Mobylette av50

Algemene informatie over Mobylette/Motobecane/Kaptein/Unikap/MBK
Sander12
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2017, 21:07
Woonplaats: Roermond

Mobylette av50

Ongelezen bericht door Sander12 » 01 aug 2020, 18:51

Hallo mobylette liefhebbers😉,

Ik heb toen ik een jaar of 12 was een mobylette gehad volgens mij was het een av50 hij was donker groen, maar volgens mij was die al een keer over gespoten. Ben nu 18 en vind oude brommers nog steeds leuk en heb in tussen een paar zundapp’s gehad en ben eerlijk gezegd helemaal klaar met de zundapp wereld. Ik vind de prijzen zijn niet eerlijk meer, en er lopen veel bezeikers in rond. Nu na een half jaartje niks begint het eigenlijk toch weer te kriebelen en moet ik nog wel eens terug denken aan de mobylette dus ben er over aan het twijfelen om weer een av50 te zoeken.

Maar ik vroeg me een paar dingen af.

-Hoe zit het met de onderdelen is hier nog goed aan te komen?

-Documentatie zoals onderdelen boeken zijn die er ook? Kan zeker niet alles zelf maar vind wat kleine dingen doen erg leuk en ben leer gierig dus leer graag bij.

-zijn er nog mensen die hier aan sleutelen? Uiteraard tegen betaling.

-wat kost gemiddeld een av50 met kenteken?

-zijn ze ook een beetje betrouwbaar heb er namelijk nooit een dagelijks gereden?😅

-en de laatste vraag zijn er modellen die op een av50 lijken want Meschien vergis ik me. (Foto’s toe voegen vind ik alteid leuk).

Graag hoor ik van jullie

Mvg Sander12

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door loe » 01 aug 2020, 19:07

Hoi en welkom.
Keuze genoeg op mp zou ik zeggen.
. Onderdelen in overvloed ook. Zeker voor de av 50.
Handboeken staan hier online. Kunne downloaden.
Ze zyn zeker betrouwbaar mits jy of de vorige eigenaar alle oude onstekingsbrut heeft vervangen, en het nodige onderhoud heeft gedaan.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door Franky » 01 aug 2020, 19:15

Welkom!
Ik bezit al 16 jaar een AV50 dus ik kan er wel wat over vertellen. Ze rijden heerlijk! Betrouwbaarheid wordt bepaald door de gene die er aan sleutelt. Er zit potentie genoeg in, maar het is een oud ding dus je moet het er wel uit halen. Ik heb 2 jaar terug 500km in drie dagen op een volledig volgepakte AV50 gereden.

Hierbij wat antwoorden op je vragen.
-Hoe zit het met de onderdelen is hier nog goed aan te komen?
Is goed te doen. Veel onderdelen zijn gebruikt bij diverse modellen. Het motorblok is een AV7 blok wat op heel erg veel modellen toegepast is.

-Documentatie zoals onderdelen boeken zijn die er ook? Kan zeker niet alles zelf maar vind wat kleine dingen doen erg leuk en ben leer gierig dus leer graag bij.
Geef tzt even een seintje dan stuur ik je ze digitaal toe

-zijn er nog mensen die hier aan sleutelen? Uiteraard tegen betaling.
Durf ik niet te zeggen. Ik doe alles zelf (met af en toe wat hulp uiteraard). Dit is in mijn ogen ook de enige manier om dit te doen. Het zijn oude dingen dus je zal blijven sleutelen.

-wat kost gemiddeld een av50 met kenteken?
Mag een ander beantwoorden. Ik heb er al een en verkopen zal ik hem nooit. Hierdoor heb ik geen zicht op de prijzen.

-zijn ze ook een beetje betrouwbaar heb er namelijk nooit een dagelijks gereden?😅
Er zit genoeg potentie in om zeer betrouwbaar te zijn. Het is echter wel een oldtimer dus om hem nou voor dagelijks gebruik in te gaan zetten.....

-en de laatste vraag zijn er modellen die op een av50 lijken want Meschien vergis ik me. (Foto’s toe voegen vind ik alteid leuk).
Vroem vroem 8-) Dit is een AV50vl. Vl staat voor variateur uitvoering. De meeste in NL hebben dat niet. Dan ziet het er rond de koppeling wat anders uit. Verder niet echt.
Afbeelding

Sander12
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2017, 21:07
Woonplaats: Roermond

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door Sander12 » 01 aug 2020, 20:15

Bedankt voor jullie reactie!

Had net even gekeken staan er niet Heel veel op marktplaats maar wel een aantal, meeste zonder kenteken en daar ben ik dan wel een beetje bang voor.

Ik zal morgen een foto proberen te zoeken kijken als ik er nog een van mijn oude av50 kan vinden. Want ze zijn volgens mij in 4 kleuren gemaakt? Groen, geel, rood en oranje?

Sander12
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2017, 21:07
Woonplaats: Roermond

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door Sander12 » 01 aug 2020, 20:33

Heb 2 foto’s gevonden, zijn helaas wel niet de beste foto’s maar beter iets dan niets.

Vind trouwens de rode van u ook heel erg mooi! Zuinig op zijn!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door loe » 01 aug 2020, 20:45

Met deze vanmiddag nog 60 kms gereden.
FB_IMG_1596307133418_compress92.jpg
.
Waarom zou je er niet dagelyks op kunnen ryden dan?
Heeft alleen wat meer onderhoud nodig.
En zelfs dat valt nog erg mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door Lolle » 01 aug 2020, 20:56

Hallo Welkom hier.
Ik zou 1 met kenteken kopen. Die zijn er volgens mij wel. Als je 1 zonder koopt houd dan rekening met €160 keuring en 25€ voor de plaat. En geen gedoe. Een moby zonder zal denk rond de 200 zijn. Als je dan in met kenteken koopt beneden de €400 ben je volgens mij niet bekocht. Misschien zit ik ook nog wel te hoog in de boom. Even rustig rond kijken.
Je kunt beter iets meer betalen voor een nette in originele lak dan een goedkope afgeragde met spuitbus weer toonbaar gemaakt.

Sander12
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2017, 21:07
Woonplaats: Roermond

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door Sander12 » 01 aug 2020, 21:06

Ja, beter iets meer betalen dan een afgerachte brommer, Maar staan er op moment 3 of 4 te koop.

Tevens heb ik ook nog het probleem dat geen aanhanger heb dus word het al lastig om hem te kunnen ophalen. Of ik moet hem uit elkaar draaien maar dan stinkt me hele auto naar de benzine....😅

Op de achtergrond zie ik ook nog een Sparta staan met een als ik me niet vergis een 2 hand jlo blok. Ze hadden toch ook dit type Sparta nog met het 2 en 3 handbak blok rond gemaakt toch?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door Franky » 01 aug 2020, 21:13

Als je een trekhaak hebt kan je een aanhanger huren. Dat valt nog wel mee hoeveel dat kost. €30,- ofzo voor een dag. Kan misschien zelfs nog goedkoper.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door Lolle » 01 aug 2020, 21:15

Een goede fietsendrager bied uitkomst.

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door mobydilz » 01 aug 2020, 22:03

Laat de tank leeglopen, en leg wat tapijt, matras of textiel en kranten in de auto waarop je
de brommer voorzichtig neervlijt en het zal je meevallen wat je aan stank krijgt. gr md

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mobylette av50

Ongelezen bericht door loe » 01 aug 2020, 22:33

Ik heb een moby verkocht aan iemand, die zette hem zo op de twinnyload.
En aan een Duitser. Die pleurde hem zo op de achterbank van de Mercedes Benz.
Er is vast wel iemand met een bestel autootje die mee wil.
Ik doe 't ook wel es voor een vriend.
Die Sparta op de foto by voorbeeld.

Plaats reactie