Mobylette EEG 1966
Re: Mobylette EEG 1966
B.J.
Leuke advertentie met Dave Berry. Het nummer was de achterkant van de single: This strange effect, dat
we vroeger vaak draaiden en waarop we lekker schuifelden met de meiden.....
Kun je nagaan hoe oud ik al ben.
Een foto uit die tijd. Die frisse meiden zijn ondertussen jonge oma's.
Dat is ook leuk; tenminste als je nog de vitaliteit en lef hebt om op een brommer te kruipen en genieten van de zwoele wind.
H.
Leuke advertentie met Dave Berry. Het nummer was de achterkant van de single: This strange effect, dat
we vroeger vaak draaiden en waarop we lekker schuifelden met de meiden.....
Kun je nagaan hoe oud ik al ben.
Een foto uit die tijd. Die frisse meiden zijn ondertussen jonge oma's.
Dat is ook leuk; tenminste als je nog de vitaliteit en lef hebt om op een brommer te kruipen en genieten van de zwoele wind.
H.
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Mobylette EEG 1966
Geleend van mobyjan.nl
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Mobylette EEG 1966
Ook van mobyjan.nl
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Mobylette EEG 1966
mobyjan.nl
EEG 10 en EEG 15
EEG 10 en EEG 15
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Mobylette EEG 1966
mobyjan.nl
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Mobylette EEG 1966
mobyjan.nl
Re: Mobylette EEG 1966
Hoi allemaal,
Een erg oude EEG, want deze brommer heeft nog kettingspanners i.p.v platen en ook geen Lucia achterlicht.
1964 schat ik.
Groet,
Harrie
Een erg oude EEG, want deze brommer heeft nog kettingspanners i.p.v platen en ook geen Lucia achterlicht.
1964 schat ik.
Groet,
Harrie
Re: Mobylette EEG 1966
Het is nog erger , het is een voorserie model uit 1963 en niet goedgekeurd voor Nederland ( uitlaat o.a.) . Het stuur is al Nederlands maar de grepen ( gas en rem) staan nog zoals bij de Franse uitvoering HORIZONTAAL .Bij de eerste serie in februari 1964 was dit ook , later is dit veranderd en wezen de handels schuin naar beneden.
Peter L.
Peter L.
Re: Mobylette EEG 1966
Hallo eenieder,
Weet u ook wat er mis was met de uitlaat, Peter? Is deze uitlaat (van binnen) bijvoorbeeld anders dan die op de vroege FOM (model met buizenframe)?
En bedoelt u met de horizontale grepen, dat ze 'naar buiten' zijn gedraaid?
Ik kan het zelf helaas niet goed zien op de foto.
M.vr.gr. Ruud
Weet u ook wat er mis was met de uitlaat, Peter? Is deze uitlaat (van binnen) bijvoorbeeld anders dan die op de vroege FOM (model met buizenframe)?
En bedoelt u met de horizontale grepen, dat ze 'naar buiten' zijn gedraaid?
Ik kan het zelf helaas niet goed zien op de foto.
M.vr.gr. Ruud
Re: Mobylette EEG 1966
Hallo allemaal
De trompet had geen goedkeuring. De terugkaats van het mengsel was op een hogere snelheid afgesteld. Het teruggekaatste mengsel (verbrand) zorgt dat het verse gespoelde mengsel zoveel mogelijk in de cilinder blijft en kan worden ontstoken.
De Franse EEG ( AV 42 ) heeft een recht stuurtje de remgrepen staan in het verlengde van de arm , de Nederlandse EEG ( S10 ) heeft een naar achteren gebogen stuur (fiets). De handels werden bij de eerste serie net zo gemonteerd als de AV 42 dus je ziet ze niet.
De trompet had geen goedkeuring. De terugkaats van het mengsel was op een hogere snelheid afgesteld. Het teruggekaatste mengsel (verbrand) zorgt dat het verse gespoelde mengsel zoveel mogelijk in de cilinder blijft en kan worden ontstoken.
De Franse EEG ( AV 42 ) heeft een recht stuurtje de remgrepen staan in het verlengde van de arm , de Nederlandse EEG ( S10 ) heeft een naar achteren gebogen stuur (fiets). De handels werden bij de eerste serie net zo gemonteerd als de AV 42 dus je ziet ze niet.
Re: Mobylette EEG 1966
Later is die trompet wel goedgekeurd, of was dat een trompet met een andere vorm?
Re: Mobylette EEG 1966
Verbazingwekkend dat zo'n ogenschijnlijk eenvoudig uitlaatje toch nog zo'n belangrijkl effect heeft. Dat had ik niet verwacht dat daar zo streng op werd toegezien, des temeer omdat de aansluiting tussen de verschillende delen vaak aardig lek is (bij mij tenminste), maar misschien is dat ooit ook wel potdicht is geweest. Als het zo nauwkeurig komt, dan kan ik me zo voorstellen dat het lekken van lucht door de kieren van de uitlaatdelen toch ook een aardig nadelig effect op de reflectie van verbrande gassen heeft. Dan zou je verwachten dat die aansluitingen ook wat naadlozer waren. Zoals bijvoorbeeld wel het geval is bij de nieuwere trompetvorm, zonder afneembaar middenstuk, met alleen een uitneembaar potje achterin. Maar misschien heeft luchtlekken wel niet zoveel invloed als geometrie.
In elk geval bedankt voor de interessante informatie.
Ruud
In elk geval bedankt voor de interessante informatie.
Ruud
Re: Mobylette EEG 1966
Alle leken in het systeem van je motor heeft een nadelig effect op de prestatie. Als je uitlaat lekt, moet je er een nieuwe pakking in stoppen. En gebruik nooit een pakking twee keer. Is vragen om lekken.
Re: Mobylette EEG 1966
Jet, op die folder, die begint met " 't mandje en andere accessoires" staat een foto en beschrijving van de Moby-club. Het is de laatste uitvoering van het model. Is volgens mij maar een maand of acht verkocht. Daarna werd het gewoon de AV89, als in Frankrijk verkocht, maar met Hollandse prestaties en 18" wielen, in plaats van de 19"van de MobyClub. Ik heb er één en er is bijna niets van te vinden. Dit is het eerste plaatje, dat ik vind. Zo weet ik dus nu, dat er, standaard, beenschilden op zaten. Heb ik er helaas niet bij.
M'n vraag is eigenlijk, of je een vergroting kan maken van dat stukje van de poster? Zou ik wel leuk vinden. Groet, Joost.
M'n vraag is eigenlijk, of je een vergroting kan maken van dat stukje van de poster? Zou ik wel leuk vinden. Groet, Joost.
Re: Mobylette EEG 1966
Misschien moet ik gewoon maar de vraag stellen, wie er misschien een specifieke S46B "MobyClub"folder heeft, die ik misschien mag inscannen? Zou zo fijn zijn. Groet, Joost.
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Mobylette EEG 1966
Ik heb zelf geen moby folders in bezit. Die ik zelf heb gescand, heb ik in groot formaat op mijn pc, en in kleiner formaat op het forum. De originele posters zijn in het bezit van Peter L.MobyJoost schreef:Jet, op die folder, die begint met " 't mandje en andere accessoires" staat een foto en beschrijving van de Moby-club. Het is de laatste uitvoering van het model. Is volgens mij maar een maand of acht verkocht. Daarna werd het gewoon de AV89, als in Frankrijk verkocht, maar met Hollandse prestaties en 18" wielen, in plaats van de 19"van de MobyClub. Ik heb er één en er is bijna niets van te vinden. Dit is het eerste plaatje, dat ik vind. Zo weet ik dus nu, dat er, standaard, beenschilden op zaten. Heb ik er helaas niet bij.
M'n vraag is eigenlijk, of je een vergroting kan maken van dat stukje van de poster? Zou ik wel leuk vinden. Groet, Joost.
De poster die jij bedoelt, heb ik van de site van MobyJan gehaald. Je kunt hem een e-mail of pm sturen of hij de poster in groot formaat naar jou toe wil sturen.
Re: Mobylette EEG 1966
Hé Jet, bedankt. Ik heb ondertussen een mailtje van Peter L. gekregen, met het aanbod een scan van het plaatje te maken! Groet, Joost.
Re: Mobylette EEG 1966
Het binnenwerk van de trompet is aangepast voor de Nederlandse markt.
m.vr.groet PeterL
m.vr.groet PeterL