Wat heb ik nou?

Wissel hier informatie uit over de uitgebrachte modellen en uitvoeringen.
Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3897
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door Lolle » 27 dec 2015, 22:41

Wat heb ik nou?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door Mobygek » 28 dec 2015, 09:53

kissie gejat?

vrgr gerard

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1280
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door australman » 28 dec 2015, 10:00

Hoi,

Roelewiel transportfietsrek op een mobylette,lijkt me.Ik vind het wel een geslaagde combinatie.

Hans

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door ruudk » 28 dec 2015, 10:34

Ik vind de combinatie ook heel mooi, Baarda!
Heb je dat zelf gemaakt?
Ook een erg mooie Kaptein!
Wel samengesteld uit meerdere modellen, volgens mij:
Maar erg geslaagd, het mooiste en het beste in één brommer!
Groeten,
Rudolf

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1862
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door mobydilz » 28 dec 2015, 11:04

Leuk ding, maar zoals Ruud al zegt; het roept vragen op.
Tank lijkt 1955, motor 1956 of later, spatborden S1? wat is de bandenmaat? achterlicht 1955.
Leg het even uit anders staat er straks een fantasiemodel op mopedgallery.
groet mobydilz

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3897
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door Lolle » 28 dec 2015, 22:49

:lol: :lol: :lol: bedankt voor de reacties mannen.
Ja dat verdiend wel wat uitleg maar ik wilde eerst jullie reactie ;)
Vorig jaar rond kerst kocht ik op speurders een "S3A". nadat ik hem op het forum liet zien heeft Ruud mij even haarfijn verteld wat ik gekocht had. Het bleek een S2 met een S3A blok en een EEG(denk ik) ontstekingsplaat met bobine. Zonder motor/ketting scherm aan de linker kant.
Ja, wat doe je dan? De S2 proberen compleet te krijgen? Zoeken naar het juiste blok, uitlaat en kettingscherm viel nog niet mee. En ja dan heb je weer een bromfiets zonder koppeling en S3a op het kenteken staan.
De bedoeling was dus opknappen en de combi S2 en S3a zo laten. Afgelopen zomer bij Ruud een net stuur en linker crank gescoord. Dit linker kettingscherm gescoord op een bromfietsbeurs in Hemrik. Dat was een gokje maar het paste goed nadat ik zelf een paar beugeltjes had gemaakt. Van welk type het scherm komt heb ik geen idee maar er heeft een aluminium mobylette embleem op gezeten omdat er 2 kleine gaatjes voor de klinknagels in zitten. Daar het toch een ratjetoe aan mobylette onderdelen was bedacht ik dat ik er ook wel iets leuks van kon maken. Een mobylette transport staat ook op mijn lijstje welke ik nog wel eens wil hebben maar deze zijn volgens mij zeer schaars. Dus zelf maar iets creëren. Een kennis van mij fietst al 30 jaar de 11stedentocht op een transsportfiets en de eerste transsportfiets, die krom was, heeft hij later voor zijn huidige fiets gebruikt voor onderdelen. Het transsport rek was er ook nog en heb ik van hem overgenomen. Hans, het zou zomaar een Roelewiel kunnen zijn, hij is in ieder geval ouder dan de mobylette.
De originele voorvork wilde ik niet opofferen, dus ik ben opzoek gegaan naar een andere vork, deze was ook niet op korte termijn te vinden maar bij mobyJan kocht ik een voorvork die ik aangepast heb. Nieuwe steunen voor het transportrek gemaakt en het stuur verhoogd. Ik had afgelopen zomer ook nog een oude koplamp bij Ruud meegenomen waarvan ik het binnenwerk zou gebruiken voor mijn toerist ( het paste maar was toch enkele millimeters te groot. In HHW vond ik een beter passend binnenwerk voor de toerist dus de koplamp was ook beschikbaar, ik denk van een S3 of niet Ruud? Zelf hiervoor weer een bevestiging in stijl gemaakt.
Gerard, het kissie heb ik niet gejat. Ik heb het een tijdje geleden overgenomen van een dorpsgenoot. Hij bood het mij aan omdat dezelfde achternaam er op stond en dacht dat het misschien uit mijn familie kwam. Zover ik kon nagaan bleek dit niet het geval maar paste het wel mooi in mijn rariteiten museum. Ik vond, bij gebrek aan een grote bakkersmand, dit een aardig alternatief om op het transsport rek te plaatsen.
Dus md niet een gemist model maar een fantasiemodel. (een gemiste kans voor Willem Kaptein, met enkele aanpassingen had hij niet een geheel afwijkend transsport model hoeven ontwerpen)
Voor zover een uitleg, Groet, Lolle

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door AGB » 28 dec 2015, 23:12

De vrouw van polle kan mischien wel een mooie mand maken? Zo een houten kist is al van zichzelf al zwaar
Mooi dat de kenners gelijk al het verschil zien :D

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door Polle » 29 dec 2015, 08:28

Inderdaad Mijn vrouw maakt alle manden op maat ,dus ook bakkersmanden.
www.deratelaar.be dit is onze mandenmakerij.
Als je interesse hebt moet je maar contact opnemen.

Gr Polle

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1862
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door mobydilz » 29 dec 2015, 08:33

Nou Lolle dit is dus duidelijk een CHOPPER.
Een soort artestiek retroprodukt dat na uitleg begrijpelijk wordt.
Zelfs als bijbelvaste en fundamentalistische Moby-liefhebber
vind ik hem leuk om te zien.
Dank voor je uitleg md

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door Harrie » 29 dec 2015, 09:56

Hallo Lolle,
Mooi stukje vakwerk. Geheel in de stijl van Kapteim.
Een originele Baarda-Kaptein transportfiets. Leuk is dat. Houdt het merk meer dan levend!
Groet,
Harrue

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door ruudk » 29 dec 2015, 10:00

Baard schreef:
Van welk type het scherm komt heb ik geen idee maar er heeft een aluminium mobylette embleem op gezeten omdat er 2 kleine gaatjes voor de klinknagels in zitten.
Dat zou je wel denken, maar het hoeft niet; ook de AV3-Kaptein-motorschermen (dus met transfers) hebben die gaatjes voor het aluminium logo dat op de Motobécane Mobylettes zit. Ik zal nog eens kijken of er ook gaatjes in mijn S1- en S2-schermen zitten, dat zijn immers exclusief Kaptein-modellen. Als ze daar niet in zitten, heb je AV3 (of AV32) schermen, anders kunnen het dus ook nog S1- of S2-schermen zijn.
Ik vind deze ook veel mooier dan het officiële Transport-model, Voor het officiële Transportmodel loop ik sowieso totaal niet warm (ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat vind ik echt een onaantrekkelijk model :oops: , hoe zeldzaam die ook moge zijn. Gelukkig verschillen smaken, anders zouden we allemaal hetzelfde willen. ). Het officiële Transport-model heeft trouwens nog een gewijzigde transmissieverhouding omdat het bij dit model meer op kracht dan op snelheid aankomt.
Groeten, Ruud

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door Harrie » 29 dec 2015, 10:11

Nu nog een type-aanduiding. TW2015?
Harrie

GROENEKAN
Berichten: 3763
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 29 dec 2015, 11:11

`
Beste Lolle, in principe houd ik niet zo van niet originele brommers. Maar dit is een prachtige uitzondering. Een mooie brommer geworden met een mooi verhaal over de achtergronden. Deze Moby heeft nu zijn eigen geschiedenis en je bent doortastend en voortvarend te werk gegaan. Met resultaat.

Is je voorwiel een inch kleiner of moet ik een nieuwe bril kopen ? Gr. Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door Harrie » 29 dec 2015, 13:27

Hallo Joop,
Natuurlijk is het voorwiel kleiner Joop. Dat heeft Lolle goed gedaan.
Bij de Kaptein-versie was deze aanmerkelijk kleiner om zo meer ruimte voor "de handel" te creëren.
Met jouw bril is niks mis en deze flatteert je allerminst. :D
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6320
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door MobyJet » 29 dec 2015, 13:53

Leuk en uniek!

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door ruudk » 29 dec 2015, 17:27

Dan moet ik aan de bril :geek: ; ik zie het verschil tussen het voor en achterwiel niet.
Lolle zal ons verlossen!

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3897
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door Lolle » 29 dec 2015, 22:02

ruudk schreef:Dan moet ik aan de bril :geek: ; ik zie het verschil tussen het voor en achterwiel niet.
Lolle zal ons verlossen!
:lol: :lol: Dan mogen Joop en Harry aan de bril. de bandenmaat voor en achter is 25 x 2 de oude mobylette ballon banden zitten er nog onder en zien er nog betrouwbaar uit. Ik denk dat het het beeld vertekend door de achterstander waardoor het achterwiel omhoog komt.
ik heb idd wel even het idee gehad om een kleiner voorwiel te gebruiken maar ik had 2 redenen om dit niet te doen. De eerste, heel praktisch, ik had de onderdelen zelf niet beschikbaar. Tweede, door een kleiner wiel steekt het transsportrek verder voor het wiel uit wat ik persoonlijk minder mooi vind.
Consequenties bij het toepassen van een kleiner wiel is dat ook de voorvork verlengt moet worden en dus ook het binnenwerk van de vork. maar als er nog eens een sloop EEG ( voorwiel, spatscherm, stangen) op mijn pad komt kan ik daar altijd nog eens mee experimenteren.

Lolle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Wat heb ik nou?

Ongelezen bericht door Harrie » 29 dec 2015, 23:36

Helaas zijn Joop en Harrie al aan de bril. :(
Ik had het al nagemeten op de foto, maar toch optisch bedrog...
Een kleiner wiel biedt wel meer transportmogelijkheden en geeft een lager zwaartepunt.
Kan altijd nog als je de juiste spullen vindt.
Harrie :ugeek: :3D: :geek:

Plaats reactie