningeningers en Duitsers is nog oud leed wat je meekreeg van je pa en ma. Kutmoffen. Lol.
Toen ik op vacantie ging in dl, ging voor mij een andere wereld open.
De "Kutmoffen," zijn zeer behulpzaam, netjes en beleefd,
Gewoon lekker rijden in Duitsland, mooi man.
Re: Langen afstanden rijden
Wel op 80wegen.
Oke.
Dus zij rijden daar zelf ook met hun 30km/u MoFa?
Maar dan moet je goed rechts houden zeker.
Zoals in NL voor '05.
Toen je je nog gelijk als fietser moest gedragen, snor en brom.
Nu alleen nog snor.
Gr.Wim.
Oke.
Dus zij rijden daar zelf ook met hun 30km/u MoFa?
Maar dan moet je goed rechts houden zeker.
Zoals in NL voor '05.
Toen je je nog gelijk als fietser moest gedragen, snor en brom.
Nu alleen nog snor.
Gr.Wim.
Re: Langen afstanden rijden
De regels zijn ongeveer hetzelfde als in nl.
Alleen mogen wij niet op provinciale en of snelweg rijden.
Wel op wegen waar je max 60 mag of anders aangegeven.
Er geld namelijk een maximum snelheid in nl maar geen minimum snelheid.
Zoiets geld ook in Duitsland.
Alleen mogen wij niet op provinciale en of snelweg rijden.
Wel op wegen waar je max 60 mag of anders aangegeven.
Er geld namelijk een maximum snelheid in nl maar geen minimum snelheid.
Zoiets geld ook in Duitsland.
Re: Langen afstanden rijden
Inderdaad Loe
Ik tegenover fietsers zijn zij zeer beleefd opgeleid.Ze gaan ver om je heen.
Het zijn super vriendelijke en behulpzame mensen en willen duidelijk van hun verleden af .
Zeer mooi land om te fietsen dus ook om te brommen.
Gr Polle
Ik tegenover fietsers zijn zij zeer beleefd opgeleid.Ze gaan ver om je heen.
Het zijn super vriendelijke en behulpzame mensen en willen duidelijk van hun verleden af .
Zeer mooi land om te fietsen dus ook om te brommen.
Gr Polle
- australman
- Berichten: 1297
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
Re: Langen afstanden rijden
Hoi,
Als fietser krijg ik hier (Winschoten) altijd voorrang van de vele Duitsers die hier rond rijden.Bijvoorbeeld bij rotondes.
De vraag is; Zijn de Duitsers hoffelijker geworden in het verkeer,of zijn wij Nederlanders gewoon nog asocialer geworden?
Hans
Als fietser krijg ik hier (Winschoten) altijd voorrang van de vele Duitsers die hier rond rijden.Bijvoorbeeld bij rotondes.
De vraag is; Zijn de Duitsers hoffelijker geworden in het verkeer,of zijn wij Nederlanders gewoon nog asocialer geworden?
Hans
Re: Langen afstanden rijden
@Hans
In Duitsland heeft verkeer op de rotonde voorrang; zij zijn gewend dus ook in Nederland fietsers voorrang te verlenen.
@Thom
Informatie over lange afstandstochten vind je op dit forum onder toertochten, maar ook op mijn eigen website www.pantin.nl staan tips voor trips per brommer en kamperen.
Het ultieme bromfiets-afstandsrijden is natuurlijk met tentje en kampeerspullen. Op dit forum zijn naar schatting maximaal 20 personen die dat weleens doen.
270 km is voor mij slechts een lange dagrit en die heb ik de afgelopen jaren diverse keren gereden (met zware bagage!).
Ik heb overigens in het begin ook leergeld moeten betalen, doordat ik bepaalde zaken niet goed op orde had. 270 km op een dag lukt de meesten sowieso niet, omdat hun zadel of buddy seat onvoldoende de druk op het zitvlak verdeelt. Drukpunten belemmeren dan de bloedsomloop.
In Duitsland kan je prima rijden met een stevige toerbrommer en inderdaad moet je soms tussen de auto's rijden, waar je wellicht liever op het fietspad zou willen rijden. In landelijke gebieden valt dat allemaal wel mee.
Henk
In Duitsland heeft verkeer op de rotonde voorrang; zij zijn gewend dus ook in Nederland fietsers voorrang te verlenen.
@Thom
Informatie over lange afstandstochten vind je op dit forum onder toertochten, maar ook op mijn eigen website www.pantin.nl staan tips voor trips per brommer en kamperen.
Het ultieme bromfiets-afstandsrijden is natuurlijk met tentje en kampeerspullen. Op dit forum zijn naar schatting maximaal 20 personen die dat weleens doen.
270 km is voor mij slechts een lange dagrit en die heb ik de afgelopen jaren diverse keren gereden (met zware bagage!).
Ik heb overigens in het begin ook leergeld moeten betalen, doordat ik bepaalde zaken niet goed op orde had. 270 km op een dag lukt de meesten sowieso niet, omdat hun zadel of buddy seat onvoldoende de druk op het zitvlak verdeelt. Drukpunten belemmeren dan de bloedsomloop.
In Duitsland kan je prima rijden met een stevige toerbrommer en inderdaad moet je soms tussen de auto's rijden, waar je wellicht liever op het fietspad zou willen rijden. In landelijke gebieden valt dat allemaal wel mee.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PantinNL op 08 mar 2022, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Langen afstanden rijden
Hij heeft nu ongeveer 400 km gelopen sinds hij in mijn bezit is en eigenlijk nooit een probleem nog gehad onderweg dat niet te repareren was met enkel een schroevendraaier.MobyJet schreef: ↑04 feb 2022, 23:14De vraag is eigenlijk: hoeveel ervaring heb je zelf?
Wij kunnen wel zeggen dat je extra kabels, contactpunten, bougie en ontstekingsspoel mee moet nemen (bij wijze van spreken..), maar als jij daar niets mee kunt, heb je weinig aan het advies.
270 km vind ik nog wel mee vallen. Uiteraard wel van te voren goed test-rijden, ook langere ritten.
Als hij het van te voren goed doet en de nieuwe onderdelen heeft die jij noemt, verwacht ik weinig problemen (aan de brommer). Wel nog goed de kabels controleren en eventueel vervangen.
En zorg voor een goed zadel en stuur, zodat je ook echt comfortabel zit!
Re: Langen afstanden rijden
Bedankt ik zal er zeker een blik op werpen, het was wel het idee om ergens in Limburg een kampeerterrein te vinden en de tocht in tweeën te doen idd.PantinNL schreef: ↑05 feb 2022, 18:09@Hans
In Duitsland heeft verkeer op de rotonde voorrang; zij zijn gewend dus ook in Nederland fietsers voorrang te verlenen.
@Thom
Informatie over lange afstandstochten vind je op dit forum onder toertochten, maar ook op mijn eigen website www.pantin.nl staan tips voor trips per brommer en kamperen.
Het ultieme bromfiets-afstandsrijden is natuurlijk met tentje en kampeerspullen. Op dit forum zijn naar schatting maximaal 20 personen die dat weleens doen.
270 km is voor mij slechts een lange dagrit en die heb ik de afgelopen jaren diverse keren gereden (met zware bagage!).
Ik heb overigens in het begin ook leergeld moeten betalen, doordat ik bepaalde zaken niet goed op orde had. 270 Km op een dag lukt de meesten sowieso niet, omdat hun zadel of buddy seat onvoldoende de druk op het zitvlak verdeelt. Drukpunten belemmeren dan de bloedsomloop.
In Duitsland kan je prima rijden met een stevige toerbrommer en inderdaad moet je soms tussen de auto's rijden, waar je wellicht liever op het fietspad zou willen rijden. In landelijke gebieden valt dat allemaal wel mee.
Henk
Helaas heeft mijn brommer weinig opslag mogelijkheden, kunnen geen tassen op en er zit geen bagage drager op het dus ik zal het een en ander op de rug moeten dragen. Wel nog even kijken of ik aan een goede buddyseat-tas kan komen.
Lange afstanden rijden per brommer.
Hallo Thom,
Een bagagerek kan je bij dit soort tochten niet missen.
Hieronder een groot plaatje van de bepakking voor een tocht van enkele weken.
Voor een weekendtrip via hotels en B&B's heb je dat allemaal niet nodig.
Ik ken diverse mensen die alleen met de brommer/motorfiets op stap gaan, maar hun voertuigen zijn meestal pakezeltjes.
Velen gaan echter met een groepje op stap en dan kunnen ze de gemeenschappelijke bagage een beetje verdelen.
Als je alleen gaat en tevens wilt kamperen moet je dus veel meenemen. Na enkele jaren is de bagage-bult achter me flink geslonken.
Door functies slim te combineren kan ik veel thuis laten en alles wat je thuis laat hoeft de brommer de berg niet op te sjouwen.
Mijn lichaamsgewicht was een tijdje geleden te hoog en door de juiste beweging moet er 2kg spiermassa bijkomen en flink wat vet eraf. Scheelt weer 5kg.
Voor dergelijke tochten is het fijn als je in conditie bent, maar niet noodzakelijk.
Een mooie camping is bijvoorbeeld camping "De Bosrand"in St.- Gertruid. Je zit dan onder Maastricht tegen de Belgische grens aan.
Groet,
Henk
Een bagagerek kan je bij dit soort tochten niet missen.
Hieronder een groot plaatje van de bepakking voor een tocht van enkele weken.
Voor een weekendtrip via hotels en B&B's heb je dat allemaal niet nodig.
Ik ken diverse mensen die alleen met de brommer/motorfiets op stap gaan, maar hun voertuigen zijn meestal pakezeltjes.
Velen gaan echter met een groepje op stap en dan kunnen ze de gemeenschappelijke bagage een beetje verdelen.
Als je alleen gaat en tevens wilt kamperen moet je dus veel meenemen. Na enkele jaren is de bagage-bult achter me flink geslonken.
Door functies slim te combineren kan ik veel thuis laten en alles wat je thuis laat hoeft de brommer de berg niet op te sjouwen.
Mijn lichaamsgewicht was een tijdje geleden te hoog en door de juiste beweging moet er 2kg spiermassa bijkomen en flink wat vet eraf. Scheelt weer 5kg.
Voor dergelijke tochten is het fijn als je in conditie bent, maar niet noodzakelijk.
Een mooie camping is bijvoorbeeld camping "De Bosrand"in St.- Gertruid. Je zit dan onder Maastricht tegen de Belgische grens aan.
Groet,
Henk
Re: Lange afstanden rijden per brommer.
We gaan met de scouting vereniging op kamp dus de zware bepakking mag met de auto mee. Neem zelf enkel voor een tussenstop mee.PantinNL schreef: ↑05 feb 2022, 20:57Hallo Thom,
Een bagagerek kan je bij dit soort tochten niet missen.
Hieronder een groot plaatje van de bepakking voor een tocht van enkele weken.
Voor een weekendtrip via hotels en B&B's heb je dat allemaal niet nodig.
Ik ken diverse mensen die alleen met de brommer/motorfiets op stap gaan, maar hun voertuigen zijn meestal pakezeltjes.
Velen gaan echter met een groepje op stap en dan kunnen ze de gemeenschappelijke bagage een beetje verdelen.
Als je alleen gaat en tevens wilt kamperen moet je dus veel meenemen. Na enkele jaren is de bagage-bult achter me flink geslonken.
Door functies slim te combineren kan ik veel thuis laten en alles wat je thuis laat hoeft de brommer de berg niet op te sjouwen.
Mijn lichaamsgewicht was een tijdje geleden te hoog en door de juiste beweging moet er 2kg spiermassa bijkomen en flink wat vet eraf. Scheelt weer 5kg.
Voor dergelijke tochten is het fijn als je in conditie bent, maar niet noodzakelijk.
Een mooie camping is bijvoorbeeld camping "De Bosrand"in St.- Gertruid. Je zit dan onder Maastricht tegen de Belgische grens aan.
Groet,
Henk
Helaas heb ik nog geen lange bagagedrager kunnen vinden maar ik ben nog op zoek, dan word het allemaal een stuk makkelijker
Re: Langen afstanden rijden
Hallo Thom
Welk type bromfiets heb
Ik heb nog verschillende bagagedragers liggen.
Gr Polle
Welk type bromfiets heb
Ik heb nog verschillende bagagedragers liggen.
Gr Polle