mobylette met 2 cilinders

Algemene informatie over Mobylette/Motobecane/Kaptein/Unikap/MBK
bruce
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:05
Locatie: Geraardsbergen (oost-vlaanderen)

mobylette met 2 cilinders

Ongelezen bericht door bruce » 30 dec 2011, 20:36

hey dit kwam ik tegen op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=MYLR7w5Z ... re=related
een mobylette die omgebouwd is met 2 cilinders, er staan er enkele op dit filmpje, heeft iemand zo al iets gedaan of in het echt gezien?

Gebruikersavatar
victor_m21
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 aug 2011, 17:26
Locatie: Randwijk

Re: mobylette met 2 cilinders

Ongelezen bericht door victor_m21 » 30 dec 2011, 21:12


Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: mobylette met 2 cilinders

Ongelezen bericht door Harrie » 30 dec 2011, 23:43

Beste Bruce,

Kijk eens onder off-topic. Daar staat onder de topic "Wie weet wat dit is?" een heleboel mobylettes met meer dan één cilinder.

Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6201
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: mobylette met 2 cilinders

Ongelezen bericht door Franky » 31 dec 2011, 11:52

victor_m21 schreef:een kleine How To...

http://www.youtube.com/watch?v=j9GA4Fsi ... re=related
Mooi filmpje! :D Ik vroeg me al af hoe ze dit deden. Ze gebruiken dus een niet flexibele koppeling met een spie erin. Dit vraagt wel om een goede uitlijning tussen de twee blokken. Dit is niet zo makkelijk. Knap hoor! :D

Bij een van mijn stage adressen werkte iemand die dit ook had gedaan. Alleen dan nog een nivo hoger dan dit. Hij had een 140cc boxer motor gemaakt onder Piaggo Ciao. Hij had twee krukassen op de wangen aan elkaar gelast. De as die in beiden krukassen liep zorgde dan voor de uitlijning en de las voor de kracht overbrenging. Dit blok had nog steeds 2 krukas lagers (in tegenstelling tot het filmpje hierboven die er 4 heeft). Met een boxer motor worden de lagers veel lager belast dus dan kan dat :) Overigens kon je bij die Ciao van die man niet eens zien dat het twee cilinders waren. De tweede cilinder stak in het frame en was daarom niet te zien. Je zag wel de geforceerde luchtkoeling zitten van die tweede cilinder :)

Plaats reactie