S24B uit 1960?
S24B uit 1960?
Goedemorgen. Sinds twee weken (13/8/26) ben ik trotse eigenaar van een mooie Kaptein Mobylette die ik via Marktplaats heb gekocht (zie foto's). Zowel Mobylette als dit forum is nieuw voor mij. Ik probeer vast te stellen welk model/type het precies is. Aanvankelijk dacht ik dat het een S3A was maar inmiddels, door uitgebreid zoeken en vergelijken op Internet, ben ik redelijk zeker dat dit een S24B (ook wel Toerist genoemd) is.
- Een S24 vanwege spatbord, midden standaard, bandenmaat 24x2 en Encarwi carburateur.
- Een S24B vanwege de "B" op het plaatje van het motorblok en een rechtop stuur. Aanduiding S24 ontbreekt helaas op het plaatje.
- 1960 dat staat op het plaatje van het motorblok.
Inzichten en ideeën of dit klopt of eventueel toch anders is, zijn van harte welkom.
Mvrgr Gérard.
- Een S24 vanwege spatbord, midden standaard, bandenmaat 24x2 en Encarwi carburateur.
- Een S24B vanwege de "B" op het plaatje van het motorblok en een rechtop stuur. Aanduiding S24 ontbreekt helaas op het plaatje.
- 1960 dat staat op het plaatje van het motorblok.
Inzichten en ideeën of dit klopt of eventueel toch anders is, zijn van harte welkom.
Mvrgr Gérard.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door GerardS op 31 aug 2026, 07:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: S24B uit 1960?
Welkom op het Forum.
Het is idd een Toerist uit 1960 en volgens mij nog een hele mooie.
Groet, Lolle
Het is idd een Toerist uit 1960 en volgens mij nog een hele mooie.
Groet, Lolle
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MobyJet
- Beheerder
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de mooie aankoop en veel rijplezier
Prachtig! In originele staat en met decennia stof op de koelribben.
Mooie bougiekabel ook.
Groeten,
Rudolf
Mooie bougiekabel ook.
Groeten,
Rudolf
- Franky
Leuk ding! Welkom 
Klopt hoor, het is een S24B.
Zoek maar eens in de rubriek "Folders en Posters", daar vind je hem ook in de Brochures "1960 Kaptein Mobylette Robuust Toerist Super" en "1961 Draai je dan ga je", onder zijn roepnaam Toerist. Er staat in die folders niet bij dat deze Toerist een S24B is, maar dat staat wel weer ergens anders.
Groet,
Rudolf
Zoek maar eens in de rubriek "Folders en Posters", daar vind je hem ook in de Brochures "1960 Kaptein Mobylette Robuust Toerist Super" en "1961 Draai je dan ga je", onder zijn roepnaam Toerist. Er staat in die folders niet bij dat deze Toerist een S24B is, maar dat staat wel weer ergens anders.
Groet,
Rudolf
Laatst gewijzigd door ruudk op 31 aug 2026, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Dank je Ruud voor de extra duidelijkheid, wat een leuke folders!
Je was mij net voor....