Ja, ik wel. Alleen maar eigenlijk, het echte brommergevoel,
lekker rustig met het licht damesbrommertje, dat eigenlijk meer fiets is dan dikke brommer, op het
ruime(in NL) fietspad met een snelheid die er niet toe doet, ergens tussen de 20 en 35 km/u
En dat zonder jagende auto's achter je die er voorbij willen maar dat niet kunnen(mogen), je plaats op de weg
(met bromkenteken) is immers iets links van het midden van jou rijbaan/weggedeelte.(bromrijles)
Zodat je niet ingehaald kan worden. Weggebruikers mogen elkaar niet inhalen op de zelfde rijbaan.
Uiteraard wel op de baan van de tegenligger, maar dat spreekt voor zich.
Met snor op alle rotonden voorrang. Je hoeft bijna nergens meer te stoppen.
Auto's staan nu met 6 tegelijk voor de rotonde op jou te wachten, heerlijk.
Met bromkenteken sta je overal te wachten(tussen de auto's).
En voor het echte brommerwerk binnen de bebouwde kom en licht provinciaal rijden prefereer ik een
dikke brommer met motorkenteken 50-80cc 5-bakje, tussen 5 en 8 pk top ergens tussen 70-95km/u.
Dan praat je over Zundapp KS80, Kreidler RS, MB-8 enz. je kent ze wel.
Dat rijdt weer wel goed als brommer tussen de auto's.
Ik voel ze zeker niet als motorfiets. Snelweg is een drama en best eng. Provinciaal is al spannend,
eigenlijk net zoiets als met de 40km/u mobylette op de rijbaan binnen bebouwde kom.
Beide niet haha.
Beide ben ik het zelf ook eigenlijk haha.
Gr. Wim.