Duitse Motobecane folder

Rubriek voor folders en posters van Kaptein, Mobylette, Motobecane en verwanten.
Per model of per bouwjaar.
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Duitse Motobecane folder

Ongelezen bericht door MobyJet » 12 sep 2011, 20:33

Met dank aan Henk voor het scanwerk

Modellen:
Mokick TM 4
Super 51
M7 Ranger
Mofa M7 Spezial
Mofa 151 LB
Mofa Monty L
Velosolex

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rondjerijder
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 nov 2010, 09:02
Locatie: Stadskanaal

Re: Duitse Motobecane folder

Ongelezen bericht door rondjerijder » 18 sep 2011, 18:34

Ooooooooohhh, wat is die Mokick TM 4 mooi. Iemand hier zo'n ding in bezit ? :roll:

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Duitse Motobecane folder

Ongelezen bericht door MobyJoost » 18 sep 2011, 21:58

Het is een mooie brommer, maar het is natuurlijk een brommer, die niet die klassieke Motobécane uitstraling heeft. Die uitstraling is er natuurlijk ook, doordat Motobécane zo ontzettend lang dat damesmodel heeft uitgemolken, dat het, naast modernere brommers erg oubollig was geworden en voornamelijk overeind gehouden werd door Frans chauvinisme. deze Mocick was een poging, het modellenbestand te moderniseren. Maar waar de AV-motortjes door de jaren heen logische ontwikkelingen waren op het voorgaande model (AV3, AV7, AV10), kwaliteitsproducten, die over de hele wereld geëxporteerd werden, is hier gekozen voor een motortje van buiten (Minarelli, geloof ik). Goede kwaliteit, maar het geeft aan, dat Motobécane misschien al niet meer de middelen had, een totaal nieuw ontwerp in eigen huis te realiseren. Op één of andere manier houdt het voor mij op, bij de brommertjes met AV10 motor. Ben ik teveel een purist?

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Duitse Motobecane folder

Ongelezen bericht door Harrie » 18 sep 2011, 22:13

MobyJoost schreef: Op één of andere manier houdt het voor mij op, bij de brommertjes met AV10 motor. Ben ik teveel een purist?
Die keuze van wat je leuk vindt is erg persoonlijk; ik heb ooit een tijd gehad dat ik vooral de oude modellen van Motobécane leuk vond en alles van de jaren 60 en 70 minder interessant vond. Na 1975 hield het bij mij allemaal echt op.
In de loop der tijd is die grens opgerekt en zijn er bepaalde modellen van na 1975 die ik eigenlijk wel zou willen hebben.
M.a.w. je smaak kan in de loop der tijd wijzigen, maar uiteindelijk bepaal alleen jijzelf wat je leuk vindt.
Kijk dat vind ik zo leuk aan Motobécane de gigantische hoeveelheid aan variëteiten mede door allerlei licentiehouders.

Groet,
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Duitse Motobecane folder

Ongelezen bericht door MobyJet » 19 sep 2011, 08:32

rondjerijder schreef:Ooooooooohhh, wat is die Mokick TM 4 mooi. Iemand hier zo'n ding in bezit ? :roll:
Ik had er een tijdje geleden bijna eentje aangeschaft.. Die kon ik toen ruilen tegen iets.
Maar ik zag er tegenop om dat ding in orde te maken qua onderdelen, tijd, en keuren voor een kenteken. Dat was het me qua tijd, moeite en financiën niet waard.

Er staat er nu toevallig ook eentje op 2dehands.be voor 600 euro, wel een mooie:
http://www.2dehands.be/brommers-scooter ... c_id=&afd=

rondjerijder
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 nov 2010, 09:02
Locatie: Stadskanaal

Re: Duitse Motobecane folder

Ongelezen bericht door rondjerijder » 19 sep 2011, 21:30

Het blokje lijkt inderdaad verdacht veel op een minarelli, dit zijn helemaal geen slechte blokjes en heb ze gebruikt voor racedoeleinden. Tot zover geen probleem, er zijn alleen nogal wat dagen dat ik geen 600 euri over heb om een brommertje aan te schaffen. :cry:

Plaats reactie