de kleurcode van de AV50

Algemene informatie over Mobylette/Motobecane/Kaptein/Unikap/MBK
Quint Wapenaar
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2011, 09:48
Locatie: De Kwakel
Contacteer:

de kleurcode van de AV50

Ongelezen bericht door Quint Wapenaar » 18 jun 2011, 23:14

Hallo ik ga binnen kort mijn mobylette laten zandstralen en daarna wil ik hem zelf spuiten. Iemand die ik ken is bezig met een kreidler en heeft dit ook gedaan en heeft hele goede spuitbussen gebruikt http://www.nonpaints.com/contents/nl/d4 ... itbus.html en dit ziet echt heeeel erg mooi uit! Maar ik heb een kleurcode nodig van de Mobylette kaptein uit 1971 (AV50) groen. Weet iemand de kleurcode daarvan?

groeten Quint

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: de kleurcode van de AV50

Ongelezen bericht door Harrie » 18 jun 2011, 23:20

Beste Quint,

Ierlandgroen code 169. RAL- code onbekend. Misschien weet de verfmenger het wel. Ik neem meestal een monster mee.

Groet,
Harrie

Quint Wapenaar
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2011, 09:48
Locatie: De Kwakel
Contacteer:

Re: de kleurcode van de AV50

Ongelezen bericht door Quint Wapenaar » 18 jun 2011, 23:55

Oke maar ik heb dan dus 1 probleempje ik moet de bussen bestellen en kan dus niet een stuk meenemen. Dus ik zal hem dan alleen voorbewerken en dan naar de spuiter sturen. Of ik zou op de proef een kleur kiezen die er op lijkt maar dat is niet echt handig want dan is hij niet echt orgineel meer.

groeten Quint

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: de kleurcode van de AV50

Ongelezen bericht door Harrie » 18 jun 2011, 23:58

Beste Quint,

Met monster bedoel ik een stuk bromfiets: bijv. een kettingscherm, waarvan de verf met cleaner schoon is gemaakt.

Groet,
Harrie

Quint Wapenaar
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2011, 09:48
Locatie: De Kwakel
Contacteer:

Re: de kleurcode van de AV50

Ongelezen bericht door Quint Wapenaar » 19 jun 2011, 11:46

hoi Harrie,

Ja dat stukje begreep ik wel ;). Maar het probleem is dat ik die spuitbussen moet bestellen en dus niet met een stuk daar naar toe kan. Maar ik kan natuurlijk naar een spuiter toe en daar het stuk laten scannen en die code weer bestellen in een spuitbus. Maar ik heb er een nachtje over geslapen en ik denk dat ik de voorbewerking zelf doe en dat ik dan alles gewoon naar een spuiter breng ;).

Groeten Quint

Plaats reactie