Milieu zone Den Haag

Algemene informatie over Mobylette/Motobecane/Kaptein/Unikap/MBK
rydingdutch
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 apr 2013, 14:43
Locatie: Scheveningen

Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door rydingdutch » 16 nov 2020, 14:00

Een jaar geleden was het nog de ver van mijn bed show ! Nu is het angstig dichtbij gekomen.

Met ingang van 01 december 2020 treedt de eerder aangekondigde "MILIEU ZONE voor 2 takt bromfietsen "in werking.

Dan is het verboden om in GEHEEL Den Haag met een 2 takt bromfiets door de Gemeente 's-Gravenhage te rijden.

Nee, dus niet alleen in de Centrumring, nee, overal in Den Haag, dus ook Scheveningen en Kijkduin en het nieuwe WateringseVeld en Leidscheveen. Overal.
Ik ben dus woonachtig in Scheveningen, dus ook daar verboden.

Nu is er een escape voor oldtimer bromfietsen van dacht 35 jaar en ouder ( dus alle Puch en Kreidler en Zundapp's )
Je kunt een digitale ontheffing aanvragen. Dan mag je 40 x een dagdeel door de stad rijden. Deze dagdelen zijn gesplitst tussen middernacht en 12.00 uur en vanaf 12.00 uur tot middernacht. Dus op tijd weg voor een toertocht in de ochtend en in de middag weer thuis kost 2 dagdelen. Dan mag je maximaal 20 x rijden.

We waren er al bang voor dat het er aan zat te komen ; nu is het werkelijkheid.

Vraag ........... kom ik in de verleiding om gebruik te maken van de slooppremie van 300 euro of is er een hobbyist in dit forum die een AV 46 mist in zijn collectie ??
IMG_4066-1.jpg
IMG_4045-1.jpg
Hoor het wel ,

Cor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door brommerskieken » 16 nov 2020, 14:13

Je kan hem misschien als motor laten keuren
En dan mag je wel weer lekker rond toeren in Den Haag
Ik weet dat het dan geen probleem is
Het is bromfietsers pesten
Helaas
Mag het niet zeggen anders maar een kenteken van een vier takt bromfiets er op
Hoe je er aan komt ja ergens er af schroeven
Niet best dit

Gr Harold

rydingdutch
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 apr 2013, 14:43
Locatie: Scheveningen

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door rydingdutch » 16 nov 2020, 14:59

hallo Harold,

ja, de ideeën zijn goed. Ik heb al mijn 45 jaar oude Kreidler RS 50 als tweetakt motor met oude vertrouwde blauwe rijden. Daar kan en mag ik door heel Den Haag scheuren ( met het accent op schéuren ) Mijn Yamaha FS1 tweetakt rijdt ook nog heerlijk rond met een lekker vaartje . De Tomos Classic tweetakt is een ideale "ff heen en weer " bromfiets om een boodschapje te doen. Mijn AV 46 en de oude vertrouwde Mobylette EEG laten mij ook niet in de steek en recentelijk ook een tweetakt Batavus met zweefzadel. Die is kicken met achteruittraprem en op speciale manier starten.

Je begrijpt dus waar mijn problemen liggen wat betreft het aanvragen van ontheffingen. Voor mij is het een optie om de bromfiets even in mijn Vito te plaatsen en dan vanaf de grens met Wassenaar verder te rijden. Een beetje rommelen met kentekenplaten heb ik inderdaad meer gedaan, maar iedere langsrijdende agent of motorrijder staat garant voor een kleine overslag in mijn hart.

Ik ben een beetje aan het kijken naar een ander type oldtimer, iets ook uit mijn tijd en makkelijk mee in de stad te verplaatsen. Geen scooter plastic maar een Japanse Honda C 50. Dat is een originele 4 takt, dus met een heel ander principe.

Nou ja, misschien wel tijd om mijn schuurtje iets op te ruimen. Ga zeker wel voor 1 ontheffing, of ik moet de AV 46 kunnen verkopen aan een liefhebber / hobbyist

rydingdutch
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 apr 2013, 14:43
Locatie: Scheveningen

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door rydingdutch » 16 nov 2020, 15:03

overzichtje :
Batavus voor de deur.JPG
IMG_1501 (640x427).jpg
IMG_6632-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door AGB » 16 nov 2020, 15:30

Het wordt ook maar steeds gekker ,en geen oog voor de oude brommer ,
En niemand die er tegen in opspraak/ opstand komt,
Zal wel een leeg loop worden van brommers daar uit de omgeving ,
Een 4t motor er onder bouwen kan ook nog , maar of het dat waard is?

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door loe » 16 nov 2020, 17:17

Als het straks landelyk wordt, verkoop ik de zooi. En koop een spiksplinternieuwe 4takt agm of hanway raw.
Ik heb op marktplaats ook al eens een heel mooi verbouwde zundapp gezien met een Chinese 4 takt blok er onder.
Kan jy ook doen. Een dikke 4 takt onder de moby.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door paulmz » 16 nov 2020, 17:59

loe schreef:
16 nov 2020, 17:17
Als het straks landelyk wordt, verkoop ik de zooi. En koop een spiksplinternieuwe 4takt agm of hanway raw.
Ik heb op marktplaats ook al eens een heel mooi verbouwde zundapp gezien met een Chinese 4 takt blok er onder.
Kan jy ook doen. Een dikke 4 takt onder de moby.

Aan wie denk je dan nog te kunnen verkopen?

Paul

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door brommerskieken » 16 nov 2020, 18:10

Aan de schroot boer

Gr Harold

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door australman » 16 nov 2020, 18:24

Gewoon een veel te grote sproeier monteren,dan viertakt hij ook.Moet je alleen oom agent nog overtuigen.
Gelukkig is de gemiddelde politieagent heel veel realistischer dan degenen die de wetten maken.

Hans

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door loe » 16 nov 2020, 18:36

paulmz schreef:
16 nov 2020, 17:59
loe schreef:
16 nov 2020, 17:17
Als het straks landelyk wordt, verkoop ik de zooi. En koop een spiksplinternieuwe 4takt agm of hanway raw.
Ik heb op marktplaats ook al eens een heel mooi verbouwde zundapp gezien met een Chinese 4 takt blok er onder.
Kan jy ook doen. Een dikke 4 takt onder de moby.

Aan wie denk je dan nog te kunnen verkopen?

Paul
Aan de oud yzer boer.
Of aan een nostalgie verzamelaar.

Pollege
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 jun 2020, 05:23
Woonplaats: Geel

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door Pollege » 16 nov 2020, 18:55

In het blad de bromfiets staat ook een ombouw Yamaha met Chinese Honda er onder gebout.

Gr Polle

Gelukkig hier in België nog geen sprake van zulke onzin.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 nov 2020, 19:13

Ik zou hem houden. Juist omdat hij zo klein is en makkelijk achterin je busje te 'gooien' is om ergens anders te gaan rijden. En ook omdat je er 2 hebt, en dan dus makkelijk met iemand samen kan gaan rijden en ze er ook wel samen in passen.
Die ontheffingen kun je dan voor je FS1 gebruiken.

Ik vind de regeling in Amsterdam dan wel beter voor de oldtimer ontheffing in de weekenden. Die heb ik ook voor een paar broms.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door paulmz » 16 nov 2020, 19:20

Pollege schreef:
16 nov 2020, 18:55
In het blad de bromfiets staat ook een ombouw Yamaha met Chinese Honda er onder gebout.

Gr Polle

Het gebeurt vaker, maar dan zal je langs de RDW moeten voor een keuring van een ding zonder type goedkeuring.
Lijkt mij een lastig verhaal.
Ken iemand die ooit voor een Triumph Trident een eigen frame met naafbesturing heeft gebouwd,die nooit door de keuring is gekomen omdat hij van ieder onderdeel de treksterkte van materialen enz enz moest overleggen.

Paul

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door Lolle » 16 nov 2020, 19:22

Elektromotor er onder. Alleen wordt wel een zootje met al die verlengkabels.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door Franky » 16 nov 2020, 19:54

Dat lijkt me wel een leuke uitdaging. Uiteindelijk zal dat bij mij ook wel gaan gebeuren vermoed ik zo. Ik heb nog lang te gaan hè :mrgreen:

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door australman » 16 nov 2020, 20:08

Blokje vervangen door een elektromotor en een tweetakt stroomagregaatje op de bagagedrager voor de benodigde prik.

Hans

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door AGB » 16 nov 2020, 20:44

Er zijn ook al kleploze 4t nu nog in de modelbouw wereld maar zal niet lang meer duren of ze zullen ook wel in de brommer wereld kommen
De huidige dingen gaan nu nog op modelbouw brandstof , kwam het tegen op yt
Dus er is nog hoop
En mocht het landelijk 2t verboden worden voor oude brommers ik rij wel door al is het maar uit protest . Nu zie je hier ook haast nooit politie,
En het wordt alleen maar minder er gaan er weer een stel met de vut en de aan vulling schiet te kort , er zijn er bij die het Nederlands net aan spreken,
Gaat wel goed zo met het blauw op straat rijbewijs ? Nee ze krijgen een fiets :D

Maar ik denk dat ik op mijn 90 jaar ook niet meer op een brommer spring :) dan wordt het rollator met turbo maar dat duurt nog wel even,
Helm op de snor brommer komt eerst en ja dat zal ik dan wel weer doen, net als de Belgen en de Duitsers

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door paulmz » 16 nov 2020, 20:54

AGB schreef:
16 nov 2020, 20:44
Er zijn ook al kleploze 4t nu nog in de modelbouw wereld maar zal niet lang meer duren of ze zullen ook wel in de brommer wereld kommen
De huidige dingen gaan nu nog op modelbouw brandstof , kwam het tegen op yt
Dus er is nog hoop
En mocht het landelijk 2t verboden worden voor oude brommers ik rij wel door al is het maar uit protest . Nu zie je hier ook haast nooit politie,
En het wordt alleen maar minder er gaan er weer een stel met de vut en de aan vulling schiet te kort , er zijn er bij die het Nederlands net aan spreken,
Met de VUT?
Hoe lang ben jij niet meer buiten geweest?

Paul

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door Hans10 » 17 nov 2020, 10:12

VUT staat voor Verlengde UitTreding :D

rydingdutch
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 apr 2013, 14:43
Locatie: Scheveningen

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door rydingdutch » 17 nov 2020, 13:00

ik lees dat iedereen meeleeft, zijn menig heeft en meedenkt ! Dank hiervoor !!

Het zal inderdaad voorlopig worden een ontheffing aan te vragen en dan via de digitale app aanmelden wanneer je weggaat en thuis komt. Hoe noemen ze dat ook al weer ?? Iets over Big Brother ??

Zal inderdaad de boel achter in de Vito zetten en dan de eerste 5 km maar met het spul achterin plaatsen en in Wassenaar uitladen .

Las bij ons in het AD dat de wereldberoemde ijscoboer die met zijn ijswagen op het Binnenhof staat ( al 40 jaar ) ook wordt geweerd met zijn 2takt aandrijving. Voor hem zijn dan 40 dagdelen zo voorbij. Maar als de Ministers en Gemeenteraadsleden daar een ijsje gaan halen, zal daar wel een uitzondering voor worden gemaakt. Nou ja, ik modder wel door !!!

C :twisted:

Pollege
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 jun 2020, 05:23
Woonplaats: Geel

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door Pollege » 17 nov 2020, 13:52

En met de Vito rondrijden hoeveel vervuilt die tot je moby hebben ze die vraag al eens aan zichzelf gesteld.
Want de mensen zoeken toch achterpoortjes.
En is het risico zo groot dat je gepakt word ?
Bij ons zie je nergens politie maar ik heb geluk dat ik op de buiten woon.
Ik zou gewoon doen of mijn neus bloed en rijden als je buiten de stad een toertochtje gaat maken fuck te system.
En het nieuwe systeem aanmelden neigt naar het communisme alles onder controle.

Gr Polle

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door brommerskieken » 17 nov 2020, 14:00

polle
de meeste milieu zones staan camera's
dus ze weten direct als jij er in rijd of het mag of niet
weet een die in Amsterdam de fout in ging meteen gekeerd is
maar helaas wel een bon thuis
helaas gaat het zo
er is geen vrijheid meer
ik ben ook blij dat ik in het noorde woon
aan de buiten kant van het dorp

gr Harold

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 17 nov 2020, 14:11

In ‘ dam hangen ook camera’s. Daar is iemand fietsend met de brommer langs gereden. Dan mag de rechter beslissen of dat mag of niet.
Jammer allemaal, wij hebben duidelijk nog geen echte problemen in Ned. om je druk over te maken.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door AGB » 17 nov 2020, 16:43

Geen probleem ik denk een heel groot probleem voor al die nu in die gebieden wonen waar de oltimmer brommer de nek wordt om gedraaid,
Dat ze die vervuiling aan willen pakken is goed , maar dan niet als een hersen loos dom overheid die alleen maar groen ziet,

Oltimmer auto , oltimmer motor , en waar blijf de brommer? Die zijn ze vergeten , met het badwater weg gegooid ,
De kamera dan even tijdelijk een zakdoek over het nummerbord zo gauw je uit zicht bent zakdoek er weer af,
Bij voorbeeld , ding waaide uit mijn hand en bleef hangen achter het nummerbord, was hem al kwijt :)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Milieu zone Den Haag

Ongelezen bericht door MobyJet » 17 nov 2020, 19:05

Ik heb familie wonen in het noorden van Amsterdam. Mijn diesel auto mag daar niet meer in.
Dus ik kan naar de grens rijden, en dan mijn oom 2x heen-en-weer laten rijden om mij op te halen en weer af te zetten bij mijn auto. Tsjah, wat is dan vervuilender.. :wtf:

Brommer is door de weeks geen alternatief.
FS1 motorfiets (zelfde blok, uitstoot etc als de FS1 brommer) kan nog wel. Daar begin ik maar niet over, voordat dat ook nog ontnomen wordt.

Plaats reactie