feed-back modellenoverzicht

Wissel hier informatie uit over de uitgebrachte modellen en uitvoeringen.
Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1862
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

feed-back modellenoverzicht

Ongelezen bericht door mobydilz » 20 jan 2015, 11:24

Een jaar geleden heb ik een verbeterd modellenoverzicht op Picasa gezet.
Het is goed bezocht; sommige bladen 825 en de beste 1936 keer.
Op mijn eerste dappere, maar klunzige resultaten kreeg ik spontaan kritiek.
De laatste serie bladen heeft weinig reacties opgeleverd, al zijn ze waarschijnlijk niet
boven alle kritiek verheven.
Een ieder die een corrigerende bijdrage denkt te kunnen leveren nodig ik hierbij uit
om te komen tot verbeteringen.
groet mobydilz

https://plus.google.com/photos/11423531 ... banner=pwa

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: feed-back modellenoverzicht

Ongelezen bericht door Harrie » 20 jan 2015, 14:13

Hallo MobyDilz,
Ga ik zeker doen.
Harrie

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3897
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: feed-back modellenoverzicht

Ongelezen bericht door Lolle » 20 jan 2015, 14:20

Mooi overzicht Moby Dilz
Daarnaast waren er zeker ook nog weer verbeterde modellen zo heb je de S3 maar ik ken ook de S3A.
wat mij in de praktijk ook verbaast is dat er binnen bepaalde types weer zoveel verschillen zijn, neem b.v. uitvoering van de tank, remmen, remhandels enz. Ik vraag mij vaak af wat is nu origineel en wat is er later bij elkaar geknutseld.
Lolle

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1862
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: feed-back modellenoverzicht

Ongelezen bericht door mobydilz » 20 jan 2015, 17:43

Hoi Lolle,
Dank voor je aandacht. Toen ik 2 jaar geleden als herintreder op het forum kwam was er iemand - ik meen haagse hans uit Beieren -
die vroeg of er nergens een modellenoverzicht was van Kaptein en Motobecane. Zelf was ik er ook wel in geïnteresseerd en met de enorme
mogelijkheden die het internet bood leek het me leuk daar eens aan te gaan werken. Wat een ontdekkingsreis was dat!
Tussen 1975 en '85 had ik me al eens stevig beziggehouden met Kaptein Mobylette, maar je kon wat verhalen horen van fietsenmakers en
soms had je het geluk, dat ze beschikten over folders of nummers van het blad de fietsmotor. Alleen zulke dingen lichtten tipjes van de sluier op.
Overzichten zoals ook de fransen ze maken zijn van de laatste jaren. Vooral tobeconline heeft folders en instructieboeken.
Bij het maken van een overzicht is altijd de vraag hoever je op details moet inzoomen.
Jouw voorbeeld van de S3 is erg illustratief, want dan loop je al gauw tegen de S3a aan, gevolgd door de toerist die weer een opvolger heeft op
hetzelfde frame als de EEG.
Voor een deel heb ik de grofste verschillen opgenomen in het overzicht, maar voor details kom je al gauw terecht bij de "harde schijven" van ons
forum, harrie en peterl, op de voet gevolgd door franky, mobyjoost en ruudk. Ook op de franse overzichten heeft men zich beperkt tot de meest
herkenbare modellen met een omschrijving van de belangrijkste detailverschillen.
Via Harrie als chef van pantin.nl is nog een puur Kaptein-overzicht te krijgen dat rijker geïllustreerd is dan het mijne.
groet mobydilz

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: feed-back modellenoverzicht

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 feb 2015, 21:17

Meest recente versie is hier te vinden:
viewtopic.php?f=6&t=2879&view

Gesloten