BOEK MOTOBECANE

Algemene informatie over Mobylette/Motobecane/Kaptein/Unikap/MBK
GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

BOEK MOTOBECANE

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 aug 2012, 15:07

Deze tekst las ik op Rudy''s Forum.

Leon van Oosterwijck uit Den Bosch Nederland 10-05-12 22:29
Onlangs heb ik een Mobylette AV44 uit 1975 gekocht. De brommer verkeert in nieuwstaat en is zeer weinig gebruikt. Alles werkt en hij rijdt perfect. Ik heb nog geen foto gemaakt, maar ik zal een vergelijkbaar model toevoegen. Ik heb een boek geschreven over de geschiedenis van Motobecane (100 pag) maar dat boek is nog niet uitgegeven (zoek een uitgever). PS Ik verblijf vaak in Dendermonde.
[Foto - 70Kb]


Weet iemand hier meer van ?

Vriendelijke groet,

Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: BOEK MOTOBECANE

Ongelezen bericht door Harrie » 25 aug 2012, 17:25

Beste Joop,
Ja ik had de eer een aantal pagina's toegezonden te krijgen.
Ik vind het altijd leuk als mensen initiatief tonen. Na overleg met enkele deskundigen kwamen we tot de conclusie dat de auteur vooral handig is met het verzamelen van informatie via Internet, maar geen echte Motobécane kenner is.
Op zijn zachtst gezegd: "Er zitten nogal wat fouten in!" De naam van Charles Benoît is door de vertaalcomputer verbasterd tot Charles Benedict.
Als je dat als Motobécane liefhebber leest, krimpt alles in elkaar wat in elkaar kan krimpen en mijn tenen gingen ervan krommen! :shock:
De nieuwste inzichten van Motobécane Club de France zijn er ook niet in verwerkt.
Ik heb de auteur geadviseerd de 3e druk van "La Mobylette Universelle eens goed door te nemen. Dat geweldige boek is ook niet 100% foutloos en compleet, maar is toch van een geheel niveau dan het boekwerkje van Leon. Het persoonlijke verhaal van hem en enkele mooie plaatjes vind ik uiteraard wel interessant, maar om het zo door een uitgever te laten uitgeven... Ik denk dat alleen De Slegte er beter van wordt.
Ik hoop dat hij mijn advies ter harte neemt en zijn huiswerk nog eens goed overdoet. Wellicht komt er dan iets beschikbaar in het Nederlands, waarvan iedereen zegt:
"Dat moet ik hebben!""
Harrie

GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: BOEK MOTOBECANE

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 aug 2012, 18:10

Beste Harrie,
Dank voor heldere reactie.
Ik dacht een moment een grote onbekende Motobecane-kenners-bron te hebben ontdekt. Laat het nu rusten.
Groet, Joop

Plaats reactie